Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~LARSIK
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Jestem bardzo miło zaskoczony co do wyboru właśnie passata z SYNCRO.Dużo wcześniej czytałem , pytałem ludzi o koszty eksploatacji i ewentualnie części koszt do przyjęcia(ze względu na sam fakt że dużo jeździ pasków po drogach sporo części zamiennych).Co do samego auta: 1)Silnik rewelka(akurat na takiego trafiłem) nic w nim nie stuka,puka nie bierze oleju nie traci na mocy nie przecieka.Czytałem że ludzie wydają masę pieniędzy bo wszystko im się co róż to psuje-kompletna bzdura (nie dbają o silnik nie wymieniają na czas płynów, filtrów części i to stąd takie negatywne opinie)Ja swojego trochę podkręciłem bo 110 KM to ciut za mało teraz ma około 140 i czuć że auto aż się rwie do przodu. 2)Komfort Jazdy super-zawieszenie wielowachaczowe wyłapuje wszelkie nierówności na drodze(i nie trzeba jeździć po polu aby później pisać że koszt wymiany bardzo drogi). 3)Ergonomia- małe spalanie, duża ładowność ,nie wygórowane ceny części duża dostępność.Moje wrażenia z jazdy tym autem bardzo dobre , zgadzam się z opinią użytkowników za Volkswageny są nudne ale pamiętajcie że samochód to pojazd do przemieszczania się z punktu \"A\" do punktu \"B\" a nie przyczepa kępingowa że można spać jeśc itp. P.S- Jak już będziecie kupować to koniecznie z wersją SYNRO albo 4motion kosztują trochę wiecej ale w zimie nie zastąpione a w lato w łukach trzyma się jak przyklejone
4,7
~merxp@poczta.onet.pl
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Jestem od dwóch lat pod dużym wrażeniem tego auta. Praktyczny do bólu. Super wyposażenie (pojazd sprowadziłem osobiście z Niemiec). ABS, ESP, EDC, MSR, 4 poduszki, 6-cio biegowa skrzynia, rolety pozioma i pionowa, radio Gamma, elektryka luster i szyb, podgrzewane przednie fotele i inne. Koszty części bardzo niskie (zamienniki) Nawet wahacze mozna wymienić komplet za 600 zł. i jeździć spokojnie z nowym zawieszeniem przednim. Wysoka cena wahaczy to stary mit. Warto pojechać do zachodnich sąsiadów i zapłacić drożej ale wiedzieć co się ma.
4,7
~kokos1
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Regenerację turbiny przyjąłem jako czynność serwisową, auto nie odpowiada za styl poprzedniego właściciela. Naprawy przedniego zawieszenia można uniknąć jeżeli jeździ się z odpowiednią prędkością po dziurawych drogach
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
Dostępność cześci - wzorocowa. Sporo zamienników i częsci na giełdach/szrotach. Ceny przyzwoite, zależnie od jakości danej części. Można przebierać miedzy tanimi a markowymi, które są droższe, ale na przyzwoitym poziomie. Co do spalania: Mam wersję 4motion czyli już na wstępie doliczamy +1 litr do zwykłej "ośki". Mój styl jazdy to w miarę dynamiczny (ok 120km/h) i w przedziale 25/75 miasto/trasa. Srednio od 6,2 do 6,7. Spalał nawet 7 litrów, ale wlałem kilka razy preparat do czyszczenia wtryskiwaczy (podpiety pod komputer wykazywał przytkany wtryskiwacz) i urwałem tym sposobem nawet do 0,5 litra na 100km. Średnio w trasie licze 6 litrów, ale spokojnie idzie zejsć nawet poniżej 5,5. Kiedyś jadąc spokojnie 250km z prędkością do 100km/h spalił nawet 4,9 litra, ale to było tylko raz. Uważajcie jeszcze na opony. Miałem pół sezonu laczki 235 na 17 feldze i normą było spalanie 7 litrów. Teraz zakupiłem 205 też na 17 felgach i jest już lepiej.
6,7
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
fakty są takie ile wlejesz tyle wyjeździsz. w szczycie w korkach nawet pod 9. nawet na autobanie u niemca b/o nie wleciało tyle.średnio 6,5 po samym mieście.trasy mniej lub bardziej mieszane 5,5. choć parę wycieczek krajówkami 11 p-ń-krków i p-ń-radom nawet 4,5 ! a jeżdżę zgodnie z przepisami.pomiary z całego zbiornika.to wszystko przed remontem zawieszenia i silnika.tera zobaczym po komplecie to dam znać kiedyś jak wyjdzie.kombi 4x4 4ever!
6,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW
posiadam auto ponad 3 miesiące,sprowadziłem osobiście z przebiegiem 183 tyś km, silnik igła, spalanie 6,5 litra średnio na 100km, wyposażenie na full-klimatronic,4xel.szyby,el.lusterka,skóra czarna itd. Polecam wszystkim...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi