Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,5
~krzysztof
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Całokształt na 5 ! Idealne auto na trasy, weekendy. Odradzam na dojazdy do pracy po 10-15km w jedną stronę - do tego ten diesel się nie nadaje. Ja trafiłem egzemplarz w super stanie przy 170 tys. - dbam o niego i już 50 tys. bez poważniejszej awarii. Na początku zrobiłem silniczek od klimy, oraz wgniotkę z przodu. Teraz mam do wymiany sondę lambda - to wszystkie usterki jak dotąd. Standardowo zbliżam się do wymiany koła dwumasowego bo już delikatnie daje o sobie znać. DPF bez najmniejszego problemu, auto ma pełną moc - choć paru naciągaczy już chciało mi go wycinać :( (ale to mechaniczni janusze).
4,0
~diddy79
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Nie jestem zwolennikiem passata. Nie jestem fanem volkswagena. Sam tego nie kupiłem. Dostałem taki służbowy i mam to eksploatować. Darowanemu koniowi się w zęby nie patrzy. Cóż począć. Jedno jest pewne, fanem marki nie zostanę, ale trudno odebrać passatowi, że to porządny samochód jest. Niestety zanim do niego wsiadłem naczytałem się i nasłuchałem jaki to on jest doskonały. Bo taki wizerunek kreują media i użytkownicy. A niestety doskonały nie jest. Passat ma tylko jedną zaletę ? jest bez wad. I można się dopatrzeć jakiś niedoskonałości ale jest to czepialstwo. Jest to bardzo dobry samochód ale na pewno nie nadzwyczajny. Mam doświadczenie, jeździłem wieloma samochodami tej samej klasy. I wkurza na pewno jedno. Kupując jakiś samochód w wersji bogato wyposażonej dostajesz bogato wyposażone auto. W przypadku wszystkomającego passata dostajemy chromowane ramki wokół szyb. Za resztę trzeba dopłacić. Więc drogi czytelniku kupując ?full wypas bez skóry? dostaniesz automatyczną klimę i to w sumie wszystko. Ale mniejsza o to. Kupując passata dostajemy średniaka. Ale średniaka idealnego. Więc jeżeli drogi czytelniku potrzebujesz porządny samochód który jest pozbawiony ogromnych zalet ale też i wad to passat, jeżeli wśród wielu cech samochodu nie wiesz, która jest dla ciebie najistotniejsza ? wybierz passata, jeżeli obawiasz się wyboru coś za coś (coś jest lepsze kosztem czego innego) wybierz passata. Wybierz człowieku passata - będziesz zadowolony. Bo to nie jest spektakularny samochód, w żaden sposób nie jest wybitny, niczym się nie wyróżnia ale też nigdzie nie traci. To kawał, wygodnego, bezpiecznego, przestronnego, w miarę dynamicznego samochodu o rozsądnych kosztach eksploatacji. To kawał znacznie przepłaconego, ale porządnego samochodu.
4,9
~Darek
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Naprawdę przyzwoity samochód za rozsądne pieniądze ! bardzo udany i elastyczny silnik -ekonomiczny ! Tutaj PASSAT chyba nie ma konkurencji.Auto jest wewnątrz największe w tej klasie można je spokojnie porównać do aut o klasę większych i chyba też nie miałby się czego powstydzić.Z tyłu ilość miejsca na nogi powala nawet dryblas może wygodnie siedzieć nie ocierając swoimi nogami przedniego fotela.Miejsca nad głowami również jest aż za dużo.Tutaj PASSAT nie ma konkurencji i powiela tylko już na ten temat wyrobioną opinię. Samochód pewnie się prowadzi niezależnie czy jedzie się po dziurawych drogach czy autostradzie czy jedziemy 60 km/h czy też 180 km/h autko daje wyczucie drogi bardzo ładnie wchodzi w zakręty pozostaje przy tym pewne.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2010
6,5
l/100 km
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat Variant 140CR, 4x4, manual. Opony 225/45/17 Goodyear. Śmiało można stwierdzić, że auto jest oszczędne. Przejechałem 70tys km, zawsze tankuje do pełna i sprawdzam spalanie ;). Jak się okazuje komputer nieznacznie przekłamuje o jakieś 0,3l. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zrobić średnio na zbiorniku to 5,9l na trasie, największe spalanie na zbiorniku jakie uzyskałem to 7,1l. Zazwyczaj uzyskuje spalanie 6,3-6,6 na zbiorniku. Jeżdżę 70% trasa 30% Warszawa. W mieście rano auto potrafi spalić 6l bez korków jadąc eko. Przy większym ruchu w Warszawie jest to 8l. 10l jadąc dynamicznie w dużym ruchu w Wwa to max. Na trasie poruszam się na tempomacie zazwyczaj 120-130km/h spala wtedy 5,6l - 6,2l w zależności od warunków. Wahania spalania są bardzo małe. Podejrzewam, że bez napędu 4x4 spala min 0,5l mniej.
6,2
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Dwa oblicza... Po zakupie jechałem 420 km do domu, prze prędkości 160km/h=10,2l! Dla porównania Opel Vectra C FL 1,9 CDTI 150KM szóstka automat na trasie Jarocin -Hamburg (180-200km/h) spalał max 7,5l Natomiast passat wkoło komina 5,5 do max 6,1l/100km i to jest rewelacja. Mam Przejechane 166500km na kwitach wiec rzadko można wyrwać taki egzemplarz. Fotele super wygodne. Bałem się 2.0 TDI ale okazało się po zakupie że tylko 2,0 TDI 140KM są ok i dzięki Bogu taki kupiłem. Ogólnie miał być Lincoln Zephyr a jest passat i NIE ŻAŁUJĘ!
5,2
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Witam, Auto użytkuję około roku, do tej pory przejechałem 20tys. kilometrów. Jeżdżę raczej ekonomicznie, ale nie wolno. Odcinki na których jeżdżę to około 50km, bez korków około 5,2 z korkami z powrotem do domu około 6,2. Bez korków na odcinku 6km pojawia się spalanie już 6l/100km. W trasie w zależności od prędkości spalanie oscyluje w granicach: do 100km/h (drogi wojewódzkie) - średnie spalanie 4,6 - 4,8l/100 do 150km/h (ekspresowe i autostrady) średnie spalanie do 6,0l/100km Dużo używam tempomatu, to może mi pomagać jeżdzić ekonomicznie i może dlatego mam takie niskie spalania. Samochód generalnie bardzo polecam.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 101
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant