Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 1998-2000
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,6
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Był i tego nie zapomnę. Passat B5 - świetny samochód. Jechał jak się chciało. Co prawda nie wiem po co ten Tiptronic wsadzili, z ktorego skorzystałem raz w życiu - wyprobowac do czego to gowno sluzy... tak potrzebne jak małpie ciuchy... Ogolnie samochod robil wrazenie na wszystkim i wszystkich. TDI na V6 pocisk, piorun itd... najgorsze byly wizytancje u lekarzy samochodowych. serwis byl za drogi a jak mnie raz wyruchali na wymianach olejow i filtrow, to skonczyl sie VW... Nie ladnie panowie. Tak sie nie robi z dobrymi klientami! Samochod polecam jak najbardziej dla bardziej zamoznych - bo naprawy sa bardziej kosztowne niz zakup samochodu.
9,2
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Super autko mimo negatywnych opinii mechaników. Jak kto dba tak ma i tyle w tym temacie. Jeżdżąc tylko po mieście wynik w granicach 11-12 litrów. Cykl mieszany schodzi nieco ponad 10/100 Jeśli mamy do pokonania trasę autko jest super. 4 osoby na pokładzie, bagażnik po dach, włączona klima, prędkość do 140/h, automat - wynik - 6,5/100 ! Super
11,9
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Passat 2001 V6 150 koni automat napęd 4x4 autko swietne, moc ok zastanowie się jednak nad chipem skoro już tyle pali to czemu nie :), spalanie takie jak podałem tyle że 9,5 litra na trasie z tempomatem przy predkosci 160 km/h na odcinku 170 km, przy regularnej jezdzie na trasie 130 km/h wezmie pewnie z 8 L, niestety w mieście ciężko zejść poniżej 13 litrów,

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi