Szukaj
REKLAMA

Informacje o Volkswagen Polo

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1975, miejski model segmentu B. Już w roku 1971, rozpoczęto w Volkswagenie prace nad powstaniem pragmatycznego, lekkiego auta. Volkswagen Polo pierwszej generacji (nazywany na niektórych rynkach także Derby) był modelem bliźniaczym Audi 50. Samochód stał się jednym z najbardziej popularnych zarówno w swojej klasie, jak też wśród modeli Volkswagena – dotychczas nabywców znalazło przeszło 14 milionów aut. Volkswagen Polo zdobył szereg nagród, m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (w roku 1982 oraz 1995 także znalazł się na podium plebiscytu) oraz Światowego Samochodu Roku 2010. Nazwa auta wywodzi się z ekskluzywnej dyscypliny sportowej. Szósta generacja Volkswagena Polo została wprowadzona na rynek w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Projektanci Volkswagena uznali chyba, że bycie małym Golfem to wystarczająco atrakcyjny horyzont dla Polo. Ale nie jest też tak, że nowy model zupełnie niczym nie zaskakuje. Widzieliście to designerskie wnętrze?

~Powagosław
Luzacjusz

Polo jest jak twoja teściowa, która nosi tę samą fryzurę od 25 lat. Możesz łudzić się, że pewnego dnia wystrzyże się na Rihannę, ale w sumie… po co miałaby to robić? Zresztą, fryzjerka nawet nie wie, kim jest Rihanna.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Polo

Liczba ocen: 1 846
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Rumcajs
Volkswagen Polo V
Hatchback 3d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Bardzo przyjemny samochód. Mały, niesamowicie zgrabny i zwrotny, nadaje się do miasta i na trasy dla 2 osób (z tyłu jednak mało miejsca na więcej pasażerów). Wyciszenie całkiem przyjemne, multimedia bardzo wygodnie się obsługuje dzięki fizycznym przyciskom, działają płynnie i bez zastrzeżeń. Mamy wersję lounge gdzie fotele są naprawdę wygodne i całość ogółem prowadzi się bardzo dobrze. Przy największej fabrycznej feldze 16 auto wygląda rasowo a na zakrętach bardzo dobrze utrzymuje tor ruchu co daje poczucie bezpieczeństwa.
4,1
~sawa2204
Volkswagen Polo V
Hatchback 3d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Zacznę od tego, że miałem słabszą wersję tego silnika (1.6 TDI, 75KM), ale nie ma go na Autocentrum. Świetny, bezawaryjny samochód dla osób, które nie oczekują super wrażeń z jazdy. Moja wersja z tempomatem, multifunkcyjną kierownicą i światłami do jazdy dziennej w zupełności mi wystarczała. Zero poważnych usterek przez dwa lata. Bardzo kompatkowy samochód, dobry układ jezdny, fajna widoczność. Jeżeli trzeba było, to na dłuższej trasie też nie wymiękał. Jeżeli miałby trochę większą moc i trochę mniej palił (choć nie palił dużo), to byłoby 5/5.
4,9
~Patryk
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Bardzo oszczędny i wygodny samochód - jak dla mnie, nie tylko do miasta. Polo wykorzystujemy do jazdy po mieście oraz do dalekich podróży powyżej 1000 km. W dalekich podróżach nie przekraczam prędkości 100 km/h. więc nie mam dużych wymagań co do wielkości silnika itd. Na trasie Polska - Chorwacja, samochód zapakowany po dach + 2 dorosłych osób i 2 duże Psiaki spalanie wynosi 4 litry na 100 km. Samochód jest pakowny oraz bardzo stabilnie się prowadzi jak na swoją klasę. Dla mnie idealny wybór.

