Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Widoczność
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW 2014-2018
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW
10l/100km 80% miasto, 20% trasa (trasa też w mieście ale eSka). Głównie krótkie odcinki 3-5km parę razy dziennie. Warszawa przejazd północ-południe z normalnym ruchem ale prawie bez korków 8-9l. 5,7l/100 minimalne spalanie na trasie 40km (eSka tempomat 80km/h i wsie tempomat 50km/h), ciepły dzień, tryb eko. Ale to ewenement, bo tak normalnie się nie jeździ. Całościowe spalanie auta na przestrzeni 30kkm to 10l/100km. Trasa (eSka tempomat 145km/h) 8-9l, miasto 10-11l. Tryb normal, włączony stop-start. Spalanie zgodne z moimi założeniami sprzed kupna. Auto ma bdb dynamikę i fajny odgłos z wydechu. Warto? Warto :-) (Układ jezdny)
9,1
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW
Silnik i skrzynia są rewelacyjne. Poprzednio jeździłem Audi A6 C5 2.0TDI Multi, Corolla 1.4D Manual, Auris 1.8 Hybryda CVT. Podróżuję najczęściej w trybach eco/comfort, co wpływa na zachowanie skrzyni biegów i tempo zmiany biegów. Ten silnik oferuje tak dużo mocy, że w każdym momencie można przyspieszyć lepiej niż pozostałe samochody. Jazda w mieście w tygodniu przy normalnym ruchu to ok. 8.2-8.5 l/100km, w korkach w Gdańsku w godzinach szczytu (korek 7-8 km, potem jazda raczej pod górę) 9.8 l/100km. Spokojna jazda w weekend albo w trasie ok. 7,8-8,2l. Można zejść niżej, ale wymaga to w trasie utrzymywanie prędkości poniżej 110 km/h. Jeśli jedziesz 150 km/h autostradą to spali ok. 9,0-9,5. Obecnie jeżdzę na paliwie Shell V-Power 100. Wszystko zależy czy będziesz płynnie ruszał i utrzymywał prędkość. Jeśli będziesz jeździł dynamicznie, szarpał to spali 11l bez problemu. Możesz nawet zobaczyć 15i jak się bawisz w trybie sport, który bardzo późno włącza wyższe biegi. Natomiast z ciekawostek wtedy 150km/h jest na 3 biegu, 200 na 4 biegu i zostają jeszcze dwa biegu w rezerwie aż do 245 km/h. Jeśli zastanawiasz się nad tym silnikiem to polecam i nie będziesz zawiedziony jeśli założysz, że pali 10l/100 km. Wtedy nie musisz się wybitnie starać i raczej utrzymasz podany wynik. Silnik jest bardzo kulturalny i cichy, a podczas przyspieszania całkiem fajnie brzmi. (Układ jezdny)
7,6
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW
jak na moc 220-230 KM (bo chyba ma ponad 220 Km?!) to nie jest żle - jak się jeżdzi spokojnie - średnia 7,5 l/100. Jak się jedzie agresywnie w mieście - 10 l/100 - proszę jednak pamiętać, że mamy to automacie DCG, gdzie producent zawsze podaje wyższe spalanie. Reklamowane 6,5-68 l/100 praktycznie nie do osiągnięcia, ale w okolicy 7,2 l /100 średnia - to realne. (Układ jezdny)

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 26
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant