Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1450-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W wersji ze skrzyniÄ… automatycznÄ… moc maksymalna przy 5100 RPM i moment obrotowy ograniczony do 250Nm.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Volkswagen Passat B8
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Witam serdecznie. Volkswagen Passat...kupiłem chyba na przekór opinii i z ciekawości. Z zewnątrz typowy Volkswagen nie narzuca się stylem ale jest poprawny. Żeby wyglądał ładnie trzeba mu dobrać odpowiednie dodatki, duże i ładne felgi i wtedy jest ok. Ogólnie po przejechaniu ponad 60 tysięcy nie ma do czego się przyczepić, auto jest bardzo poprawne ale z całą pewnością w poszczególnych kategoriach nie najlepsze w klasie. Ma pewne mankamenty jak problemy ze skrzypiącym zawieszeniem podczas wolnej jazdy po nierównej nawierzchni lecz jak będziemy smarować te piszczące gumy co pół roku to problem zazwyczaj znika.
4,7
~sebol
Volkswagen Passat B8
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Chcę się podzielić z Wami moją opinią o tym aucie po przejechaniu nim 15000 km w 2 miesiące i po zmianie z mazdy 6 z roku 2003. Nasuwa mi się na myśl jedno słowo KOSMOS! Motoryzacja poszła do przodu niesamowicie. Piszę tę opinię z myślą o ludziach, którzy zastanawiają się nad kupnem vw passata B8, mają mętlik w głowie bo w necie można przeczytać o tym aucie opinię na + 100% jak i na -100%. Dlatego piszę ten post jako świeżo upieczony właściciel passata b8 z roku 2016 z przebiegiem 275 000km. Większość pewnie pomyśli, ludzie toż to już szrot... No właśnie sam tak kiedyś myślałem. A Powiem tak, auto w środku (zresztą na zewnątrz również) wyglada jak nowe! Tak jak nowe... Zawieszenie, silnik, skrzynia DSG chodzą jak nowe. Opisałbym wszystko dokładnie ale piszę na telefonie i zwyczajnie, nie Cię mi się...Dlatego napiszę krótko, jeżeli ktoś szuka auta w segmęcie D to przed wyborem musi przejechać się passatem. Myślę, że auto będę mieć jakieś 3 lata więc postaram się umieścić aktualizację mojej opinii po każdym z 3 lat. Na dzień dzisiejszy passata polecam w 100%.
4,3
~Bartek P
Volkswagen Passat B8
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Ogólnie samochód w porządku. Niestety jest kilka mankamentów. Pierwszy to sprzęgło i zmiana biegów, dalej nie jestem w stanie tego wyczuć i bardzo często szarpie. System nawigacji. Czasem działa dobrze ale przeważająco wyznacza absurdalne trasy, zupełnie nie radzi sobie z wyznaczaniem objazdów puszczając człowieka niemalże w zaorane pole. Daje rade z oceną zatorów i korków tak na 70-80%. Poza tym Car Net - aplikacja służąca np. do ustalania trasy z komputera z domu i późniejszego uploadu do samochodu. Słaba. Ustalanie punktów pośrednich trasy słabe. Ponoć jest to jedna z lepszych nawigacji w samochodach ale niestety automapa miażdży ten dodatek za ponad 3000 tyś. I ostatnia kwestia to lakier. Nie wiem dlaczego jest taki słaby widać każdy ślad po ptasim gównie na klarze, robi się taki mętnawy. W moim porzednim samochodzie z lakierem pastelowym nic takiego nie ma. Tak więc odradzam popielaty mangan czy jak mu tam. Żałuję, że nie wziąłem jakiegoś jasnego szarego. Przeglądy mam darmowe co 30000 km :D a pan w serwisie mówi, że wymiana filtra kabinowego jest przewidziana co 60000 przez VW hehehe.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volkswagen Passat B8
