Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Variant

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Siódma generacja Volkswagena Passata (B7) zaprezentowana została na wystawie samochodowej w Paryżu w 2010 r. Model w produkcji był do 2014 r. Mimo że auto było przedstawione przez producenta jako całkiem nowy samochód, w dużej mierze oparty był on na rozwiązaniach użytych już wcześniej u jego poprzednika. Passat B7 powstał m.in. na przedłużonym wariancie tej samej platformy podłogowej VW Group PQ35 Platform. Za zmianami stylistycznymi modelu stali Klaus Bischoff oraz Walter de Silva. Przód samochodu zaprojektowany został według nowej filozofii, którą zapoczątkował model Scirocco. W 2011 r. na targach motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowany został Passat w wersji Alltrack, ze zwiększonym prześwitem oraz napędem na wszystkie koła.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4771 mm
Długość z hakiem holowniczym 4874 mm
Szerokość 1820 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2062 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3723 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3462 mm
Wysokość 1516 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2027 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1798 mm
Rozstaw osi 2712 mm
Rozstaw kół - przód 1552 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Prześwit 135 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1053 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 970 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 960 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1467 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1491 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1731 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 603 l
Wysokość bagażnika 480 mm
Szerokość bagażnika 1003 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1133 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1941 mm
Kąt natarcia 13,5 stopnie
Kąt rampowy 9,5 stopnie
Kąt zejścia 11,9 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Moraś
Volkswagen Passat B7
Variant 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Zacznę od tego, że lubię tym autem jeździć i pomimo upływu lat Passat nie znudził mi się. Jest cichy, wygodny, dużo zmieści i dużo przewiezie. Auto wręcz stworzone na długie trasy dla 4-o osobowej rodziny. Silnik, pomimo małej pojemności, mocny (nie raz bez problemu przewiózł komplet pasażerów z wakacyjnymi bagażami) i oszczędny (nawet załadowany potrafi palić tyle co diesel) - ma wystarczająco mocy i momentu. Konstrukcja z końca produkcji modelu, więc pozbawiona problemów wieku dziecięcego. Współpraca z LPG wyśmienita, co ma ogromne znaczenie przy dzisiejszych kosztach paliwa (ważne by instalacja LPG była markowa i dedykowana do konkretnego kodu silnika). Auto jest bardzo tanie w eksploatacji i zdecydowanie warte uwagi, pod warunkiem zakupu sprawdzonego i zadbanego egzemplarza.
4,9
~Adam
Volkswagen Passat B7
Variant 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Duże, przestronne auto. Do tej pory bezproblemowa eksploatacja, poza standardowymi wymianami wadliwych w modelu elementów jak pompa wody. Silnik idealny do tego auta - jak trzeba to bardzo oszczędny, jak trzeba potrafi niejedno auto zostawić w tyle. Plus za wyciszenie i liczne schowki. Minus za brak kamery cofania. Instalacja LPG znacznie obniża koszty eksploatacji, ale auto na gazie jest trochę mnie elastyczne i lubi wyższe obroty. Po 8 latach środek wygląda jakby właśnie opuścił fabrykę. Lakier wytrzymuje próbę czasu - żadnej korozji, brak zmatowienia.
4,8
~Użytkownik auta
Volkswagen Passat B7
Variant 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Duży, wygodny i bardzo dobrze wyciszony samochód. Auto od nowości bezproblemowe - wystarczy zmieniać olej co 15 tys. km i na bieżąco dbać, a okazuje się modelem bezawaryjnym. Bardzo dobre światła ksenonowe oraz doświetlanie zakrętów - jazda w nocy nie męczy i jest bezpieczna. Klimatyzacja wydajna i latem (przy dużych upałach) i zimą. Demon prędkości i przyspieszenia to nie jest, ale do sprawnej jazdy i szybkiego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Ekonomia spalania - wszystko zależy jak jeździmy. Po założeniu gazu (instalacja dedykowana do silnika, całkowicie automatyczna w działaniu), przy energicznej jeździe, koszt 100 km nie przekracza 25 zł. Auto na pewno jeszcze długo ze mną zostanie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Variant
7,3 – 9,6
l/100 km
5,9 – 7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Zużycie ostatnio dość spore, może to kwestia zmiany oprogramowania w związku z aferą dieselgate? Kiedyś (przed aktualizacją) na trasie palił nawet o ponad 1l mniej, teraz żłopie ile wleję do baku. Dla przykładu 6,2l/100km to jazda drogami krajowymi, normalny ruch, bez szaleństw, prędkości do 110km/h, odrobina pseudo autostrady, tak do 140km/h i ciut miasta (dojazd do centrum). Kiedyś było ok.5,8l. Analogicznie 7,2l to w 80% autostrada/droga ekspresowa, prędkość 130-140km/h tempomat, 19% drogi krajowe, 1% to wyjazd z miasta - cała trasa ok 450km (kiedyś mieścił się 6,7l), ta sama trasa, ale już prędkości autostradowe 150km/h to zużycie wychodzi 8,5l (wcześniej nie przekraczał 7,2). Jedynie zużycie w mieście jest zbliżone do tego z przed aktualizacji 8,5-9l/100km przy czym miasto średnie, trasa 7-8km w 1 stronę. Sprawdzałem DPF i jest czysty, inne parametry też w normie... Auto serwisowane w ASO (olej, filtry co 15tkm, olej w DSG zgodnie z zaleceniami co 60tkm, rozrząd wymieniony przy 195tkm). Koła lato 235/45R17, zima 205/55R16. Spalanie bardzo zbliżone na obu kompletach, niezależnie od warunków atmosferycznych. Dziwię się trochę tym wzrostem spalania, tym bardziej, że w zeszłym roku byliśmy w 4 osoby dorosłe, pełen bagażnik plus box na dachu w Chorwacji i przy 80% drogi pokonanej autostradami 130-140km/h spalił 6,5l/100km (średnia z całego wyjazdu, łącznie ok 3000km) !! Może ktoś spotkał się z czymś podobnym u siebie i znalazł przyczynę, ewentualnie odinstalowywał aktualizację i pomogło. Proszę o info w komentarzu lub swojej opinii.
5,5
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Trasa Katowice - Świebodzin 130-140km/h licznikowe realne spalanie 6,35l/100 Trasa Świebodzin - Katowice 120-130km/h licznikowe realne spalanie 6.2l/100 Jazda do 100km/h krajówkami osiągalne spalanie 4,7-4,8l/100 Samego miasta nigdy nie zrobiłem ale myślę, że max 7l/100 Wyniki są mega, wygodne auto w trasy, zasięg na zbiorniki 1100-1200km. Spalanie auta kompaktowego.
5,2
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
W mieście około 6 ale nie jeżdżę jakoś dynamicznie, przy normalnej jeździe średnia mi wychodzi 5,3l, na ekspresówce 120kmh to granice 4,5l w lato i około 4,9l w zimę, przy prędkościach autostradowych 140km/h to spalanie w granicach 5,3l w lato i 5,7l w zimę. Minimalne spalanie przy trasie Warszawa-Sochaczew (praktycznie same tereny zabudowane) na odcinku ok 60 km spalanie około 4l tempo 60km/h. Przy 70 litrowym zbiorniku można zapomnieć o stacjach paliw.
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B7 Variant