Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Klasa średnia
Ósma generacja Volkswagena Passata oficjalnie zadebiutowała w lipcu 2014 r. w Poczdamie, a szerszej publiczności został pokazany podczas jesiennej wystawy w Paryżu w tym samym roku. Stylistycznie, zgodnie z tradycją, Passat jest kontynuacją rozwiązań znanych z modelu poprzedniej generacji. Jest od niego nieco krótszy (o 18 mm) oraz o 73 kg lżejszy. Volkswagen Passat B8 powstał na przedłużonej platformie podłogowej VW Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Golf). Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Oferowany także w wariancie kombi (Passat Variant). Model, po raz pierwszy w historii, zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Wagru
Volkswagen Passat B8
Variant 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Użytkowaliśmy ten samochód 5 lat i przez 73 tys. km, w najwyższej wersji Highline. Służył jako auto dla rodziny 2+1, i auto na wyjazdy służbowe w dłuższe trasy. Uważam, że jest to świetny i kompletny samochód do którego nie da się przyczepić. Jedną gwiazdkę urywam za moc silnika 150 KM, która do tego auta jest po prostu za mała i wyciszenie przy wyższych prędkościach (zwłaszcza z tyłu). A poza tym nigdy nie zawiódł, jest przeogromny w środku, ma olbrzymi bagażnik (nigdy nie padło zdanie "nie zmieścimy się"), ma świetną ergonomię wnętrza wykonanego z dobrych materiałów. Jazda jest komfortowa a prowadzenie pewne. To na prawdę udane auto, którym świetnie jeździ się na codzień i w dalsze trasy. Tylko z silnikiem od 190 KM.
3,9
~marlon100
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Auto zwinne, dobre w prowadzeniu (za wyjątkiem wietrznych dni na autostradzie - nie wiem dlaczego ale od 140 km/h nosi od lewa do prawa). Mocny lakier. Wszystko dobrze pomyślane pod kątem ergonomii. Wady - tuż po odbiorze brzęcząca klimatyzacja (naprawili na gwarancji). Po ok. 40 tys. pisk przy zmianie biegów z 3 na 4 i z 4 na 5. Również zostało to naprawione, ale musieli wymontować skrzynię biegów. Silnik mało dynamiczny szczególnie w trasie, jednak przy tej pojemności nie ma się co dziwić, w mieście "daje radę". Bardzo dobre hamulce. Bardzo dobre oświetlenie led (światła mijania). Bardzo dobre fotele na długie trasy. Pamiętajcie żeby sprawdzać poziom oleju, co jakiś czas trzeba dolewać (na szczęście niewiele).
4,4
~Nafalski Karol
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Posiadam od prawie 3 lat, pokochałem ten furgon, choć jak na kombi zacięcie sportowe i skrzynia dość bardzo agresywna, wręcz nazbyt.. spalanie bardzo niskie z tą skrzynią, tyle samo pali co mój poprzedni Peugeot 307 w 2.0 hdi 136km w hatchbacku :) kupiłem z przebiegiem 66 tysięcy, wymieniłem komplet hamulców, olej i filtry regularnie, brak usterek jakichkolwiek które by eliminowały dalszą podróż.. jedynie od czasu zakupu dociekam dlaczego wentylator po krótkich odcinkach do 5 km załącza się na drugi bieg i przez 10 min po zgaszeniu buczy jak wariat.. po dłuższych trasach nie ma tego objawu, podejrzewam że może od adblue gdzieś podaje za dużo czasem z tego co znajomy napomniał i stąd błąd i wentylator.. Błędów w kompie zero, przy 135 tysiącach na pierwszym fabrycznym rozrządzie uklękła pompa wody, nagle zaczęło ubywać płynu chłodniczego w ilości litr na 10km nawet, po wymianie rozrządu problem znikł, pompa prawie była rozsypana.. producent zaleca 180kkm fabryczny rozrząd, paski były w stanie wręcz nietkniętym przy wymianie, ale jak pompa to i cały zestaw odrazu wymiana.. pozatym śmiga jak złoto, dynamika ponadprzeciętna, trzyma się drogi świetnie wersja R-line zewnątrz i wewnątrz, jestem bardzo zadowolony z auta.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8
3,2 – 11,6
l/100 km
4,6 – 8,6
l/100 km
8,0 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Passat B8
Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW
Drogi krajowe do 100 z małą, wręcz znikoma ilością wyprzedzania ok 5l/100. Te same drogi ale z odrobiną fantazji do 120 do 6l/100. Autostrada z tempomatem na 160km/h w zależności od natężenia ruchu. Mały ruch bez nagłego hamowania i ponownego przyśnienia ok 8l/100 ale jak już jest dużo bujania to lekko ponad 9l/100. Miasto, tu ok 700 tyś mieszkańców wieczorem, zgodnie z ruchem i ograniczeniami poniżej 7l/100. Normalna jazda w godzinach szczytu ok 8l/100. Korki i duże przyspieszenia, nie wiem, szkoda szarpania się.
6,6
Volkswagen Passat B8
Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW
Drogi krajowe do 100 z małą, wręcz znikoma ilością wyprzedzania ok 5l/100. Te same drogi ale z odrobiną fantazji do 120 do 6l/100. Autostrada z tempomatem na 160km/h w zależności od natężenia ruchu. Mały ruch bez nagłego hamowania i ponownego przyśnienia ok 8l/100 ale jak już jest dużo bujania to lekko ponad 9l/100. Miasto, tu ok 700 tyś mieszkańców wieczorem, zgodnie z ruchem i ograniczeniami poniżej 7l/100. Normalna jazda w godzinach szczytu ok 8l/100. Korki i duże przyspieszenia, nie wiem, szkoda szarpania się.
6,6
Volkswagen Passat B8
Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW
Drogi krajowe do 100 z małą, wręcz znikoma ilością wyprzedzania ok 5l/100. Te same drogi ale z odrobiną fantazji do 120 do 6l/100. Autostrada z tempomatem na 160km/h w zależności od natężenia ruchu. Mały ruch bez nagłego hamowania i ponownego przyśnienia ok 8l/100 ale jak już jest dużo bujania to lekko ponad 9l/100. Miasto, tu ok 700 tyś mieszkańców wieczorem, zgodnie z ruchem i ograniczeniami poniżej 7l/100. Normalna jazda w godzinach szczytu ok 8l/100. Korki i duże przyspieszenia, nie wiem, szkoda szarpania się.
Zużycie pompy dodatkowej webasto
  • Volkswagen Passat B8 Alltrack 2.0 TSI 220KM 162kW 2015-2018
  • inne
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W aktualnym sezonie zimowym (2024/2025 - auto z rocznika 2018), doszło do usterki polegającym na wyłączaniu się webasto, bardzo krótko po jego włączeniu, ok 30-60 s. W normalnej eksploatacji włącza się i działa jako dogrzewanie systemu, samodzielnie już nie. Awaria dotyczyła zużycia się pompy dodatkowej, niestety po jej wymianie doszła usterka czujnika temperatury G18, nie do zdiagnozowania przed wymiana pompy. Po wymianie obu elementów powróciła sprawność webasto. Koszt w ASO: - wymiana pompy z usługą ok 1950 brutto - czujnik temperatury G18 + usługa ok 1600 brutto
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 8
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
2 komentarze
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Passat B8