Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM 147kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

1,9
~memorial
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TSI 200KM 147kW
Tragedia. Nie sądziłem że w tak krótkim czasie tak bardzo VW zniszczy ten model. Miałem wcześniej passata b5FL 1.8T i to był ostatni porządny passat! Omawiana b6 jest od nowości w mojej rodzinie. w 2007 kupił go tata z Polskiego salonu. Przez 5 lat zrobił 40tys km. (miał do dyspozycji drugie auto) przez ten czas nic się nie działo, potem samochód przejąłem ja. Gdy dobiłem do 65 tys padł czujnik pompy hamulcowej w aso 600zł z robcizną poza aso 350. Po kilku kolejnych tys km padła dwumasa. 1800zł zamiennik SACHSa 2500 ASO robota 600zł. Przy 90tys padła turbina koszt nowej 3600 i robota 800zł. Przy 120 tys UWAGA padł silnik. A dokładniej zamek w panewce korbowodu (stopy korbowodu są łamane nie frezowane). Koszt remontu z częsciami prawie 6000zł poza ASO. przez kolejne 57tys kilometrów padł czujnik położenia wału korbowego 480zł z robotą, czujniki ABS 200zł sztuka (padły dwa), a wymieniłem sam, czujnik skrętu kolumny kierownicy 550zł z robotą. Na koniec ubiegłego lata padła sprężarka klimatyzacji (coś tam się zatarło) kupiłem uzywana za 1800zł i robota 300zł. Pare dni temu padł silnik! Przy 177tys km - Żart. Ekspertyza: pęknięty trzeci i wypalone tłoki 2 i 4, a na pierwszym tłoku nagar. Pęknięta głowica. Ręce opadają. Samochód od nowości eksploatowany zgodnie z zaleceniami ASO a pada wszystko jak leci. Dodam że nie jeźdzę jak szatan i 6 tys obrotów silnik rzadko widział. Olej wymieniany co 10 tys km. Wnioski wysnujcie sami!
5,0
~Grzegorz
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TSI 200KM 147kW
Auto posiadam od nowości i przyznam że jestem naprawdę zadowolony. Nie było żadnych poważnych usterek. Passat jeździ jak szalony. Pali w miarę normalnie jak na taką moc. Chociaż teraz myślę o zakupie diesla. Dla tych co się obawiają tego auta myślę że nie ma czego. Warto je kupić. Warto też poszukać egzemplarza z pewnego źródła z udokumentowanym przebiegiem.
5,0
~Łukasz
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TSI 200KM 147kW
Jestem bardzo zadowolony. Najwięcej radości daje silnik o mocy aż 200 KM. Jest czym jechać. Spalanie również nie jest tragiczne.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM 147kW 2005-2010
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TSI 200KM 147kW
Tiptronic; klima OFF; asfalt suchy; temp 25-30 st.C; CruiseControl 50% drogi: SR.MIN 9.1L - Kraków-Katowice-Warszawa; Autostrada 100-150km/h; expresowka i miasto 60-130km/h; ŚR. MAX 14.4L - 80% po mieście; ostre przyspieszanie; dużo świateł MIN 7.0L - trasa Zakopane-Krakow, zgodnie z przepisami, przyspieszanie anemiczne Realne na trasie: 10L - Warszawa-korek -> Katowice-60-160km/h -> Kraków Autostr.100-190km/h Silniczek 2.0TFSI+tiptronic rakieta :) lubią w tandemie wchodzic na obroty i ten ładny dźwięk... POLECAM!!!
11,5
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TSI 200KM 147kW
No cóż ten konkretnie model silnika pali tak że się wiry w silniku robią. Ale coś za coś. Nie narzekam w dniu codziennym bo robię przeciętnie miesięcznie niewiele kilometrów. Ale na dojazdy do pracy nie polecam.
9,3
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TSI 200KM 147kW
Auto niesamowicie dynamiczne - zarówno pod kątem mocy jak i spalania. Przy tak potężnej mocy z turbiną i reakcji na gaz - spalanie było absolutnym zaskoczeniem. No i te 7.5sec do 100km/h - mniam ! Ciężko zejść poniżej 8.0l/100km , ale ciężko też wyjść powyżej 12.0l/100km jakby nie szaleć. Po roku jazdy średnie spalanie to 9.0l/100km - a wolno nie jeżdżę. Przez ten rok nie robiłem w aucie absolutnie nic oprócz wymiany oleju i tarcz - czysta eksploatacja. Niech się dieselki schowają :)

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 101
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant