Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback

Lata produkcji: 1981 – 1994
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10 m
Promień skrętu 5 m
Długość 3725 mm
Szerokość 1570 mm
Wysokość 1350 mm
Rozstaw osi 2337 mm
Rozstaw kół - przód 1320 mm
Rozstaw kół - tył 1346 mm
Prześwit 135 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 915 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 240 l
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Lucky Luke
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 75KM 55kW
Jako 18-latek, czyli w roku 2004 otrzymałem to cudowne auto. Kocham i będę kochał już zawsze, bo to w końcu moja pierwsza miłość. Moje kochane 75 km przy wadze piórkowej samochodu, czyniły to auto bestią do 60-80 k/h ;) Kolegi alfe romeo 156 2.4 JTD 150 km objeżdżałem do setki 9 na 10 startów!! Wspomnienia związane z tym autem....bezcenne. A tak na poważnie, to auto naprawdę bezawaryjne. Stara dobra konstrukcja VW. Katowane przez 18latka przez jakieś 3 lata, co wieczór, nie rzadko do rana. Podołało, nie zawiodło......nigdy. Jedyne zawieszenie wymagało pod koniec użytkowania ingerencji, ale to oczywista sprawa na polskich drogach sprzed 20 lat. Możemy tylko marzyć o takich samochodach w dzisiejszych czasach.
5,0
~Lucky Luke
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 75KM 55kW
Jako 18-latek, czyli w roku 2004 otrzymałem to cudowne auto. Kocham i będę kochał już zawsze, bo to w końcu moja pierwsza miłość. Moje kochane 75 km przy wadze piórkowej samochodu, czyniły to auto bestią do 60-80 k/h ;) Kolegi alfe romeo 156 2.4 JTD 150 km objeżdżałem do setki 9 na 10 startów!! Wspomnienia związane z tym autem....bezcenne. A tak na poważnie, to auto naprawdę bezawaryjne. Stara dobra konstrukcja VW. Katowane przez 18latka przez jakieś 3 lata, co wieczór, nie rzadko do rana. Podołało, nie zawiodło......nigdy. Jedyne zawieszenie wymagało pod koniec użytkowania ingerencji, ale to oczywista sprawa na polskich drogach sprzed 20 lat. Możemy tylko marzyć o takich samochodach w dzisiejszych czasach.
4,4
~schutte
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Samochód oceniam na rewelacyjny. Kupiłam go zima,byl to mój pierwszy zakup i niestety musialam na \"dzien dobry \" wymienic pare rzeczy, ze sprzeglem w pierwszej kolejnosci....ale potem bylo tylko super, staruszek z silnikiem 1.0 i 45 KM kilka razy holował mlodszą, silniejsza i mocniejszą w KM skode fabię...do skody rocznik 2002 dolozylam w ciągu niecalych 5 lat wiecej niz do starego polo, ktore mam od 2005 roku....to o czyms swiadczy...Nie wiem, jaki mial przebieg, bo na 100% licznik musiał być cofnięty ale nawet z tym cofnieciem auto super...
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo II Hatchback
5,9 – 8,3
l/100 km
4,8
l/100 km
7,3 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW
Auto przy zmianie biegow na min 3/4 tys obr pali srednio od 8.2/10l lpg zalezy jak sie ustawi (zwykla instalacja) felgi 7j co tez ma znaczenie do spalania mysle ze litr wiecej dochodzi ale tak auto zrywne jak na 55km. Spalanie benzyny przy oszczednej jezdzie w okresie zimowym na zimowych wazszych kolach to lekko ponad 7l na szerokich ponad ok 8.5l wiosna wpadlo lpg wiec oszczedna jazda sie skonczyla i spalanie takie jak wyzej opisane. Zobaczymy ile bedzie palic gazu zima na wazszych kolach :) Ogolnie auto spoko i milo sie prowadzi. U mnie sportowe zawieszenie obnizajace wersja coupe :)
8,4
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 40KM 29kW
Jeszcze we wrześniu, przy prędkościach 80-100 km/h, palił spokojnie około 6-7 litrów na 100 km. Teraz, jak przyszły chłodniejsze dni (mieszkam w Holandii, więc około 5*C, czasem mały mróz) to pali 12 litrów na sto. Z rana bardzo ciężko go odpalić. To też może być przez styl jazdy - codziennie 2x trasa 50 km przy średniej prędkości 100 km/h i z jednym odcinkiem 15 km - ok 130 km/h. W sumie, to "ciężka noga". Autko mam od połowy sierpnia 2016, jeżdżę od początku września. do końca marca (pewnie zrobię to szybciej) chcę się go pozbyć - przegląd się kończy, a następnego pewnie nie przejdzie. Polo było świetnym pierwszym "obijakiem".
4,7
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.4 D 48KM 35kW
Witam, polo mam w posiadaniu od 5 lat, 3 lata temu robiony kapitalny remont silnika. Odkąd ją mam do zawieszenia nie dotykałem się, a mieszkam na wsi i jeżdżę po polnych drogach i dziurawym asfalcie. Kilka dni temu przeszła przegląd, w zawieszeniu nie ma luzów, a amortyzatory przód mają 86 i 80 %, tył po 60%. Silnik nie powala dynamiką, ale gdy trzeba 100 km/h poleci. Najwięcej jechałem nią 160 km/h. Świetne spalanie, często robię trasę 350 km do Puław, prędkość 70-90 km/h koszt przejechania w dwie strony to ok 150 zł. Idealny na pierwsze auto, czy do miasta, bajeczne parkowanie i dobrze grzeje w zimę.

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback