Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4 Motion
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~VW B8
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Na wstępie posiadam cztery szt. Passata B8 190TDI Co mnie spotkało podczas czteroletniego okresu . Skrzynia usterka mechatroniki ( w jednym aucie DSG do wymiany ) , Sprzęgło ( w jednym przy 47 w drugim przy 77 tyś km wymienione ) Utleniające się chromowania ( wszystkie auta i to kilkukrotnie ) . Discovery Media zawieszają ( wszystkie auta } Dcc wali ( jedno auto ma z nim ) na nierównościach ( wymienione przy przebiegu zaledwie 52 tyś km Skrzypienie zawieszenia jak w starym aucie ( wszystkie auta ) Akumulator ( od 2,5 do 3 lat wymieniony w wszystkich szt. ) Sporo wycieków z silnika ( wszystkie auta ) Kierownica po 60 -70 tyś wygląda ja g.... ( wszystkie szt ) Lampy mają parę w środku tył ( pierwsze objawy po trzech latach teraz trzy szt. tak mają ) Korodujące tarcze norma , jak i nadmiernie zużywające się klocki i tarcze ( wszystkie auta } Ubytki płynu chłodzącego norma ( wszystkie auta ) TDI zawsze potrzebuje dolewek oleju i trzeba tego pilnować ( wszystkie auta ). Często źle spasowane uszczelki potrafią zetrzeć lakier w wnękach do podkładu ( w trzech autach ) Pękające roczki od drzwi ( w dwóch autach ). DSG z Tdi posiada laga , miasto opóźnienie reakcji wynosi minimalnie 1,5s do nawet 3,1s a to koszmar ( wszystkie auta ) Wyciszenie raczej w skali od 1 -10 to słabe 5 Zatem jaki jest naprawdę Passat B8 sami ocenicie ja nigdy więcej nie kupie Passata jak i nie polecę tego auta nikomu ( nie tyczy się całego Vaga )
4,5
~Marcin
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Moja ocena to czwórka z dużym plusem. Auto kupione z symbolicznym przebiegiem a już niestety ma trochę nalatane. Z uwagi na to, że szukam teraz nowego auta - moja opinia będzie bardzo obiektywna. Zacznę od tego, że jak go zobaczyłem to nie byłem zbytnio zachwycony...po prostu zakup zdroworozsądkowy. Zresztą Passat w tdi ehhh. moje pierwsze wrażenie bardzo szybko minęło. Przede wszystkim wyposażenie: Highline, komfort jazdy (siedzenia boskie!!!!! i nikt mi nie powie że jest inaczej), śmieszne ilości paliwa, asystenci (chyba wszyscy dostępni) na prawdę rewelacyjnie działają i realnie pomagają. Auto przetestowane na długich trasach, zero awarii...no może poza oryginalnymi hamulcami, które od razu wyrzuciłem. Skrzynię biegów mam manualną...tak na wszelki wypadek :)Rozrząd kompletny z serwisem olejowym, paskiem osprzętu i filtrami- 1900 zł. Po moich kilkutygodniowych wizytach w różnych salonach, dziesiątkach jazd próbnych......przepraszam ale za pieniądze rzędu do 170 tys ja nic godniejszego nie znalazłem. I jestem w kropce. Samochód jest świetny. Naprawdę żal go będzie sprzedawać.
3,9
~Kris710
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Porównując VW Passat B8 do poprzednich posiadanych aut, uwagę zwraca takie jego skomponowanie, by należał do ścisłej czołówki w każdym ocenianym elemencie. W żadnym z nich nie jest mistrzem ale każdemu depcze po piętach. Postaram się zwrócić uwagę głównie na te rzeczy, które przeszkadzają mi jako kierowcy ale także te, które ułatwiają mi życie
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
190PS, manual 6- biegowy, kombi, napęd na przód, ad blue. Przebieg 108tys km. Średnia Po roku użytkowania 6.22l - przewaga tras i jakieś 10 litrów ad blue; nie korzystam z start&stop. Trasa poniżej 5l jeśli nie przekracza się 110km/h, przy szybszej jeździe 5.5-6.0l, miasto 7.0-7.5l. Generalnie jestem w szoku, wcześniej jeździłem sedanem B7 177ps z dsg i 4x4 - średnia 8.3 po 3 latach jeżdżenia. I B6 sedan 170ps dsg, 7.1l tez po 3/4 latach jazdy (wymiany oleju w dsg co 60tys i oleju w silniku co 12tys) . Manual trochę doskwiera, ale auto pali około 1l mniej i odchodzi niepewność związana z kołem dwumasowych
7,2
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Silnik bardzo oszczędny na trasie przy dłuższych dystansach. Na autostradzie przy prędkościach ok 130 km/h pali w zależności od wiatru: 4,9 l/100 trasa Paryż Amsterdam, lekki wiatr w plecy do 6,2 trasa Warszawa-Wrocław (S8) gdzie wiatr cały czas wiał od przodu. Na trasie wakacyjnej 5500 km, średnia prędk.106 km/h, (PL-Hiszpania-Francja-PL) spalił średnio 5,6l /100 przy 4 osobach i pełnym bagażniku. Na baku za każdym razem spokojnie można było przejechać 1000 km. W mieście na krótkich odcinkach w warszawskim ruchu pali od 7 do 11 l w zależności od korków.
5,0
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Minimalne zużycie z trasy ppnad 1200km i poparte dystrybutorem. 2 osoby dorosłe, dziecko i trochę bagażu. Nad może i z powrotem z licznymi przystankami. 2 krotnie podczas tego przejazdu wypalany był DPF. Maksymalne to zima, miasto, krótkie odcinki i czasem webasto. Komputer przekłamuje 0,1l.
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant