Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 42% / przeciw: 58%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~Rooox
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Bardzo niewiele z tych aut ma przebiegi zgodne z tym, co widać na wyświetlaczu. Trzeba wykazać się naiwnością średnio rozgarniętego dziecka, by wierzyć w to, że 16-18 letni diesel, sprowadzony z Niemiec ma przejechane zaledwie 280-300 tys km. Sprzedawane w Polsce Passaty B6 tak naprawdę są bliskie 550-600 tys km, a ich ostatni niemieccy właściciele zwykle nie dbali o nie w ogóle. Kupiony przeze mnie w Niemczech egzemplarz miał 490 tys km nalotu. Był w naprawdę niezłej cenie, miał dwuletnie pompowtryski oraz świeżo zregenerowaną turbinę. Przez 2 lata i 40 tys km eksploatacji nie przysporzył mi żadnych większych problemów. Jednak przy 531 tys km silnik zaczął dosyć solidnie brać olej. Odzywać zaczęła się również dwumasa. A nadkola mocno podgryzała rdza. Wnętrze jednak nadal wyglądało niemal, jak nowe. Sprzedałem go za niewielkie pieniądze. Nie żałowałem i nadal nie żałuję zakupu. Passat nigdy nie zawiódł mnie w trasie. A tras przerobił przez te 2 lata bardzo wiele. Grunt to nie kupować auta od przydomowego handlarza złomem, który przytargał na lawecie, skręconego z 600 tys km na 270 tys, kompletnego gruza.
3,8
~Wojciech
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Samochód dobry dla dużej rodziny, raczej w długie trasy, niż do miasta. Mało pali, ale trapią go pojedyncze małe usterki co znacząco podnosi koszty eksploatacji. Koszty napraw dość wysokie. Dobrze się prowadzi na dobrej nawierzchni i w dobrych warunkach pogodowych, w złych warunkach i na złej nawierzchni jest znacznie gorzej. Z przestronnością nie jest najlepiej, biją go poprzednie generacje Passata i chociażby Skoda Superb z podobnych lat. Jeśli chodzi o komfort, samochód jest bardzo cichy, ale zawieszenie praktycznie nie tłumi nierówności, chociaż grupa VAG nigdy nie potrafiła zrobić tego dobrze. Główne zalety to spalanie, wyciszenie, ergonomia i prowadzenie po suchej prostej i równej drodze.
2,9
~Rafal
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Auto które kupiłem było z polskiego salonu z małym przebiegiem 158tys nie kręcone. Podczas zakupu sprawdzał mi je znajomy mechanik i wykryliśmy jakieś drobiazgi które po zakupie zostały wyeliminowane. No ale podczas mojej rocznej eksploatacji ciągle się cos z tym samochodem działo. Przejechałem nim 12tys km. Usterka egr i tu było najwięcej zabawy bo wymienialiśmy go chyba 3 razy a winowajca była przetarta wiązka kabli która znaleźliśmy przy pomocy specjalisty z oscyloskopem... sprzęgło i dwumas, pękł wężyk doprowadzający płyn do sprzęgła(w czasie jazdy :( ) problemy z parującymi szybami i silniczkami od nawiewów. (Jedna strona samochodu nie grzała). problem ze sprężarką klimatyzacji która przestawała chłodzić powyżej 27 stopni na dworze lub uruchamiała się dopiero po pełnym nagrzaniu silnika. Problem z zaciskami z tylu które od elektrycznego ręcznego ciagle miały jakieś problemy. Problemy z klapami kolektora dolotowego, itd miałem w życiu już 8 samochodów i ten był najgorszy pod względem ilości usterek i ciągłych wizyt u mechanika i nieprzewidywalności pod względem kosztów oraz tego co sie w nim jeszcze moze zepsuć :( Nie polecam a wręcz odradzam.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Auto totalnie nieekonomiczne. Za to dynamiczne. Jeżdżę do pracy trasa ok 35 km wiec powinien palić mało. Zmieniłam trasę z powodu remontów gdzie jeżdżę nie więcej niż 100 na godzinę o nadal pali tak samo dużo. Z tego powodu myśle o sprzedaży
6,9
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Jestem BARDZO pozytywnie zaskoczony. Wczesniej miałem małą mazdę 323 i ceny części (markowe, ale poza aso) były wyższe niż w ASO VW. Ze względu na małe przebiegi i pełną historię seriwsową cały cza jeżdżę do ASO i jestem baaaardzo zadowolony. Ceny umiarkowane - a jakość obsługi na bardzo wysokim poziomie. Mógłby troszkę mniej palić... ale za napęd 4x4 trochę mogę zapłacić.
6,3
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Spalanie w mieście 7-8,5 litra, w trasie ok 6l, a przy naprawde oszczędnej jeździe ok 100kmh na dobrej drodze da się zejść poniżej 5litrów. Na dystansie ostatnich 6000km spalanie w komputerze 6,4l. Na autostradzie przy predkości 160-180kmh spalanie nieco ponad 7litrów. Warto dodać, że passat jest po chiptuningu i ma w chwili obecnej 168KM oraz 390Nm momentu. Dynamiczne auto, a zarazem oszczędne.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 101
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Sedan