Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~MaroK
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Auto z salonu kupione 4 lata temu. Zalety przestronne ,wykonane z elegancją wnętrze,cicho( dziwią mnie opinie że jest głośny), mega wygodne fotele których nie znalazłem w innych autach-ergocomfort, mega oszczędny silnik. Średnie spalanie z całego okresu to 5,3 . Do zalet zaliczę jeszcze dobrze zestrojone zwieszenie, sprawnie działający tempomat adaptacyjny który dodatkowo ma 4 tryby pracy.Matrycowe światła-REWELACJA . Wada tylko jedna- przy ruszaniu albo przy szybkim przyspieszeniu krótkie opóźnienie.
2,8
~Kierownik
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Kupując pasata B8 trzeba się liczyć z standardowymi i nie tylko kłopotami czyli Słaby rozrząd ,wadliwe pompy wody i rolki napinacza szumią nie wytrzymują więcej jak 90-100tys Słaba jakość amortyzatorów max 78tys bez wożenia ciężarów normalne użytkowanie jestem tym rozczarowany . fatalnej jakości elementy chromowane potrafią nawet po roku pokryć się dziwnym nalotem lub całkowicie ze śniedzieć . zawieszenie standardowo trzeszczy ja w starym aucie co ma 700 tyś km serwis jak auto jest na gwarancji smaruje to jakimś smarem ( kpina totalna ) by dało się tym autem bez wstydu jeździć .Cieknąca chłodnica EGR Cieknąca chłodnica kolektora dolotowego Cieknąca pompa wody . Usterka centralnego zamka raz otwiera tylko 3 drzwi raz otwiera 1 lub 2 drzwi i to losowo nie domyka klapy bagażnika (elektryczna) , radar przy 80 tyś padł , zapewne kilka usterek pominąłem tyle tego było . I gdzie ta niezawodna Niemiecka niezawodność ??? w reklamach :) Co do pracy serwisu też można wiele powiedzieć jednak niewiele dobrego ( nie znoszą reklamacji i domagania się usunięcia ich )
4,3
~Daniel z Łodzi
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Za całokształt 4 gwiazdki - czyli ogolnie ok, nie jest to premium i to czuć (wcześniej miałem A4 z 2011 roku - duża różnica w stosunku do Passeratti). Zatem bez szału, ale porównując do innych konstrukcji w tym przedziale cenowym dosyć porządnie. Na plus: wykonanie wnętrza, ergonomia, klimatyzacja, widoczność, silnik i cena (kupiłem z rabatem 24% - w innych markach nie było mowy o takim upuście) Na minus: skrzynia (trochę tępa) , zawieszenie, wyciszenie, przestrzeń na głową pasażerów z tyłu Podsumowując : Niby ok ale na minus 2 ważne sprawy : skrzynia i zawieszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
auto kasuje licznik średniego spalania długodystansowego co 8 000km i pierwszy wynik według komputera to 6,3l/100km co przy dystrybutorze przekłada się na realne 6,5l. Zdecydowana większość kilometrów ok 85% to drogi dwupasmowe, głównie S8 i najczęściej tempomat ustawiony na ok 160 km/h. 13% to miasto i 2% krajówki. Przy jeździe po drogach krajowych auto jest w stanie zejść do okolic 5l/100km bez przesadnego ecodrivingu (4,8l/100 przy dystansie 160km 3 osoby + pół bagażnika bagażu). Wyjazd na majówkę do Budapesztu i 1092 km pokonane w 4 osoby dorosłe + bagaże 5,4l/100km i średnią prędkością 84km/h. Przy mocnym traktowaniu komputer potrafi pokazać wyniki 9,5-10 litrów na setkę, ale jak tylko wjeżdżam do miasta to spada i tak aktualne średnie wynosi 7,6, ale to z 250 km z czego ok połowa przejechana z prędkością ok 200km/h oczywiście na autobahne.
5,3
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Dojeżdżam do pracy 15-17 km w jedną stronę drogą szybkiego ruchy 2-3 x tyg wypad do miasta i długie trasy 10-15x w roku. Silnik nawet w zimie się nagrzewa do 70 st.( ale dopiero po przejechaniu 10 km trasą szybkiego ruchu)
5,7
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Poprzednio miałem Tiguana 2.0 tdi 140 kM. Palił średnio o 1 l więcej. Passat pod tym względem jest ekonomiczniejszy. Ostatnio 1050 km po drogach wojewódzkich, krajowych i ekspresowych z Pomorza na Mazury, prędkość od 90-150 km/h, w samochodzie 3 osoby z bagażami. Po powrocie i zatankowaniu wyszło śr. 4,8l/100km.
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Limousine