Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~M
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Generalnie samochód godny polecenia dla osób robiących długie trasy. Minusem jest dostęp do niektórych części eksploatacyjnych. Wymiana paska wielorowkowego może okazać się nie możliwa bez zrzucenia zderzaka i chłodnicy, co w trasie nie jest niczym miłym. Dodatkowo zastosowany wielowahacz myślę, że śmiało mógłbym uznać za największą wadę samochodu. Sam drugi raz bym nie kupił ale tylko z tego powodu, że zmienił się charakter mojej pracy. Kiedyś więcej jeździłem (600 - 700 km/tydzień). Na podjazdy 10 - 15 km dziennie szkoda takiego samochodu niszczyć.
4,6
~Jakub
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto super,zakupiłem je niedawno od fanatyka VW. Przed kupnem przeczytalem mnostwo opini o tym samochodzie miedzyinnymi na autocentrum,dlatego tez chcialbym podzielic sie z wami moja opinia mojego passata i pomoc wam dokonac wyboru. Aktualny przebieg mojego to 410000km (silnik w swietnej kondycji ,zawsze odpala od 1 razu,nie kopci , nie bierze ani grama oleju,ladnie przyspiesza ) wgrana mapka na 136 km i i 318 Nm (seryjnie 110 km AFN) przez co autko ma jeszcze lepsze osiagi,a wyprzedzanie nim to czysta przyjemnosc , nie musimy redukowac biegu ;) Spalanie,ojj tu bardzo pozytywnie zostalem zaskoczony ! w trasie z predkoscia 140-160 passat spalil mi 4.8l/100 km! a najnizsze spalanie jakie udalo mi sie osiagnac to 3.8l na trasie dziadkowa jazda! ;) Zas w miescie w 6l/100km powinnismy sie zmiescic ,ja raczej jezde oszczednie i nie cisne wiec przy ciezkiej nodze w 7l max sie zmiescimy.Komfort jazdy tym samochodem jest super (ja posiadam wersje HIGHLINE i pol skorzane fotele) po przejechaniu 500 km plecy,tylek ani nic nie boli,fotele sa bardzo wygodne.Jezeli chodzi o nadwozie - w swietnej kondycji 0 oznak korozji .Ludzie bardzo czesto narzekaja na przednie zawieszenie...(wiadomo jak dbasz tak masz) jezeli kupuje sie najgorsze chinskie gownoi przy tym nie dba to wiadomo ze posypie sie po 50 tys km, ja u mnie mam lemfoerdera(lepszego chyba na rynku nie ma ) jezeli szanujemy 150 tys na tym zawieszeniu to zaden problem ;) 200 powinno sie zrobic ;) Podsumowujac jezeli szuka ktos wygodnego samochodu z bezawaryjnym i bardzo oszczednym silnikiem smialo moze brac passata :) Polecam silnik 1,9tdi 110km AFN . Kilka wskazowek co do kupna passata ,ludzie odpusccie sobie kupno tego samochodu z komisu od handlarzy z przebiegami 200 tys! jest to nie mozliwe aby prawie 18 letni diesel mial taki przebieg!Szukajcie raczej samochodu od pasjonata! :) Jezeli szanujemy silnik powinienm zrobic on z 700 tys km i wiecej :) Wiec nie bojcie kupowac sie z przebiegami 300-400 tys! :) wystarczy tylko znalezc dobry zadbany egzemplarz bo na naszym rynku mnostwo jest powypadkowych i zajezdzonych passatow( wezcie ze soba miernik lakieru) wazne jest tez aby nie dymil na czarno i nie bral oleju(poproscie tez aby wlasciciel samochodu przejechal sie z wami-zobaczcie jak traktowal turbinke i dwumas ),przy kupnie nie kierujcie sie emocjami -pamietajcie ze to nie wam zalezy na kupnie ,to sprzedajacemu ma zalezec na sprzedazy ;) Tych samochodow jest mnostwo takze wybor jest ogromny,szukac szukac i jeszcze raz szukac a napewno znajdziecie ciekawy egzemplarz! Powodzenia! Mam nadzieje ze moja opinia wam pomoze przy wyborze auta! Pozdro dla wszystkich fanow WV! :)
3,3
~Gerald
