Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2014
Segment: Klasa średnia
Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Olek
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Jestem trochę rozczarowany. Auto jakby stworzone do jazdy na wprost. Zakręty pokonuje ociężale, do tego beznadziejne fotele nie trzymają odpowiednio kierowcy nawet z porównaniu z Kia Ceed. Przyspieszenie nawet zadowalające biorąc pod uwagę, że mam wersję 177KM to dodatkowe 50 na pewno by się przydało. Mega pojemy i funkcjonalny bagażnik. Wygodna tylna kanapa. Skrzynia DSG czasami za wolno redukuje biegi przy dojeżdżaniu do świateł, trzeba wspomagać łopatkami. Ogólnie to raczej nie skusiłbym się ponownie na taki wybór. W większości podróżuję sam i auto raczej nie jest wystarczająco wykorzystane. Do tego spalanie na poziomie 8L na zwykły dojazd do pracy to w obecnych czasach nawet dużo.
3,8
~Kris
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Wybierając samochód kombi z napędem 4x4, lekko podwyższonym zbyt dużego pola wyboru nie miałem. Peugeot 508 RHX (Bardzo fajna hybryda, za stosunkowo małe pieniądze). Audi... no cóż ze względu na finanse wchodzi tylko w grę A4 allroad... niemniej przy tym wyposażeniu musiałbym wydać min. 50000zł więcej. A jednak to jest mały samochód. No i jeszcze Subaru... no cóż. Wybór padł na Alltracka głównie z powodu bardzo dobrego wyposażenia dodatkowego m.in. aktywny tempomat, szyberdach, asystenci zmiana pasa ruchu, martwego pola itp.
4,3
~alltrack
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Większość wie jaki jest Passat variant, a Alltrack zyskał tylko parę cm prześwitu przez co łatwiej się parkuje i jeździ po śniegu, ale też więcej spala i jest wolniejszy od zwykłego kombi. Myślę, że jest (był) to rozsądny wybór, w zimie rewelacyjny jest system Off-road z asystentem zjazdu. Jeśli ktoś mnie pyta mogę szczerze polecić ten samochód jest bardziej uniwersalny od zwykłego kombi.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW od 2013
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Jazda bez szaleństw na krótkich odcinkach miejskich do 10 km to spalanie rzędu 9-10 l ON na 100 km, zimną nawet do 11 l. Trasa: ~ Droga szybkiego ruchu około 7 L, ~ Autostrada około 7,5 L, ~ Drogi podmiejskie około 6,5 L. Nawet przy dołączanym napędzie 4motion należy pamiętać, że tylna oś stawia mały opór, co wpływa na spalanie - jednakże wrażenia z jazdy, szczególnie zimą bezcenne :) Pamiętajmy także, że auto też waży swoje. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 5,2 L - ale była to podmiejska jazda płynna, bez wyprzedzania, prędkościami rzędu 60-80 km/h ze względu na trudne warunki drogowe.
7,6
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Auto mam już dwa lata. 40k km. Spalanie przyznam zaskoczyło mnie in minus. Przy 80-90km/h da się zejść w okolice 6.0L/100km, jazda autostradowa z tempomatem na 160km/h skutkuje spalaniem ok. 9.5L/100km. Średnio tankowanie w przeważającej jeździe miejskiej (spokojnej) mam w granicach 8,5L/100km. Wiem, że zwiększony prześwit, opony 225mm oraz napęd 4x4, oprogramowanie Dieselgate i nie mała masa własna muszą swoje robić, ale zestopniowanie skrzyni przy prędkościach przelotowych nie sprzyja niskiemu spalaniu. Do tej pory poza standardową obsługą musiałem zregenerować wtryski (przy przebiegu 150k km - auto z polskiego salonu z przedłużoną gwarancją do 5 lat)
7,6
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Auto mam już dwa lata. 40k km. Spalanie przyznam zaskoczyło mnie in minus. Przy 80-90km/h da się zejść w okolice 6.0L/100km, jazda autostradowa z tempomatem na 160km/h skutkuje spalaniem ok. 9.5L/100km. Średnio tankowanie w przeważającej jeździe miejskiej (spokojnej) mam w granicach 8,5L/100km. Wiem, że zwiększony prześwit, opony 225mm oraz napęd 4x4, oprogramowanie Dieselgate i nie mała masa własna muszą swoje robić, ale zestopniowanie skrzyni przy prędkościach przelotowych nie sprzyja niskiemu spalaniu. Do tej pory poza standardową obsługą musiałem zregenerować wtryski (przy przebiegu 150k km - auto z polskiego salonu z przedłużoną gwarancją do 5 lat)
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B7 Alltrack