Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja Volkswagena Passata (symbol: B6) była produkowana w latach 2005-2010). Kształty samochodu inspirowane były wyglądem prestiżowego Volkswagena Phaetona. Również wnętrze samochodu było tak luksusowe jak nigdy wcześniej. Volkswagen Passat B6 w roku 2006 o mały włos nie odniósł swego pierwszego triumfu w plebiscycie na Samochód Roku, zajmując ostatecznie drugie miejsce (ustąpił jedynie Renault Clio). W roku 2010 auto zostało zastąpione modelem siódmej generacji. Na rynku chińskim samochód funkcjonował pod nazwą Volkswagen Magotan.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Volkswagen Passat B6 – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,4
~Rooox
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Bardzo niewiele z tych aut ma przebiegi zgodne z tym, co widać na wyświetlaczu. Trzeba wykazać się naiwnością średnio rozgarniętego dziecka, by wierzyć w to, że 16-18 letni diesel, sprowadzony z Niemiec ma przejechane zaledwie 280-300 tys km. Sprzedawane w Polsce Passaty B6 tak naprawdę są bliskie 550-600 tys km, a ich ostatni niemieccy właściciele zwykle nie dbali o nie w ogóle. Kupiony przeze mnie w Niemczech egzemplarz miał 490 tys km nalotu. Był w naprawdę niezłej cenie, miał dwuletnie pompowtryski oraz świeżo zregenerowaną turbinę. Przez 2 lata i 40 tys km eksploatacji nie przysporzył mi żadnych większych problemów. Jednak przy 531 tys km silnik zaczął dosyć solidnie brać olej. Odzywać zaczęła się również dwumasa. A nadkola mocno podgryzała rdza. Wnętrze jednak nadal wyglądało niemal, jak nowe. Sprzedałem go za niewielkie pieniądze. Nie żałowałem i nadal nie żałuję zakupu. Passat nigdy nie zawiódł mnie w trasie. A tras przerobił przez te 2 lata bardzo wiele. Grunt to nie kupować auta od przydomowego handlarza złomem, który przytargał na lawecie, skręconego z 600 tys km na 270 tys, kompletnego gruza.
3,8
~Wojciech
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Samochód dobry dla dużej rodziny, raczej w długie trasy, niż do miasta. Mało pali, ale trapią go pojedyncze małe usterki co znacząco podnosi koszty eksploatacji. Koszty napraw dość wysokie. Dobrze się prowadzi na dobrej nawierzchni i w dobrych warunkach pogodowych, w złych warunkach i na złej nawierzchni jest znacznie gorzej. Z przestronnością nie jest najlepiej, biją go poprzednie generacje Passata i chociażby Skoda Superb z podobnych lat. Jeśli chodzi o komfort, samochód jest bardzo cichy, ale zawieszenie praktycznie nie tłumi nierówności, chociaż grupa VAG nigdy nie potrafiła zrobić tego dobrze. Główne zalety to spalanie, wyciszenie, ergonomia i prowadzenie po suchej prostej i równej drodze.
3,4
~Estepe
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Udane, naprawdę dzielne auto. Z tym tylko zastrzeżeniem, że (dotyczy to chyba również każdej innej marki) trzeba kupić samochód chociaż w miarę zadbany, a nie wyglancowanego odpadka od podblokowego handlarza złomem. Egzemplarze za 7, 8 tysięcy zł, których jest sporo w ogłoszeniach, nie nadają się już do niczego, poza koszmarnym drenowaniem portfela nowego właściciela. Mój Passat pochodził z polskiego salonu i gdy go sprzedawałem miał 290 tys km przebiegu. Byłem drugim właścicielem i przez 3 lata zrobiłem nim 75 tys km. Przez cały ten przebieg obyło się bez interwencji lawety, co uważam za niezły wyczyn. Nie udało się jednak uniknąć większych wydatków, o czym będzie niżej. Czy kupiłbym to auto ponownie? Tak, ale tylko z pewnego źródła i w dobrym stanie mechanicznym. Błyszczących od wosku lub powłoki ceramicznej zaniedbanych ulepów z 450 tys km przelotu nie tknąłbym nawet kijem.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6
7,1 – 12,2
l/100 km
4,8 – 7,6
l/100 km
5,6 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat Variant 140CR, 4x4, manual. Opony 225/45/17 Goodyear. Śmiało można stwierdzić, że auto jest oszczędne. Przejechałem 70tys km, zawsze tankuje do pełna i sprawdzam spalanie ;). Jak się okazuje komputer nieznacznie przekłamuje o jakieś 0,3l. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zrobić średnio na zbiorniku to 5,9l na trasie, największe spalanie na zbiorniku jakie uzyskałem to 7,1l. Zazwyczaj uzyskuje spalanie 6,3-6,6 na zbiorniku. Jeżdżę 70% trasa 30% Warszawa. W mieście rano auto potrafi spalić 6l bez korków jadąc eko. Przy większym ruchu w Warszawie jest to 8l. 10l jadąc dynamicznie w dużym ruchu w Wwa to max. Na trasie poruszam się na tempomacie zazwyczaj 120-130km/h spala wtedy 5,6l - 6,2l w zależności od warunków. Wahania spalania są bardzo małe. Podejrzewam, że bez napędu 4x4 spala min 0,5l mniej.
8,3
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 TSI 200KM 147kW
u mnie 2.0 fsi turbo 200km przebieg ponad 400tys na trasie 150km spalanie średnie na poziomie 6,9 l na tempomacie z prędkością 100km/h skrzynia nie manual ani nie dsg jakiś automat ale nie wiem jaki :p
9,7
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
W mieście spalanie w okolicy 12-14 litrów, autostrada przy 120 km/h - 6,5 litra, spokojna jazda w trasie (Rzeszów- Bieszczady- Rzeszów) - 6 litrów, przy braku korków i jeździe bez klimatyzacji można na spokojnie zejść do 5,5 :)

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 101
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
2,5
Volkswagen Passat B6
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: LOV-ECO PRO
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
druciarstwo do kwadratu. Nie znają się kompletnie na montażu LPG. Zerwali mi wtyczke od wtryskiwacza benzyny, przyjezdzam po odbior auta a samochod szarpie niemiłosiernie na benzynie i ta damulka mi mówi że ona nie ma pojęcia co to, że auto stare pewnie itp. Że absolutnie nie ich wina. No i płacić im bo gaz przecież założyli. Auto schrzanione, zupełnie inaczej sie...
5,0
Volkswagen Passat B6
Variant 3.2 V6 FSI 250KM 184kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Jestem jednym z kilku osób w Polsce posiadających GAZ W VR6 i jestem mega zagowolony koszt instalacji wysoki bo okolice ośmiu tysięcy, nie bać się gazu w silnikach z bezpośrednim wtryskiem spalanie na 100km 3litry benzyny i 12litrow gazu, ((zaraz powiecie 12litrow w moim 1.4 pali 7)) nie masz 250koni, napędu na 4buty i automatu i twoje 1.4 objade w dwie sekundy
5,0
Volkswagen Passat B6
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Spadek mocy jest nieodczuwalny. Miałem pomiar na hamowni po montażu i wyszły 3 km. zenit direct to bardzo dobra inwestycja w auto, jeśli pojeździsz nim prze jakiś czas. Ale to jak z każdą inwestycją - ma sens, jak zdąży ci się zwrócić. mi już się zwróciła.
Volkswagen Passat B6