Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1700-5600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW 2015-2018
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Średnie spalanie na podstawie zatankowanych niemal 2tys litrow paliwa z przebiegu ponad 17tys km to 11l/100km. Ciężko zejść poniżej 9 nawet na delikatnej trasie. Autostrada ciezko stwierdzic ile spala przy 140km/h bo korci jechać szybciej ale realne powinno byc 9,5 a ja na autostradach spalam 9,5-11. W mieście 10,5-13 zależnie od ciężaru nogi i pory roku. Zwykle robie krótkie odcinki więc tragedii nie ma, a jak tylko sie zagrzeje olej to lubie depnąć. Spalanie wrażliwe jest na opory toczenia opon bo zatankowane i ze mna w srodku waży prawie 1800kg. Auto ma obecnie 120k przebiegu. Daje frajdę z jazdy.
10,8
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Duże miasto większość korki srednio 12.8 l beż używania start stop oraz trybu żeglowania. W zimie przy krótkich odcinkach potrafi pojawić się i 15 l/100 km. Trasa do 120 km/h da się zejść poniżej 8 l/100 km. Trasa do 140 km/h 9.8 l. Trasa 160 km/h 11 l. Auto pali sporo ale nie powinno być to zaskoczeniem w prawie 300 konnym aucie.
11,1
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Przy szybkiej jeździe autostradowej 10.5 spali lekko, przy 140 9-9.5 Przy dziadkowej jeździe w trasie do 100km/h mozna zejść do 8. Krotkie odcinki w mieście spala do 13l, ale lubię depnąć. Mam na stałe wyłączony system stop&start.
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Limousine