Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Passat
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Ogólnie miało być fajnie, no cóż MIAŁO... Mojego Passata kupiłem przywiezionego z Francji, był w dość dobrych pieniądzach, podczas oględzin bagażnika wyszło na jaw że miał dzwonka w tył. Jak się okazało, nie było to jakieś mega poważne- zmieniona klapa, zderzak, jedna lampa, trochę wyklepane w środku i podmalowane. Ogólnie stwierdziłem że do przyjęcia, biorąc pod uwagę że reszta 100% oryginał i sprawne, noszące normalne ślady użytkowania, a w dzisiejszych czasach znaleźć nie bity samochód jest trochę trudno. Znajomi mnie ostrzegali przed pompowtryskiwaczami i aluminiowym zawieszeniem, ale myślę sobie- tyle tych samochodów na drogach, a ceny tych części ciągle idą w dół, z resztą czymś i tak trzeba jeździć a czas zwykłych, niezawodnych pomp wtryskowych już się bezpowrotnie kończy. No i po roku się zaczęło- regeneracja 2 pompek, za rok wysiadły pozostałe 2 no to znowu regeneracja. niby gwarancja na rok. ale ta cała regeneracja okazała się pomyłką- po roku znowu zaczęły siadać. Wymieniłem na pompki z 2.0TDI 140KM bo mi się trafiły z młodego, rozbitego nie zjeżdżonego auta (sprawdzane w serwisie BOSCH). Mechanik przeprogramował kompa aby wszystko grało i samochód chodził jak rakieta, niestety tylko jakieś 2 lata, obecnie znowu siadają. Paliwo tylko i wyłącznie LUKOIL (może jest jednak słabej jakości) oleje też takie jakie zalecane, wszystko na czas. W międzyczasie padła turbina, rury od intercoolera pękają jedna za drugą a są bardzo drogie, kilka wachaczy, tarcze, klocki, ale te eksploatacyjne to wiadomo że się zużywają. Pewnego razu samochód zaczął zjadać prąd z akumulatora na postoju, dwie doby i nie ma w pełni naładowanego- pomogła wymiana modułu komfortu. Wyświetlacz komputera, ten między zegarami padł. przestało działać elektryczne otwieranie bagażnika- olałem i otwieram kluczykiem. Pompki, zawieszenie i turbina były fabryczne, a na zegarku 200.000km i coś tam jeszcze na pewno cofnięte, więc trwałość auta była do tej pory O.K. Myślę że są dwie możliwości, albo inżynierowie tak precyzyjnie obliczyli wytrzymałość podzespołów że siadają jednocześnie, albo Polskie warunki- paliwa, drogi, mechanicy itp. Ostatnio padł automat od wycieraczek, podświetlenie zegarów. alternator, climatronik nie przerzucał kierunku nadmuchu i nie załączał klimy. O wielu innych usterkach pewnie zapomniałem, albo były mniej poważne. Samochód ogólnie fajny, bardzo przestronny, wygodny, ergonomiczny, silnik mocny z małym apetytem na ON, skrzynia super, jakość wykonania i materiały- może być. Ale niestety okazuje się nader często awaryjny, dawna trwałość VW to już historia, auto ciągle się psuje. Ogólnie niestety nie mogę polecić tega auta, ale kolega ma takiego samego i on z poważniejszych tylko sprzęgło i kilka drobniejszych usterek miał. Więc na dwoje babka wróżyła, ale to chyba z każdym autem tak jest. Jestem na etapie sprzedaży, ale w sumie sam nie wiem na co się przesiąść- przecież co nowszy diesel to delikatniejszy i więcej rzeczy do psucia. Pozdrawiam!
3,2
~Hubert
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Byłoby fajne auto ale niestety trapi je tak wiele przeróżnych wad i usterek ze naprawdę psuje to wszelka przyjemność z eksploatacji tego pojazdu. Sama koncepcja samochodu fajna - przestronny sedan z silnikiem umieszczonym wzdłuż osi samochodu, za te pieniądze otrzymujemy naprawdę kawał samochodu. Nie ma on niestety nic wspólnego z legendarna niemiecka solidnością, ten model jest naprawdę problematyczny. Oszczędny motor jak najbardziej na plus, niestety niska kultura pracy i usterkowość osprzętu psuja jego ocenę.
4,3
~Młody
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Ogólnie auto "ładnie" wygląda, dobrze jeździ i nieźle trzyma się drogi. Jak na swój wiek i przebieg to samochód godny polecenia, bo co najważniejsze mało awaryjny. Spalanie też nie jest najgorsze, średnio 6-6,5 litra na 100.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2005
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Pierwsze własne auto. Wcześniej jeździłem benzyniakami i naprawdę kupując diesla, ogromne zaskoczenie, że tak duże auto może tak mało palić. Najmniejsze spalanie osiągnąłem wracając z gór, większość trasy ok 90 km/h to ok 5 litrów, przez moment było nawet 4.8. W cyklu mieszanym to ok 6.5-7 w zależności od warunków. Wiadomo raz zdarzyło się nawet ok 11 jak godzinę jechałem przez centrum zakorkowanego Wrocławia, ale to skrajny przypadek, wiadomo diesle to miasta się nie nadają, więc używam go głównie na trasy i w cyklu mieszanym. Ojciec dla porównania ma mondeo w benzynie które pali 8 w trasie i ok 10 w mieście(automat). Kupiłem jak miał przejechane 245 000. przez prawie 3 lata włożyłem w niego ok 3-4 tys z tego wymieniłem rozrząd, hamulce, stałe serwisowanie. Z niespodzianem to tylko padł alternator oraz serwo przy hamulcach. Bardzo polecam i jestem zadowolony z passata.
6,5
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Przejechałem tym samochodem ponad 30 tys. Km a mam go ponad rok. Spalanie jak na tą masę i moc moim zdaniem jest bardzo dobre. Najmniej udało mi się zejść do 4.9 lub na 100 km ale to już nie jest jazda. Żeby osiągnąć taki wynik to trzeba jechać 100 km/h max nawet na autostradzie powiedzmy 50/50 autostrada-trasa. Średnio spalanie to 6 l/100 przy prędkościach do 100km/h trasa i do 160 km/h autostrada oczywiście przy proporcjach 50/50. Natomiast najwięcej w mieście na odcinku 15 km przy wlaczonej klimatyzacji osiągnąłem wynik ponad 11 l/100 km. Podsumowanie osiągnięcie 6 lub to nie problem na tym silniku jednak 11 l także da się osiągnąć jeżdżąc dynamicznie po mieście.
6,3
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Tak jak wcześniej, przez 50 000km i w ciągu dwóch lat nic się nie zepsuło. Wymieniony został jedynie przegub ale w momencie zakupu już było słychać przy skręcie, że trzeba będzie to zrobić. No i oczywiście filtry oraz oleje, a po zakupie wymieniony również rozrząd, czyli takie podstawowe koszta. Jak się kupuje samochód z zagranicy to można na początku zaoszczędzić na zawieszeniu(w moim przypadku 2 lata ale niedługo trzeba będzie je wymienić). Ogólnie mój egzemplarz zasługuje na 5, silnik rewelacyjny.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan