Szukaj

Informacje o Volkswagen Phaeton 4.2 i V8 40V 335KM 246kW 2005-2016

Lata produkcji: 2005 – 2016
Segment: Auta luksusowe

Limuzyna segmentu F i były flagowy model Volkswagena produkowany w latach 2002-2016. Bazą dla niego był prototyp Concept D z 1999 roku. Pomysłodawcą Phaetona był Ferdinand Piech, wnuka Ferdynanda Porsche, który w latach 1992-2002 był prezesem koncernu VW. Phaetona zbudowano na płycie podłogowej VW D1, zapożyczoną z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwę Phaeton pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. W latach 2007, 2009 i 2010 model był poddawany kolejnym face-liftingom. Dostępny również w przedłużonej wersji Long. Następcami Phaetona są modele Phideon (na rynku chińskim) oraz Arteon (w Europie).

czytaj więcej
Powagosław

Może Volkswagen nie potrafi przyznać się do błędu i co jakiś czas próbuje reanimować Phaetona kolejnymi liftingami? A może to nasze uprzedzenia biorą górę i nie zauważamy, że choć lata mijają, ten samochód wygląda coraz lepiej? Ostatnia zmiana zdecydowanie na plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Volkswagen jest jak grajek disco-polo, który robi wielkie pieniądze na swoich przebojach typu: „Bara, bara, bara…” i kaprys ma taki, żeby nagrać awangardową płytę jazzową. W piątek zespół Bodzio Dance i „Bara, bara, bara”, a w sobotę: Bodzio Dance Ensemble i wariacje na temat Herbiego Hanckocka. Nawet jeśli Bodzio Dance Ensemble będzie najlepszą jazzową grupą świata, wszyscy i tak będą mówić: „Ej, to ci od bara, bara?”. Sorry, Phaeton.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2016 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 335 KM (246 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4 Motion
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Phaeton 4.2 i V8 40V 335KM 246kW 2005-2016
14,4
l/100 km
17,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,3
Volkswagen Phaeton
Sedan 4.2 i V8 40V 335KM 246kW
Nie jedno auto w moim garażu stało ... ;) Nowe najwyższych klas i starsze lecz Phaeton gniecie wszystkie SERIO po 10 latach znów go kupiłem jako 4 w domu mega auto nie ma co się oszukiwać to nie Volkswagen to Bentley ze znaczkiem Volkswagena jeśli chodzi o WADY jak auto bylo bite i dostała elektronika będą problemy jak bezwypadek padaja normalne części jak w innych autach , jedyny problem brak ogarniętych mechaników i windują koszty bo nie wiedzą co się popsuło a padają pierdoły co robią duże kłopoty brak ładowania w aucie itp
22,7
Volkswagen Phaeton
Sedan 4.2 i V8 40V 335KM 246kW
Przede wszystkim posiadam model z 2004r. a nie z 2005r. ale nie było takiego do wyboru. Wersja Long tzw. President. Moim zdaniem wymiar tego samochodu jest jedynym właściwym, trudno mi sobie wyobrazić, żeby był krótszy tym bardziej, że przy 90 litrowym zbiorniku gazu w bagażniku zostaje mało miejsca. O zbiorniku w miejscu koła zapasowego zapomnijcie, znajduje się tam układ pneumatyki zawieszenia (inny niż w Citroenach, tam jest hydropnematyka napędzana z układu wspomagania układu kierowniczego, a tutaj jest dedykowany kompresor przez co samochód dużo dłużej się "podnosi" niż w cytrynach). Co do spalania, wyniki rzędu 16 litrów LPG w trasie należy uznać za abstrakcję. W trybie mieszanym trzeba przyjąć 20 litrów LPG na 100km, a w trybie typowo miejskim UWAGA 24-32 LITRÓW GAZU i to bez szaleństw. Pamiętajmy, że ten samochód ma blisko 3 tony masy!!! To niestety po spalaniu widać. W mieście nowe samochody typu 1.0 Turbo spokojnie sobie z nami radzą, natomiast nie spotkałem się aby ktokolwiek był wstanie utrzymać tempo przyspieszania w trasie od 160 w zwyż. Do tego trzeba się przyzwyczaić. Jeśli nauczymy się trzymać nerwy na smyczy mamy szansę zbliżyć się do wyników, które podałem czyli 16-20l LPG/100km w trasie, 19-24l LPG/100km w trybie mieszanym a po samym mieście 24-32l LPG/100km.
12,3
Volkswagen Phaeton
Sedan 4.2 i V8 40V 335KM 246kW
Tak naprawdę nie mam porównania. To moje pierwsze auto tej klasy. Wcześniej jeździłem Audi A6. Koszty utrzymania są zbliżone. Co prawda Phaeton więcej pali w trybie miejskim, ale na trasie i to bez znaczenia jakiej spala mniej niż ponad 100 koni słabsze V6. Ceny części eksploatacyjnych tegoż auta z silnikiem 4,2 nie są porażające. Oczywiście komplet wahaczy nie należy do najtańszych, a przy okazji do najtrwalszych, ale jak ktoś jeździł autem z grupy VAG na wielowahaczu to też nie będzie zbyt mocno rozczarowany. Drogie są amortyzatory. W końcu to pneumatyka, ale bez obawy - nie przekroczą one przez długi jeszcze czas wartości auta ;-) części blacharskie też nie należą do drogich. Co prawda nigdy nie miałem potrzeby ich kupować, ale zrobiłem rozeznanie na rynku przed zakupem auta. W końcu warto wiedzieć co ile kosztuje by nie wprowadzić się na pole minowe.
Volkswagen Phaeton