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Auto ma już prawie 4 lata i póki co kompletnie bezawaryjna jazda. Jeżdżąc z głową (płynnie, wytrącając prędkość a nie hamując, wykorzystując różnicę terenu itd) drogami krajowymi od miejscowości do miejscowości 90km/h bez problemu robię 5,3L/100km (pomiar na odcinkach 300-400km). Gdyby pojechać totalnie eko to 5.0L/100km osiągalne, ale wtedy nie ma to nic wspólnego z normalną jazdą :) ogólnie średnio wychodzi 6,5L/100km gdy się jeździ jak na typowego Kowalskiego - tu szybciej, tu wolniej, tu w peletonie, wiadomo o co chodzi :) jak się włącza ułańska fantazja to i 8,5L/100km pokazuję. U sąsiadów na autobahnie przy stałej jeździe 220-230km/h piję około 13L/100km. Jednak tak niska pojemność silnika pozwala tylko na chwilowe korzystanie z takich magicznych prędkości, gdyż po dłuższej nieprzerwanej kilkugodzinnej sesji motor był by do remontu :) Podobno pod względem technicznym to najlepszy wybór w obecnych TSI, wszystkie wady wyeliminowane - ile w tym prawdy? Nie wiem. Wiem za to, że jak na jedną oś to tej mocy jest ciut za dużo, przy agresywnym ruszaniu koła boksują i na 1ce i na 2ce, a nawet czasami i na 3ce, także motor jest dobry ale do zrywania auta już w trakcie jazdy np przy wyprzedzaniu - do startowania przydał by się 4motion. Jak na jedną oś to 150 koników też wystarczy w zupełności. Pozdrawiam
8,2
Volkswagen Passat B8
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
bardzo delikatna jazda przy rozmowie i podziwianiu krajobrazu to 6,5. Najniższe trasa z Zakopanego do Lwa 5,8, ale to różnica poziomów i trasa jest bardzo jednostajna przez Czarny Dunajec (nie przez Zakopiankę). Samochód dotarty więc podaję moje spalanie z 8000km, wychodzi 8 do 8,2l. Jest to srednie spalanie więcej trasy, jednak równiez bardzo dużo miasta na zimnym czyli max 8km na zimnym silniku. Generalnie jazda dynamiczna (180 na blacie po niemieckiej autostradzie oczywiście + normalna trasa 80 do 120) Zawsze około 7,5 do 7,8. Wracając do zimnego silnika i miasta to zawsze pierwsze odpalenie okolice 11 do 12 litrów (Przy 9km na zimnym) Później już spada w dół bo oscyluje w okolicy 9,5 do 10 litrów. Zaznaczam,że mam dosyć ciężką noge, ale zauważyłem, że np dziadkowanie w trasie sie nie opłaca. W spalaniu różnica wyjdzie może 1 litr a dziadkowanie w nowych TSI jest męczace. Każdy nowy TSI od VAG wychodzi na hamowniach w okolicy 200km - sprawdzcie sami po forach itp. Strasznie mocny silnik. Mam bmw e93 280km tez benzyna a sprint do 100km/h to tylko 1 sekunda szybciej niż mój passat kombi 1.8 z niby 180km. Potęzny moment obrotowy 320Nm robi swoje (manulana skrzynia ma 320Nm - automat 250Nm). Przypominam bmw pali w trasie 9litrów a miasta do 17 litrów. Wynik passata uważam za bardzo dobry. Posiadałem passata b6 w dieslu 140km. Dramaty z dpf, wtryski przerabiałem i podziekowałem za diesla. Trzeba być totalnym głupcem, żeby w salonie dopłacić 10.000zł wiecej aby oszczedzać po 2 litry na 100km, słuchac rechotania (te nowe diesle też rechoczą) i martwić się o osprzet silnika. Przejechane 10.000km olej w normie, jak narazie picie oleju przez tsi to bujda. Bardzo polecam samochód. Przy 180km/h cisza - normalnie rozmawiasz w srodku. Najcichszy samochód jakim jeździłem.
7,5
Volkswagen Passat B8
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Trasa Warszawa - Wenecja w te i z powrotem, na dachu BOX załadowany na maxa + tak samo bagaznik + rodzina 2+2, jazda z max dopuszczalną prędkością (130kmh po Polsce, max dozwolona prędkość z BOXem), Czechy - Austria - Wlochy srednio 110-120km/h, spalanie wyszlo 7,5L, bez boxa myślę, że byłoby z litr mniej.

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 26
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant