Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Limousine Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 38% / przeciw: 62%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Mateusz
Volkswagen Passat B8
Limousine Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Po roku użytkowania i przejechaniu 16tys km mogę już trochę więcej powiedzieć. Passat sprawuje się bardzo dobrze, mimo początkowego problemu z klimatyzacja jak i łożyskiem lewego przedniego koła które zostało wymienione w ramach akcji serwisowej. Po 15tys km wymieniony olej, olej po spuszczeniu i przejechaniu magnesem wyglądał bardzo dobrze, praktycznie brak opiłków, kwestia odpowiedniego dotarcia samochodu. Przez ten okres silnik wciągnął zaledwie 200ml oleju co jak na benzynę z turbo jest bardzo dobrym wynikiem. Spalanie samochodu podczas spokojnej jazdy 50/50% miasto/trasa to ok 8/9l. Trasa 120 tempomat 6,7l. Dynamiczna jazda to okolice 12l, trasa 200 tempomat to ok 14-16l. Dynamika samochodu na duży plus, udało się zmierzyć samochód 6,6s do 100. 100-200, 21s. Katalogowo 190km i 320nm, ale na hamowni samochód pokazał 204km i 342nm, czyli spory bonus od fabryki. DSG DQ 381 spisuje się bardzo fajnie, ale tryb D mógłby trzymać obroty o te 200 więcej gdyż skrzynia dąży do jazdy na obrotach 1100-1200. Skrzynia z długimi przełożeniami dzięki czemu samochód idealnie odnajduje się w prędkościach autostradowych i jest przy tym ekonomiczny. Na ogromny minus tylny podłokietnik który przez uchwyty na kubek na środku jest bardzo niewygodny i łokieć trzymamy właśnie w tych uchwytach. Na minus radar umieszczony w znaczku VW, kilka większych owadów i wyświetla błąd aktywnego tempomatu, trzeba zjechać na stacje i przetrzeć. Passat mimo swojej popularności i ceny ma ogromną przewagę nad skoda/seatem w postaci trzymania ceny. Samochód zakupiony z dużym rabatem, na chwile obecną wyceniony do ubezpieczenia po roku na 5tys więcej, porównując z ofertami na rynku wycena pokrywa się ze stanem faktycznym. Bmw czy Mercedes to to nie jest, ale i tak potrafi cieszyć. Pozdrawiam
2,8
~Zenon234
Volkswagen Passat B8
Limousine Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Aktualny przebieg auta 14 tys km . Spalanie wysokie ( przyczyną tego jest że tryb ECO nie nadaje się do niczego D to samo LAG do 3 s w DSG) Osiągi słabe 7,8s do setki załadowane ( 5 osób plus bagażnik )auto nie jedzie . Bagażnik informacja o jego wielkości to kłamstwo drążąc temat okazało się ze ma nędzne 404 l . skrzynia ma takiego laga że jazda tylko w trybie sport ECO ma ponad 3 s zwłoki i w mieście grozi to poważnymi kłopotami ( 5 razy prawie kolizja bo auto stało a nie jechało ) w trybie ECO ma super małe spalanie ale co z tego jak to niebezpieczne . I ciekawostka auto po roku niby ocynk a maska od strony wewnętrznej skorodowana ( wiece info na forum VW Polskim i Niemieckim warto sprawdzić i u siebie )
3,1
~Kriss
Volkswagen Passat B8
Limousine Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Wizualnie auto mi się odpowiada spokojna linia . I to tyle dobrego problemy z systemami i drobnymi usterkami skrzynia DSG działa z grymasami dziwny dźwięk dochodzi z niej metaliczny serwis nie widzi kłopotów . Nikomu nie polecę tego samochodu, wyczekuję zakończenia leasingu.
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Limousine Facelifting