Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW 1996-2005

Lata produkcji: 1996 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW 1996-2005
11,6
l/100 km
12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW
Cenowo jazda wychodzi mi bardzo podobnie do passatów z 1,9 dieslem, tyle że frajdy z jazdy dużo więcej. Średnio po mieście (trochę korków, trochę deptania po gazie w nocy) pali mi ~16l gazu, na autostradzie 200km\h+ podobnie. Przy trasie jadąc do 130km\h wychodzi mi około 12l. 20l mi spalił przy mocnych wariacjach nocnych po mieście z grupką ludzi o bardzo ciężkich nogach :) Auto ciężkie, kute na 4 buty więc i konie muszą wypić, no ale coś za coś. Mocy w zupełności wystarcza zarówno na bezstresowe wyprzedzanie na trasach, jak i na zabawę na światłach. Ogólnie Passka z tym motorem gorąco polecam :)
13,7
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW
mam zamontowany GAZ sekwencyjny za 3000 tyś. butla w kole 50 litrów. jak jeżdże po mieście to pali 15-16 litrów gazu, na trasie przy prędkości 140 km/h weźmie 13-14 litrów, a jak się jedzie do 120 km/h w nocy kiedy jest pusta droga to weźmie równe 12 litrów, gdzie przy obecnej cenie gazu 1,49 ( luty 2009) koszt 100 km wynosi 18 zł. więc nieżle jak na auto V6 i 193 km. po zamontowaniu gazu bagażnik zrobił sie mikroskopijny. auto uzyskuje 200 km/h bez problemu choć raz na niemieckiej autostradzie udało mi się go rozpędzić do 230km/h ale to było z górki i trzeba było go dobrze \"bujać\"
12,2
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW
Na Niemieckiej autostradzie ze średnią prędkością powyżej 150km/h, dochodzącą czasami do ponad 200km/h średnie spalanie wyniosiło 16l. W trasie da się zejść do 10 litrów. Przy dynamicznej jeździe pali ok 12 litrów, więc nie opłaca się "zamulać" ;) Założona instalacja gazowa dla samochodów do 200KM (STAG). Po 10 tys.km od instalacji nie widzę różnicy w osiągach między benzyną a gazem. Koszt instalacji to 3000zł, ale myślę, że warto było.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan