Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 43% / przeciw: 57%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Moras
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Duże, wygodne i pakowne auto. Silnik dostosowany do gabarytów i masy samochodu, ładnie brzmi, może być oszczędny, idealnie współpracuje z instalacją LPG (BRC-PRINCE Dual). Cichy, wszystko bardzo dobrze spasowane w środku, dużo schowków, materiały z górnej półki. Ergonomia to klasa sama w sobie. Do tego bezpieczny (komplet systemów wspomagająco-asystujących na pokładzie) i przewidywalny w prowadzeniu. DSG 7 biegowe pozwala szybko i sprawnie jeździć i na 7 biegu oszczędnie podróżować. W mojej wersji (ELEGANCE doposażona o kilka dodatków) niczego nie brakuje - w większości aut tzw. klasy premium brakuje połowy tego wyposażenia. Spokojnie mogę polecić każdemu kto jeździ dużo i pokonuje długie trasy na raz.
4,1
~MichuB
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód jest w porządku, pokonałem nim 21000 km, nic się nie popsuło jeszcze, jest wygodny (fotel ErgoKomfort) i ma sporo miejsca w bagażniku (głównie dla tego go wziąłem), ale w deklarowaną pojemność za grosz nie wierzę. Wkurza niemiłosiernie ergonomia wnętrza i ewidentna starość konstrukcji. Największy jego plus, że w końcu udał się zamówić jakiś samochód, po półrocznym oczekiwaniu na Superba i odwołaniu zamówienia przez Skodę, zdecydowałem się wybrać Passata (do wyboru była jeszcze Mazda 6 i Tiguan).
2,9
~E.E.
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Oczekiwałem przede wszystkim dynamiki i bezawaryjności. A tu zaskoczenie kompletne i duże rozczarowanie. Auto przy przebiegu 10900 km poległo na trasie i skończyło na lawecie. Układ kierowniczy jest ok, ale za to zawieszenie to tragedia - w sam raz dla niemieckiego emeryta, który jeździ po równych drogach, a w zakręty wchodzi prawie zatrzymując pojazd. O ile początkowe działanie DSG wydawało się dobre , to z czasem pojawiają się drobne szarpnięcia a przy 10900 km skrzynia się rozleciała ( wymiana na gwarancji ) . Teraz (54 tys. km) znów zaczyna lekko szarpać, szczególnie przy redukcji. Nie wspominam o kick-downach o 2 biegi, kiedy to zrzucenie w dół potrafi tak szarpnąć, że ląduje się na desce rozdzielczej. Serwis? To normalne! Nawigacja na kilkukrotnie się zawiesiła. Serwis nic nie poradził, po prostu po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Skrzypiący fotel pasażera strasznie irytująca rzecz. Kilkukrotna wizyta w serwisie, która pomaga na kilka dni a wymiana na nowy wedle VW niestety ale nie . Najciekawsze jest jednak podejście serwisu -- Zaśniedziałe listwy boczne. Aluminium pokryło się brzydką warstwą, co wyglądało jak rdza. "Ale po co pan do nas z tym przyjeżdża?

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 26
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting