Szukaj

Informacje o Volkswagen Phaeton

Lata produkcji: 2002 – 2016
Segment: Auta luksusowe

Limuzyna segmentu F i były flagowy model Volkswagena produkowany w latach 2002-2016. Bazą dla niego był prototyp Concept D z 1999 roku. Pomysłodawcą Phaetona był Ferdinand Piech, wnuka Ferdynanda Porsche, który w latach 1992-2002 był prezesem koncernu VW. Phaetona zbudowano na płycie podłogowej VW D1, zapożyczoną z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwę Phaeton pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. W latach 2007, 2009 i 2010 model był poddawany kolejnym face-liftingom. Dostępny również w przedłużonej wersji Long. Następcami Phaetona są modele Phideon (na rynku chińskim) oraz Arteon (w Europie).

czytaj więcej
Powagosław

Może Volkswagen nie potrafi przyznać się do błędu i co jakiś czas próbuje reanimować Phaetona kolejnymi liftingami? A może to nasze uprzedzenia biorą górę i nie zauważamy, że choć lata mijają, ten samochód wygląda coraz lepiej? Ostatnia zmiana zdecydowanie na plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Volkswagen jest jak grajek disco-polo, który robi wielkie pieniądze na swoich przebojach typu: „Bara, bara, bara…” i kaprys ma taki, żeby nagrać awangardową płytę jazzową. W piątek zespół Bodzio Dance i „Bara, bara, bara”, a w sobotę: Bodzio Dance Ensemble i wariacje na temat Herbiego Hanckocka. Nawet jeśli Bodzio Dance Ensemble będzie najlepszą jazzową grupą świata, wszyscy i tak będą mówić: „Ej, to ci od bara, bara?”. Sorry, Phaeton.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Beemiarz
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0TDI-CR V6 DPF 4Motion Tiptronic 240KM 177kW
Volkswagen dla tego auta wybudował nową fabrykę, auto miało być doskonałe i myślę, że się to udało. Luksusowe auto w dobrej cenie, świetnie wykonane i dopracowane. Ma to odzwierciedlenie również teraz, po 15 latach da się tym jeździć bez problemu na co dzień i koszty utrzymania (serwisu) raczej będą niższe niż u konkurencji (w tym segmencie oczywiście). Egzemplarze zwykle nie są tak wyjeżdżone, z bezwypadkowością gorzej, ale tu ważne jak były wykonane naprawy. Auto dzięki pneumatyce (regulowana twardość i wysokość) prowadzi się bardzo dobrze, daje radość z jazdy, napęd Torsen pozwala sprawnie ruszyć w każdych warunkach. Wygłuszenie na bardzo dobrym poziomie, jednak tu dochodzi wiek i stan uszczelek, spasowania drzwi itd. itp. Konserwatywny - myślę, że to dobre określenie do tego modelu. W porównaniu do BMW serii 5 f10 (które zadebiutowało w 2009r. i kosztuje podobnie z podobnego rocznika) auto nie ma tylu asystentów jazdy, które jednemu pomagają, drugiego rozpraszają. Nie ma aż tylu nowinek technologicznych jak asystent utrzymania pasa, keyless (oczywiście to była opcja, u mnie nie ma), noktowizja, radar, system multimedialny z Internetem, head up itd. Ale KAŻDY system jaki auto ma na pokładzie działa bardzo dobrze i jest świetnie dopracowany. Przypomina mi to trochę koncepcję Rolls Royce, gdzie nie ładują ,,zbędnych'' bajerów, ale skupiają się na tym co najważniejsze i przede wszystkim JAKOŚĆI. Niektórym będzie brakować niektórych funkcji, które dzisiaj wyjeżdżające z salonu auta miejskie mają w standardzie, a dla innych to zbędne rozpraszacze.
4,9
~Gabriel
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.0 TDI 235KM 173kW
Auto stworzone przez Ferdinanda Piecha (wnuka F. Porsche) który postawił kiepskie dawniej Audi na dziś rywalizujące z Mercedesem i BMW. On to wydźwignął firmę VW na piedestał światowy. Gość porównywany do Wiliama Forda. Phaeton to jest jego najlepsze auto, kwintesencja jego talentu i zdolności inżynierskich. Czuje się to przy jeździe, przy manewrach, hamowaniu. Nic nie skrzypi, nie jęczy, można spokojnie rozmawiać przy 200. Odkąd powstało nie miało sobie równych przez około 10 lat, potem pozostałe auta dogoniły go i nie chodzi mi tu o bajery, ale o stan techniczny. Jeżdżę nim z przyjemnością. Nic o nim złego na razie nie mogę powiedzieć.
4,3
~LinkServiceLtd
Volkswagen Phaeton
Sedan 4.9 V10 TDI 313KM 230kW
Bardzo pozytywne auto , nie rzuca się w oczy , rozwiązania techniczne nawet dzisiaj robią wrażenie , prawdziwe auto dla konesera motoryzacji , już drugiego takiego nie będzie VW , nie ma chyba nic przyjemniejszego niż odpalić V10 włożyć ciemne okulary i jechać przed siebie , dźwięk silnika ,osiągi , oraz prowadzenie to czysta przyjemność i kwintesencja prowadzenia luksusowego samochodu , porównując VW ,BMW 7 , Mercedesa S Classe i Audi A8 powiem szczerze , ze nie brakuje niczego , bo to auto ma po prostu wszystko , a nawet dał bym cztery gwiazdki z plusem za odwagę i pomysł stworzenia takiego samochodu !
Średnie spalanie dla Volkswagen Phaeton
13,1 – 19,4
l/100 km
8,9 – 12,4
l/100 km
16,1 – 20,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,3
Volkswagen Phaeton
Sedan 4.2 i V8 40V 335KM 246kW
Nie jedno auto w moim garażu stało ... ;) Nowe najwyższych klas i starsze lecz Phaeton gniecie wszystkie SERIO po 10 latach znów go kupiłem jako 4 w domu mega auto nie ma co się oszukiwać to nie Volkswagen to Bentley ze znaczkiem Volkswagena jeśli chodzi o WADY jak auto bylo bite i dostała elektronika będą problemy jak bezwypadek padaja normalne części jak w innych autach , jedyny problem brak ogarniętych mechaników i windują koszty bo nie wiedzą co się popsuło a padają pierdoły co robią duże kłopoty brak ładowania w aucie itp
17,0
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.2 V6 241KM 177kW
Genialne auto, wygodne, przestronne, świetnie wykończone. Ponadczasowa sytylistyka. Koszty serwisowania jeśli ktoś robi samemu, ograniczają się do zakupu części. Średnio ogarnięta osoba z wymianą podstawowych rzeczy spokojnie soie poradzi. Zamienników w ciulll więc naprawdę nie ma tragedii jeśli chodzi o ceny, wystarczy kupować na allledrogo, a nie w stacjonarnych sklepach :) - różnica w cenie potrafi być ogromnaaa (tego samego produktu). Jeśli chodzi o spalanie na lpg no musi być wysokie, auto swoje waży. Jednak komfort, bardzo dobra trakcja rekompensują to ;) 16l/km(lpg) w luksusie, mnie pasuje ;)
17,0
Volkswagen Phaeton
Sedan 3.2 V6 241KM 177kW
Genialne auto, wygodne, przestronne, świetnie wykończone. Ponadczasowa sytylistyka. Koszty serwisowania jeśli ktoś robi samemu, ograniczają się do zakupu części. Średnio ogarnięta osoba z wymianą podstawowych rzeczy spokojnie soie poradzi. Zamienników w ciulll więc naprawdę nie ma tragedii jeśli chodzi o ceny, wystarczy kupować na allledrogo, a nie w stacjonarnych sklepach :) - różnica w cenie potrafi być ogromnaaa (tego samego produktu). Jeśli chodzi o spalanie na lpg no musi być wysokie, auto swoje waży. Jednak komfort, bardzo dobra trakcja rekompensują to ;) 16l/km(lpg) w luksusie, mnie pasuje ;)
Volkswagen Phaeton