Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW 2009-2010
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW
Chyba najoszczędniejsze auto jakim miałem okazję jeździć, a do tego całkiem spore. Silnik znakomity 110KM zapewnia nam doskonałą dynamikę, a zarazem niskie spalanie. Na pełnym baku w trasie robiłem nim nawet 1500km, komputer pokazywał że nawet 1700km, ale w realu wychodziło te 1500km oczywiście przy spokojnej jeździe do 100-110km/h no i w okresie letnim na letnich oponach 205/55/16. zima to max zasiegu ok 1350km co itak jest super wynikem Najlepsze, że do dzisiaj nikt mi nie chce uwierzyć, że to auto miało aż taki zasięg., sam osobiście mam diesla 1.9 115PS i w tymże dieslu zasięg to ok 1000km przy normalnej jeździe, a tu taka niespodzianka jak dla mnie i powiem tak passat nawet przy ostrym wstawianiu nigdy nie zszedł w zasięgu poniżej 1000km Autem jeździłem jako PH, jak go dostałem szefostwo ustaliło mi limit na zbiorniku 1000km, a więc co zostało to było moje do wyjeżdzenia prywatnie dlatego nie pędziłem na wariat tylko spokojnie sobie nim jeździłem, stąd tak doskonałe wyniki spalania. Autem przejechałem 60000km i powiem szczerze że jest zajefajne. wersja podstawowa ma podgrzewane fotele, parktronic. jakie było moje zdziwienie, 1przegląd po 30000km drugi po 60000, jak go dostałem miał 8000km jak oddałem 69000 i nic sie z tym nie działo, a jak wiadomo najlepsze auto terenowe to auto służbowe :D więc jakoś go nie oszczędzałem na prywatnych wyprawach, mogę dodać, że dwie felgi stalowe poszły na złom, a zawiecha nic nie stukała nie pukała. naprawdę solidne auto z doskonałym motorem
5,0
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW
bardzo ekonomiczne auto z jakim kiedykolwiek się spotkałem .wcześniej jezdziłem rożnymi dieslami 1,9 skoda octavia ,golf i audi 2,0 tdi. te auto ma bajecznie niskie spalanie przy ostrym butowaniu 6,0l 180 h trasa aż trudno w to uwierzyć. na pełnym zbiorniku 1500 km przy dosyć ostrej jeżdzie rewelacja, bardzo wysoka kultura pracy silnika cicho pracuje polecam..
5,5
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW
W mieście pali około 7 litrów. Poza miastem przy płynnej jeździe ok. 100km/h komputer pokazuje 4.4 litra, zaś na autostradzie jadąc ok. 120-130 km/h spalanie wynosi ok. 5.8l

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 101
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant