Szukaj

Informacje o Volkswagen Phaeton 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW 2009-2016

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: Auta luksusowe

Limuzyna segmentu F i były flagowy model Volkswagena produkowany w latach 2002-2016. Bazą dla niego był prototyp Concept D z 1999 roku. Pomysłodawcą Phaetona był Ferdinand Piech, wnuka Ferdynanda Porsche, który w latach 1992-2002 był prezesem koncernu VW. Phaetona zbudowano na płycie podłogowej VW D1, zapożyczoną z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwę Phaeton pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. W latach 2007, 2009 i 2010 model był poddawany kolejnym face-liftingom. Dostępny również w przedłużonej wersji Long. Następcami Phaetona są modele Phideon (na rynku chińskim) oraz Arteon (w Europie).

czytaj więcej
Powagosław

Może Volkswagen nie potrafi przyznać się do błędu i co jakiś czas próbuje reanimować Phaetona kolejnymi liftingami? A może to nasze uprzedzenia biorą górę i nie zauważamy, że choć lata mijają, ten samochód wygląda coraz lepiej? Ostatnia zmiana zdecydowanie na plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Volkswagen jest jak grajek disco-polo, który robi wielkie pieniądze na swoich przebojach typu: „Bara, bara, bara…” i kaprys ma taki, żeby nagrać awangardową płytę jazzową. W piątek zespół Bodzio Dance i „Bara, bara, bara”, a w sobotę: Bodzio Dance Ensemble i wariacje na temat Herbiego Hanckocka. Nawet jeśli Bodzio Dance Ensemble będzie najlepszą jazzową grupą świata, wszyscy i tak będą mówić: „Ej, to ci od bara, bara?”. Sorry, Phaeton.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83X91,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4 Motion
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
5,0 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Beemiarz
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Volkswagen dla tego auta wybudował nową fabrykę, auto miało być doskonałe i myślę, że się to udało. Luksusowe auto w dobrej cenie, świetnie wykonane i dopracowane. Ma to odzwierciedlenie również teraz, po 15 latach da się tym jeździć bez problemu na co dzień i koszty utrzymania (serwisu) raczej będą niższe niż u konkurencji (w tym segmencie oczywiście). Egzemplarze zwykle nie są tak wyjeżdżone, z bezwypadkowością gorzej, ale tu ważne jak były wykonane naprawy. Auto dzięki pneumatyce (regulowana twardość i wysokość) prowadzi się bardzo dobrze, daje radość z jazdy, napęd Torsen pozwala sprawnie ruszyć w każdych warunkach. Wygłuszenie na bardzo dobrym poziomie, jednak tu dochodzi wiek i stan uszczelek, spasowania drzwi itd. itp. Konserwatywny - myślę, że to dobre określenie do tego modelu. W porównaniu do BMW serii 5 f10 (które zadebiutowało w 2009r. i kosztuje podobnie z podobnego rocznika) auto nie ma tylu asystentów jazdy, które jednemu pomagają, drugiego rozpraszają. Nie ma aż tylu nowinek technologicznych jak asystent utrzymania pasa, keyless (oczywiście to była opcja, u mnie nie ma), noktowizja, radar, system multimedialny z Internetem, head up itd. Ale KAŻDY system jaki auto ma na pokładzie działa bardzo dobrze i jest świetnie dopracowany. Przypomina mi to trochę koncepcję Rolls Royce, gdzie nie ładują ,,zbędnych'' bajerów, ale skupiają się na tym co najważniejsze i przede wszystkim JAKOŚĆI. Niektórym będzie brakować niektórych funkcji, które dzisiaj wyjeżdżające z salonu auta miejskie mają w standardzie, a dla innych to zbędne rozpraszacze.
4,9
~Starless
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Samochód bardzo dobry , jeśli nie doskonały, kwintesencja luxusowego limo. Porównywalny z S klasą MB z tych lat. Szerszy wewnątrz i przestronniejszy od A8(zmierzone). Goście poniżej który porównują Phaetona do Passata widzieli go chyba tylko w Internecie i nie wiedza o czym piszą. Doskonale wyważone proporcje. Fantastyczny system ACC-GRA, oszczędza nogi. Auto samo hamuje i wyprzedza. Wnętrze to czysta elegancja w starym stylu. Taki samochodowy Old School. Nawet plastiki są eleganckie na swój plastikowy sposób. Mały minus, Phaeton nie należy do aut zwinnych, jest to typowy cruiser, do połykania tys km, a nie do skakania po pasach. Bardzo ale to bardzo mi pasuje ,że samochód jest anonimowy, i nie rzuca się w oczy. Znawcy wiedzą co to za fura , a dla reszty to jakiś dziwny Passat. Nawet na stacji benz. kiedyś mnie pytano , Panie z którego roku ten Passat?
5,0
~Jacek
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Dwa lata i 34 tyś km tyle trwała i nadal trwa moja przygoda z Phaetonem . Jeździłem bardzo wieloma samochodami s klasą ,bmw 730, ale Phaeton jest od tamtych modeli po prostu lepszy. Bardzo komfortowy ,i wręcz luksusowy samochód który daje kierowcy dużą przyjemność z prowadzenia.
Średnie spalanie dla Volkswagen Phaeton 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW 2009-2016
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Samochód ciężki ale prowadzi się bardzo dobrze, poliftowe modele nie są problematyczne. Spalanie niskie jak na tę klasę samochodu. Uzyskanie wyniku poniżej 7l jest łatwe przy normalnej jeździe. Ogólnie od tankowania do tankowania w cyklu mieszanym 8,5-9,5l. Jedyne koszty to te olejowe jak narazie. Jedyny w swoim rodzaju. Godny polecenia.
11,6
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Auto jest ciężkie, aż o ok 400 kg cięższe od A8, no i spalanie stosunkowo duże średnio 10 ltr ON/100 km . Testowane 160 km/h - 9.1litra/ 100 km; 200 km/h 12,7 ltr; 240 km /h 16,5 ltr/100 km. Zbiornik 90 ltr ale mimo wszystko zasięg nie jest taki wielki jak np w A6 przy tym samym motorze. Coś za coś , so to speak. Ciężar odbija się też na zużyciu opon(19 calowych- drogich) i klocków+tarcze. Opony trzeba wymieniać co 15-20 tys km, hamulce również.
10,4
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Trasa bardzo spokojna 7-8 L, trasa autostrada 8-10 L, samo miasto średnio 13 L , średnie z 3 tyś km pół na pół 11 L
Volkswagen Phaeton