Raporty spalania Volkswagen Polo

Liczba raportów: 2 126
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo
4,8 – 10,5
l/100 km
4,3 – 7,3
l/100 km
4,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW
Silnik oszczędny przy jeździe w trasie (drogi krajowe i wojewódzkie) tam przy lekkiej nodze bez wyprzedania można liczyć na spalanie rzędu 5 litrów poniżej raczej nie da się zejść. Jazda w mieście i krótkie dystanse np. 2-3 km trzba liczyć 7.2 l/100km. W mojej ocenie można ocenić auto na 4+ jeżeli chodzi o spalanie te uśrednia się na poziomie 6.7 l/100km z ostatnich 10 tyś km. ( wynik z dystrybutora komputer pokazuje średnią 6.5l/100km) Silnik zdecydowanie mniej pali gdy się rozgrzeje, pierwsze km duże spalanie jak pisałem wyżej, do 10km dojazd stałą prędkością na liczniku spada do ok 6.2-6.4. Podróż ze stałą prędkością 80km/h to można zejść do 4.5 (mój osobisty rekord) ale jazda ekonomiczna i przewidywalny mały ruch o późnej porze. Autostrada no niestety 7 litrów (jadą ok. 120-130km/h ze względu na wyciszenie i obroty silnika). V-maks (na prostym nie z górki) 162 tylko kierowca z włączoną klimatyzacją, po wyłączeniu 171. Samochód źle reaguje na dołączenie ciężaru 5 osoby i jakiś rzeczy w bagażniku-ok. 60 kg spalanie z trasy 60 km to 6.7 l/100km. Samochód idealny na dojazdy do pracy i małe wypady za miasto w 2 osoby. Awaryjnie może zabrać 5 osób komfortowo do 50km (jechałem raz) w 4 spokojnie można jechać dużo dalej. Niestety dynamika pozostawia trochę do życzenia, jest to raczej autko na dojazdy i wleczenie się w porannym sznurze aut. Mimo wszystko polecam silnik prosty, tylko trzeba pamiętać wymieniać łańcuch rozrządu. Myślę że kupiłbym jeszcze raz chodź bardziej rozważałbym opcję 1.2 tsi (większa moc 105 koni mechanicznych, 4 cylindry, mniejsze spalanie ze względu na bezpośredni wtrysk). Ten silniczek jest lekko słabawy, ma 3 cylindry (delikatna wibracje są przy jałowych obrotach i tak sobie brzmi jak się wkręca na wyższe obroty, natomiast ze względu na 3 większe tłoki niż 4 mniejsze porównując np 1.4 mpi lepiej reaguje na jazdę i dodawanie gazu w niższych partiach obrotowych, natomiast czuć że silnik nie pracuje tak aksamitnie jak 4 cylindrowy) natomiast odwdzięcza się stosunkowo niskim spalaniem.
7,6
Volkswagen Polo VI
GTI Facelifting 2.0 TSI 207KM 152kW
Przejechałem 1000 km, później ja i nikt inny i tak nie napisze. Nie przejmuję się "docieraniem" ale też nie mam "ciężkiej nogi". Auto użytkuję w Warszawie na dojazd do pracy i trochę by rozprostować nogi na A2 w weekend. Po paru tankowaniach apetyt uśrednia się w okolicach 8 l/100 km. Przy 110 km/h w trasie zejdzie do 6-6,5, aby zszedł niżej to trzeba jechać jak emeryt, co w tym samochodzie jest frustrujące i trzeba mieć amnezję czym się jedzie lub nerwy ze stali. W mieście przy porannej szarpaninie i w codziennym korku spali 9, a nawet 10. Mi trudno zrobić więcej, choć inni potrafią. Fakt, że auto żywiołowo reaguje na dodanie gazu powoduje, że litry na sto także. Polecam tryb Eco bo "żeglowanie" nawet po mieście potrafi zaoszczędzić sporo paliwa. Tryb sport od razu wywołuje wir w baku (dwucyfrowe wartości) więc patrzącym na spalanie nie polecam tego trybu. A do przyjemnego popylania po mieście lub krajówkach polecam tryb M i manetki.
5,5
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Samochód posiadam od około dwóch tygodni, spalanie podaje takie jakie mi wyszło. Na trasie i chwilę we Wrocławiu pokazał mi spalanie 4,5 litra przy prędkościach 90-120 km/h. Powrót z Wrocławia te same prędkości 5,1 litra. Po samym mieście na zimnym silniku pokazuje 6,8 litra ale to są odcinki 3 km do pracy plus wyjazd do centrum, dodam że mieszkam w górach więc u mnie zawyża spalanie, na prostym spala tak jak podałem.

Usterki Volkswagen Polo

Liczba wpisów: 148
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
5,0
Volkswagen Polo IV
Fun 1.2 i 12V 64KM 47kW
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W...
5,0
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu...
5,0
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.4 85KM 63kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 37 tys. km
Instalacja STAG zamontowana i serwisowana w Auto Mix w Skrzyszowie. Serwis raz w roku - wymiana filtrów. Zero problemów z instalacją. Piąty rok eksploatacji i jestem bardzo zadowolony. Gorąco polecam!
Volkswagen Polo