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Zawsze zastanawiałem się o co chodzi z tą fascynacją Passatem. Teraz sam przez rok nim jeżdżę i... tym bardziej jej nie rozumiem. Samochód nudny do bólu (o tym akurat wiedziałem), zero stylu, jakiegokolwiek, ani dobrego ani złego. Ot, współczesny \"duży fiat\". Choćbym nie wiem jak się starał to nie ma na czym oka zawiesić. No, ale miał być chociaż trwały i niezawodny. I tu też szaleństw nie ma. Rok temu sprzedałem Renault Lagunę z porównywalnym silnikiem 1.9 dTi, dołożyłem 3 tys zł i kupiłem Passata (w tym samym roczniku). I żałuję. Gdybym mógł cofnąć czas, nie sprzedałbym tamtego auta. A już na pewno nie kupiłbym Passata bo nie jest wart swojej ceny. Jego adekwatna do jakości i wartości cena jest o ok 30-40 % niższa od tych, które królują na giełdach. Na pewno są gorsze samochody, ale Passat jest bez wątpienia przereklamowany. Na tle swoich konkurentów z segmentu wcale nie prezentuje się lepiej. A niby powinien. Tak przynajmniej ludzie mówią... Nie polecam.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2000
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Witam. Swój egzemplarz nabyłem od właściciela który dbał bardzo o auto i sam posiadał je 8 lat. Kondycja każdych podzespołów jest świetna i należycie wcześniej jak i teraz serwisowana. Przechodząc do spalania, jest moim zdaniem rewelacja. Przy bardzo mocno dynamicznej jeździe w trasie spalanie wychodzi około 6.5 litra, za to przy spokojnej (5 bieg, ok. 2000 obr. +/- 90km/h) komputer wskazuje od 3.8 do 4.6 litra w zależności od warunków pogodowych i drogowych (wiatr, wzniesienia itp.). Dodam też, że auto stoi na oponach szerokości 205. O dwumas jak i turbo dbam, nie jeżdżę na obr poniżej 1900 obr. a zmian dokonuje zazwyczaj powyżej 2500 obr. Przed każdą najmniejsza jazdą rozgrzewane by olej rozprowadzał się po całym silniku. Raz w tygodniu przeganiam go po trasie w całym zakresie obrotów. Auto przez okres zimowy pali średnio 5 litrów/100 (Lato), 5.5 litra/100 (Zima) (50% miasto Warszawa, 50% trasy oraz obszary niezabudowane) przy najzwyklejszej jeździe bez zbędnego szarżowania, jazdy typu gaz-hamulec-gaz-hamulec ani też zostawania na szarym końcu. Używanie dynamiki kiedy jest to po prostu potrzebne. Pozdrawiam!
5,5
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Nie czytajcie durnych komentarzy ze pali 5 srednio.Komputer pokladowy oszukuje na 0.5l czyli jesli jade w trasie 90 pokazuje 3.8 co w rzeczywistosci daje 4.3-4.5l i to jest najnizsze spalanie przy normalnej jezdzie 100-120 pali 4.3 czyli 4,8 -5 czyli niewiele mniej niz sredniej klasy benzyniak. Miasto 100% to ok 7-7.5 tak jak podaje producent .Srednio 50/50 6-6.5 l. Nie wierzcie w bajki o srednim 5l w trasie spokojnie jadac owszem. Ogolnie auto dobre choc niezbyt tanie w utrzymaniu po kilku latach eksploatacji wracam jednak do benzyniaka o pojemnosci 1.4 100KM moze pali wiecej troszke ale mniej rzeczy do wymiany. Ogolnie smieszy mnie jak ktos kupuje passata lub audi tylko dlatego ze malo pali to co zaoszczedzi sie na paliwie odda sie w serwisie z nawiazka to nie sa auta dla przecietniaka.Moim zdaniem kompakt z silnikiem benzynowym jest tanszy w eksploatacji niz TDI pomijajac to ze wiekszosc diesli jest wymeczona i to mocno benzyniaka natomiast latwiej kupic. po 5 latach eksploatacji powiem tak wole wiecej placic na stacji benzynowej niz stac i tupac w serwisie przy naprawach diesla.
4,9
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Samochód chyba niezniszczalny. Trzeba być "Talentem" żeby ten silnik zajechać :) Spalanie bajeczne biorąc pod uwagę dynamikę i komfort jazdy. Spalanie w trasie w dużym ruchu bez wyprzedzania (70-90km/h) około 4 litrów (na kompie 3,2). W cyklu mieszanym 50/50% spalanie około 5,1-5,6 zależnie od pory roku (na kompie 4,7-5,2). W mieście przy katowaniu pewnie spali powyżej 7,5 ale mi się nie udało. Technicznie samochód dość dobrze dopracowany, ceny części już są dość niskie i w zasadzie można ten model naprawić u każdego "Mirka" w stodole.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan