Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~pawel jachymiak
Volkswagen Passat B6
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Super Autko , kupilem przy stanie licznika okolo 50000 po przejzchaniu kolejnych 50000 nie zamienilbym na nic innego chyba ze nowego B8 2,0 TDI, poza pirdolami nic powaznego sie nie dzieje, mysle ze kierowcy ktorzy dali zle opinie na to auto znajac rzeczywisty przebieg tego co posiadaja zmienili by zdanie przecierz auto po 300 czy 400 tysiacach chyba jest juz zajerzdzone spalanie bajka jesli ktos jezdzi przepisowo i zasiadajac za kierownica paska nie mysli ze ma Cupre albo Ferarri , to jest poczciwy dupowoz, acha wersja ktora posiadam to BXE ma sie psuc wiec czekam kiedy to nastapi jak narazie bez stresu .
2,6
~AntyVW
Volkswagen Passat B6
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Pierwszy mój VW i ostatni. Może miałem poprostu pecha ale napisać mi wolno . Kupiony w niemczech przy 180tys w tym czasie wymiana dwoch wtryskow ,po roku kolejnu jeden, niedawno uszczelniacze, turbina padla przy 200tys, spręzyny przednie i jedna tylnia , dwumasa ,pompa vakum uszczelniona, termostat po wymianie ciekl 3 razy u mechanika , końcówki stabilozatorów ,do dzis dnia czasem a nieraz czesciej dlugo kreci by odpalic, cieple powietrze tylko bez dmuchawy wlatuje -pewnie wina silniczka ktoregos.Nawet plastik z dzwigni biegów odpadł a przy mrozach drzwi od kierowcy sie nie otwieraja . Na dodatek 105koni to bardzo!!! Malo jak.na te auto , kazdy fokus mnie bierze. Powtorze sie : moze mialem tylko pecha ale VW juz nie zaparkuje w moim garażu.
2,8
~Piter
Volkswagen Passat B6
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Przez prawie 4 lata użytkowania naprawiłem turbine za 2 tys zł, zakochał się na amen filtr pdf i rozwalił turbine więc trzeba było ją jeszcze raz zregenerować, wyciołem dpf bo koszta nowego mnie powaliły, mechanik odradza wstawiania polskich zamienników. To takie poważniejsze awarie ,acha za tą drugą 4.300 zł . Między czasie przestały działać czujniki cofania i z przodu i z tyłu, wtryski trzeba by było robić ponieważ czasami przerywa i kopci, no a karoseria to porażka, tylna klapa i teraz przednie błotniki, ogólnie auto moim zdaniem jest kiepskie, miałem kilkanaście aut i to jest najmniej udane, poniżej opiszę wentylację ktora jak dla mnie jest nie do przyjęcia.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Passat B6
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Witam posiadam passata B6 z silnikiem 1.9 105km bluemotion z 2007 roku model 2008 ale rok produkcji koniec 2007. Posiadałem już oszczędnego forda fokusa który spalał mi około 4.5l ropy i sądziłem że nie ma bardziej ekonomicznego auta, muszę przyznac że się myliłem passatem jadąc spokojnie nawet bardzo spokojnie tak do 90km/h po przejechaniu ok 50km komputer ze średnią spalania pokazał mi 3.8l diesl. Wiadomo na co dzień tak nie będę jeździł ale przy normalnej spokojnej jeździe pokazuje mi 4.5l. Jestem pod wielkim wrażeniem osiągnięci niemieckiej technologi bluemotion po prostu nic dodac. POZDRAWIAM UŻYTKOWNIKÓW VW PASSAT
5,6
Volkswagen Passat B6
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Najniższe spalanie uzyskane na trasie po równym terenie z prędkością do 100km/h ( nie cykl miejski) Przy jeździe do 80km/h można zejść do 4.0 ale to nie jazda tylko toczenie się... ;) za to nawet przy ostrej jeździe spalanie nie przekracza 7.5l ogólnie bardzo zadowolony jestem z spalania tego samochodu wszystkim polecam serdecznie
5,6
Volkswagen Passat B6
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Wersja Bluemotion która pozwala oszczędzać paliwo - niestety moim zdaniem ma jedną wadę: usztywnione zawieszenie. Być może przeszkadza mi to dlatego, że wcześniej jeździłem Citroenem. Poza tym długie przełożenia skrzyni pozwalają na spokojną jazdę. Auto jak to ja nazywam "do ręki". Na odcinku 15km i ciepłym silniku "zrobiłem" spalanie na poziomie 3,7.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 101
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant