Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Limousine

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Ósma generacja Volkswagena Passata oficjalnie zadebiutowała w lipcu 2014 r. w Poczdamie, a szerszej publiczności został pokazany podczas jesiennej wystawy w Paryżu w tym samym roku. Stylistycznie, zgodnie z tradycją, Passat jest kontynuacją rozwiązań znanych z modelu poprzedniej generacji. Jest od niego nieco krótszy (o 18 mm) oraz o 73 kg lżejszy. Volkswagen Passat B8 powstał na przedłużonej platformie podłogowej VW Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Golf). Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Oferowany także w wariancie kombi (Passat Variant). Model, po raz pierwszy w historii, zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Długość 4767 mm
Długość z hakiem holowniczym 4871 mm
Szerokość 1832 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2083 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3798 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3685 mm
Wysokość 1456 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1747 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1782 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1568 mm
Prześwit 145 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1045 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 989 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 973 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 964 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1506 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1506 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1152 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 586 l
Wysokość bagażnika 507 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1194 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 2052 mm
Kąt natarcia 13,4 stopnie
Kąt rampowy 10,5 stopnie
Kąt zejścia 12,3 stopnie
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~marlon100
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Auto zwinne, dobre w prowadzeniu (za wyjątkiem wietrznych dni na autostradzie - nie wiem dlaczego ale od 140 km/h nosi od lewa do prawa). Mocny lakier. Wszystko dobrze pomyślane pod kątem ergonomii. Wady - tuż po odbiorze brzęcząca klimatyzacja (naprawili na gwarancji). Po ok. 40 tys. pisk przy zmianie biegów z 3 na 4 i z 4 na 5. Również zostało to naprawione, ale musieli wymontować skrzynię biegów. Silnik mało dynamiczny szczególnie w trasie, jednak przy tej pojemności nie ma się co dziwić, w mieście "daje radę". Bardzo dobre hamulce. Bardzo dobre oświetlenie led (światła mijania). Bardzo dobre fotele na długie trasy. Pamiętajcie żeby sprawdzać poziom oleju, co jakiś czas trzeba dolewać (na szczęście niewiele).
4,7
~Marcin
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Auto kupiłem jako 3latka z przebiegiem 80k po cenie jak życie pokazało okazyjnej. Po pierwszym właścicielu (państwowej spółce), wersja bardzo dobrze wyposażona (w 2016 roku bazowa wersja 80-90k, na konfiguracji tego widniała suma 230k). Jak dla mnie świetny samochód, w zasadzie bezawaryjny (1 usterka przez 4 lata użytkowania, historia w ASO nie wskazuje również na usterki wcześniej) przy odpowiedniej eksploatacji. Spalanie do 6, może 6,5 gdy przeważa duże miasto i wysokie prędkości autostradowe. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie można zamknąć się w 5L. Dynamika nie jak w sportowym samochodzie, jednak spokojnie V-max i 0-100 z katalogu da się nawet przebić, więc jest satysfakcjonująco. Wspomniana wyżej awaria to pęknięcie wtryskiwacza Ad-blue
4,8
~MaroK
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Auto z salonu kupione 4 lata temu. Zalety przestronne ,wykonane z elegancją wnętrze,cicho( dziwią mnie opinie że jest głośny), mega wygodne fotele których nie znalazłem w innych autach-ergocomfort, mega oszczędny silnik. Średnie spalanie z całego okresu to 5,3 . Do zalet zaliczę jeszcze dobrze zestrojone zwieszenie, sprawnie działający tempomat adaptacyjny który dodatkowo ma 4 tryby pracy.Matrycowe światła-REWELACJA . Wada tylko jedna- przy ruszaniu albo przy szybkim przyspieszeniu krótkie opóźnienie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Limousine
6,3 – 10,8
l/100 km
4,6 – 7,6
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI 190KM 140kW
Samochód mega oszczędny jeżeli chodzi o spalanie. Codzienne dojazdy do pracy 80km w jedną stronę. Trasa s19, dużo wiaduktów + wyjazd z zakorkowanego Rzeszowa spalanie przy 120km/h waha się od 4,8 do 5,5l/100km w zależności od warunków, natężenia ruchu. Przy 140km/h od 5,5 do 6l. Raz powrót ta samą trasą z Rzeszowa prędkość 180km/h spalanie 7l/100km. Trasa do Warszawy 240km 2 osoby plus lekkie bagaże do 140km/h 5,4l/100km. Ta sama trasa, auto całe załadowane 5 osób spalanie przy 140km/h 6,4l/100km. Minus to manualna skrzynia biegów. Przez 50tys.km zepsuła się skrzynia biegów dokładnie synchronizator 3 biegu, uszczelka pod turbo Gwizdała i sprzęgło zaczęło podszarpywac podczas ruszania.
9,2
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Autostrada okolice 160-180 spalanie 10-12 litrów, miasto dynamiczna jazda 10-12 litrów, bardzo spokojna jazda w trasie bez wyprzedzania potrafi zejść do 6,5. Średnia z okolicy 70kkm to jakieś 9-9,5litrów. Mam dość bogatą wersję - skóra, wentylacja foteli, felgi 18, DCC, aktywny tempomat itd. Więc samochód dość ciężki. Ogólnie silnik fajny, dynamiczny ale swoje spali. Mam wrażenie że 2.0tsi 220 paliłby mniej przy tej samej jeździe bo jednak ten trzeba trochę kręcić na obroty i słabsza wersja dsg zabiera trochę momentu obrotowego.
11,3
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Średnie spalanie na podstawie zatankowanych niemal 2tys litrow paliwa z przebiegu ponad 17tys km to 11l/100km. Ciężko zejść poniżej 9 nawet na delikatnej trasie. Autostrada ciezko stwierdzic ile spala przy 140km/h bo korci jechać szybciej ale realne powinno byc 9,5 a ja na autostradach spalam 9,5-11. W mieście 10,5-13 zależnie od ciężaru nogi i pory roku. Zwykle robie krótkie odcinki więc tragedii nie ma, a jak tylko sie zagrzeje olej to lubie depnąć. Spalanie wrażliwe jest na opory toczenia opon bo zatankowane i ze mna w srodku waży prawie 1800kg. Auto ma obecnie 120k przebiegu. Daje frajdę z jazdy.
Zużycie pompy dodatkowej webasto
  • Volkswagen Passat B8 Alltrack 2.0 TSI 220KM 162kW 2015-2018
  • inne
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W aktualnym sezonie zimowym (2024/2025 - auto z rocznika 2018), doszło do usterki polegającym na wyłączaniu się webasto, bardzo krótko po jego włączeniu, ok 30-60 s. W normalnej eksploatacji włącza się i działa jako dogrzewanie systemu, samodzielnie już nie. Awaria dotyczyła zużycia się pompy dodatkowej, niestety po jej wymianie doszła usterka czujnika temperatury G18, nie do zdiagnozowania przed wymiana pompy. Po wymianie obu elementów powróciła sprawność webasto. Koszt w ASO: - wymiana pompy z usługą ok 1950 brutto - czujnik temperatury G18 + usługa ok 1600 brutto
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 8
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
2 komentarze
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Passat B8 Limousine