Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW 1985-1992

Lata produkcji: 1985 – 1992
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1985 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1043 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 45 KM (33 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 74 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 59 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~leooon
Volkswagen Polo II
Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW
Kupiłem to auto tak na rok może dwa, jako że wcześniejszego golfa rozbiłem, a już minął 7 rok tułaczki z VW POLO w GAZIE. Przejechałem całą Europę wzdłuż i w szerz, po ukosie w każdym kierunku. Od Rosji Ukrainy po Hiszpanię. Ktoś z was powie Wariat takim czymś turlać się.... Auto nigdy mnie nie zawiodło dojechałem wszędzie w zimę sprawuje się nieźle (na lodzie jestem jedyną osobą która wyprzedza innych), latem dokucza brak klimatyzacji i to jedyny mankament tego auta. Mam jeszcze Fiata Stilo (czytaj zemsta Mussoliniego) nie chcę pisać o mankamentach bo zabraknie miejsca na dyskach autocentrum od ilości usterek fiata. Ja nim przejechałem ponad 300 000 !!!! z jeden remont silnika spowodowany złą oceną polskiego mechanika o stanie silnika. Pilnuje dokładnie oleje etc.. Nie tankuje w psich budach... Wymieniam zużyte elementy na NOWE z Niemiec nie kupuje podróbek made in niewiadomo co. Całkowity serwis Niemcy. Kosztuje ale warto. Warto jechać do Hiszpani przez całą Europę i przyjechać do domu bez problemu.... odpalić auto i nie zastanawiać się czy dojadę...
4,2
~PL_Cyfron
Volkswagen Polo II
Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW
Jako caloksztalt daje zasluzone 4,auto tanie w eksploatacji,daje sie latwo naprawic,zawsze mnie dowiozl na miejsce,nie do szalenstw ale do normalnej jazdy,uwazam ze lepiej polo niz np cc. Moge polecic ten samochod wszystkim tym,ktorzy szukaja taniego auta do normalnej jazdy,ale chyba lepiej szukac wersji z silnikiem 1.3l,wtedy bedzie troche lepsza dynamika,a spalanie sie chyba niewiele zmieni
4,3
~Bartosz W
Volkswagen Polo II
Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW
ogolnie polecam ten typ samochodu. jest naprawde nie do zdarcia, a osiagi jak na tak maly silnik ma znakomite. czasami jednak brakuje mocy przy wyprzedzaniu, szczegolnie tirow. rekompensata jest to ze przy dosc ostrej jezdzie (rzedu 110-130 km/h) spalanie nie przekraca 5 l/100 km.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo II Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW 1985-1992
6,8
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Volkswagen Polo II
Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW
Jeśli ktoś kupuje taki stary samochodzik, to jest oczywiste, że liczy każdą złotówkę którą trzeba na niego wyłożyć. Na szczęście w przypadku tej polówki koszty utrzymania są znośne. Nie pije za dużo paliwa, oleju w ogóle nie bierze. Wystarczy raz na rok przegląd zrobić + zająć się od czasu do czasu jakimś drobiazgiem, zazwyczaj niezbyt kosztownym. Co do samego spalania to w mieście zazwyczaj mieści się w 8 (mówie o jeździe w korkach), a na trasie można zejść poniżej 6. Jak na wiekowy samochodzik całkiem nieźle. W zimie trzeba dodać do tego 1 litr.
5,8
Volkswagen Polo II
Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW
Pali malo, nawet jak sie ma ciezka noge (w trasie 5, w miescie 7). czesci sa tanie i latwo dostepne. wiele napraw mozna przeprowadzic samemu. to co sie psuje wynika z normalnej eksploatacji, czyli np wycieraczki, klocki, filtr powietrza, swiece itp
7,1
Volkswagen Polo II
Hatchback Facelifting 1.0 45KM 33kW
Zużycie podałem dla LPG!!! Jak dla mnie jest dobrze ale nie rewelacyjnie. Części tanie i dostępne. Do tego można samemu sobie naprawić ( o ile w ogóle będzie coś do naprawy?!) bo nie ma tam zbyt wiele komplikacji. Jeżeli ktoś nie ma smykałki do napraw to byle mechanik z młotkiem, przecinakiem w ręce i 2 promilami alkoholu we krwi naprawi to auto raz dwa!

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback Facelifting