Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Magnus
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Mam to auto kilka miesięcy, dostałem je w prezencie jako zastępcze na czas naprawy jeepa, na początku sporo było drobiazgów do zrobienia bo niestety, mechanik opiekujący się wcześniej autem jest dla mnie totalnym ignorantem i oszustem ( brał pieniądze, a nie zrobił zupełnie nic ), Po wszelkich naprawach auto zaskoczyło mnie pozytywnie, mimo tylko 2 litrów pod maską i 115 KM ale jest naprawdę wygodne, proste w naprawach, ceny bardzo przystępne. Do tej pory jeżdżę terenówką ale Passat zostaje u mnie, naprawdę fajny samochodzik, a moja córcia bardzo go polubiła. Zrobione wszelkie drobne usterki, braki, autko technicznie jest w stanie idealnym, karoseria do lekkiego ogarnięcia ale ceny nawet nowych błotników czy nawet używanych np drzwi są naprawdę przystępne i dostępne w sporych ilościach. Jestem mechanikiem z zamiłowania i również trochę z wykształcenia, auto jest naprawdę proste i łatwe w naprawach i serwisowaniu.
4,0
~scorpion100
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
To jest moje pierwsze auto, które kupiłem z "przebiegiem" 160tyś km. Fakt w środku bardzo zadbany i czysty. Z zewnątrz posiadał delikatne zarysowania i nad przednim lewym błotnikiem delikatne wgniecenie lecz lakier nie został uszkodzony. Samochodem przejechałem ponad 60k km. Na dzień dobry wymiana rozrządu i niedługo po tym nowa chłodnica(400zł) po kolejnych 4 miesiącach pękła przednia lewa sprężyna. Silnik spala niezliczone ilości oleju, oraz był naprawiany wyciek pł. chłodniczego, lecz znów muszę raz na 2,5 tygodnia dolewać prawie cały zbiorniczek. Sam silnik delikatnie się poci. Samochód 2 dni po zakupie został wyposażony w instalację LPG, z czego jest najbardziej w tym samochodzie zadowolony, był okres gdzie samochód bardzo słabo odpalał, powodem było budowanie nadciśnienia w przewodzie powietrza doprowadzonym do reduktora. Filtry od gazu wymieniane co 15k km (faza lotna i ciekła) koszt 40zł+podpięcie do kompa. Olej w silniku wymieniany co 10k km. Spalanie LPG: 38L gazu starcza mi na 510km normalnej jazdy 90-120km/h. Podsumowując samochód z dużą ilością miejsca, tanie części. Jęśli samochód jest szanowany to odpłaca się bezawaryjnością. W 100% polecam samochód. Idealny na podróże poza miasto. Silnik nie jest może dynamiczny ale do normalnego korzystania wystarcza.
4,4
~JanuszMotoryzacji
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Silnik prosty jak cep, wizualnie po prostu passat. Ani to szybkie, ani luksusowe... Nijakie. Ale z mechanikiem można się pożegnać i dzwonić żeby zapytać co u niego. Kupiłem go od sąsiada, bo zakup innego auta mi nie wypalił. Więc z grymasem poszedłem z kasą i poprosiłem go o kluczyki. Jedno było pewne, stan igła. Kupił od pierwszego właściciela i w 4 lata zrobił 140tys km. Nie było miesiąca by na Niemcy jechał. Do dziś nie wiem po co. Jego żona też. Gaz założyłem po tygodniu posiadania, bo 10l benzyny przy lekkiej nodze to lekko obżarstwo. Zaczynam lubić to auto, nie ma z nim żadnych problemów. Nie jest to fura marzeń, ale za kilka tys po znajomości lepszego auta bym nie kupił.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
9,7
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Przejechałem już na gdzie 60tys km w dwa lata. Absolutnie żadnych problemów z tą jednostką, zużycie oleju 5w40 1l na 10 tyś więc jest wzorowo. Spalanie rzadko kiedy przekracza 12l. Za to odwdzięcza się bardzo tanią eksploatacją. Wcześniej jeździłem takim samym w TDI i mam porównanie. Auto nie powala osiągami i niskim spalaniem ale jest dla każdego kto ceni sobie niezawodność i tanie koszta utrzymania
11,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Przejechałem już na gdzie 60tys km w dwa lata. Absolutnie żadnych problemów z tą jednostką, zużycie oleju 5w40 1l na 10 tyś więc jest wzorowo. Spalanie rzadko kiedy przekracza 12l. Za to odwdzięcza się bardzo tanią eksploatacją. Wcześniej jeździłem takim samym w TDI i mam porównanie. Auto nie powala osiągami i niskim spalaniem ale jest dla każdego kto ceni sobie niezawodność i tanie koszta utrzymania
11,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Przejechałem już na gdzie 60tys km w dwa lata. Absolutnie żadnych problemów z tą jednostką, zużycie oleju 5w40 1l na 10 tyś więc jest wzorowo. Spalanie rzadko kiedy przekracza 12l. Za to odwdzięcza się bardzo tanią eksploatacją. Wcześniej jeździłem takim samym w TDI i mam porównanie. Auto nie powala osiągami i niskim spalaniem ale jest dla każdego kto ceni sobie niezawodność i tanie koszta utrzymania

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan