Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,8
~Prezes
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Jeśli samochód pochodzi z pewnego źródła, ma autentyczny przebieg i był odpowiednio serwisowany będzie służył długo i bezawaryjnie, dzięki swojej prostej i taniej w naprawach konstrukcji. Oszczędny silnik, niezniszczalna skrzynia biegów i sprzęgło, doskonałe hamulce i pancerna tapicerka (nie do zniszczenia) to wielkie atuty B5. Jeśli natomiast trafimy na zamęczony, zaniedbany i odpicowany przez handlarza ulepek no to cóż... jeśli tylko nie przeszkadza ci etykieta buraka, wieśniaka, kapelusznika, faceta bez polotu i wyobraźni, można śmiało rozważyć zakup B5. Umiarkowane spalanie, dobry komfort jazdy, tanie części zamienne, prosta konstrukcja, olbrzymia przestrzeń w wersji kombi i coraz mniejsza popularność wśród złodziei to z pewnością atuty tego auta. Dodałbym jeszcze świetne zabezpieczenie antykorozyjne - mój 13 letni samochód nie ma na sobie grama rdzy ale jest rzeczywiście bezwypadkowy.
4,5
~Adam - Łosice
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Jest to samochód legenda, jedyny w swoim rodzaju. Doskonały w każdym aspekcie. Niedrogi w zakupie, mało pali, części najtańsze, wygodny i przestronny. W sam raz dla rodziny z małym portfelem. To mój drugi Passat 1,9 TDI. Pierwszy był z 1997r, 110 koni - super, obecnie mam 90 koni z 2000r, podobno tuningowany na 110 koni, również nie narzekam. Zastanawiałem się nad Passatem FL, ale to już nie to samo. Co prawda lepsza kultura pracy i osiągi ale koszt utrzymania i awarie to zupełnie inne koszty. W międzyczasie miałem przez rok BMW 525d, totalna porażka. Wróciłem do sprawdzonego Volkswagena, który nigdy mnie nie zawiódł. Kilkanaście razy robiłem ciągiem po 2000 km, bez żadnych przygód. Według mnie jest to najlepsze auto w przeciągu ostatnich 20 lat. Warte NOBLA !!!
3,2
~grzegorz
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Jestem bardzo niezadowolony z tego auta myslalem ze auta niemieckie sa bardziej solidniejsze pomylilem sie jak nie chlodnica to alternator centralny zamek sie zacina czasem drzwi sie nie dadza otworzyc od pasazera ponoc to normalne nie dla mnie i jeszcze z niewiem jakich powodow ucieka plyn chlodniczy to nie wina chlodnicy poniewaz zalozylem nowa prawdo podobnie uszczelka pod glowica.niemiecki szajs nie kupie juz niemieckiego auta.mialem honde accord z 1994 roku i nie bylo z nia takich problemow.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000
6,2
l/100 km
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
spore spalanie na mieście niestety jazda tylko na 3-cim biegu 50-60km/h czyms musi skutkować pozatym waga pojazdu 1440 kilogramów przy 90KM troszke mu cięzko zato w trasie nadrabia predkości żedu 110-130 spalanie do 5 litrów.Przestroga dla posiadaczy tej lub nowszych wersji jazda po mieście na 4 lub 5 biegu i przyśpieszanie na wysokich biegach z niskich obrotów 1200-1400 prędzej czy póżniej odbije sie wymianą dwumasy poduszek pod silnikiem złącza elastycznego zapieczeniem turbiny koszy 2000+450+300+1000 niewspomne już o zamęczonych panewkach a ropki i tak nie spali mniej znane z autopsji mam passata po dziadku za grosze ale jeżdzić to trza umić. pozdrawiam właśćicieli b5.
6,1
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
po zamontowaniu Chip tuning z allego (około 400zł lepszy na częściach boscha) radykalnie poprawiło się spalanie i osiągi. także odpalanie i brak efektu turbo dziury. silnik w słabszej wersji bo 90km jest chyba najmniej awaryjną jednostką z vw tamtych lat. kłopoty jedynie z zawieszeniem przednim . po zimach wychodzą pukania . koszt całego zawieszenia na kilka lat 1300zł dobrej firmy. te kpl za 700zł nie kupowĆ . SZ\KODA CZASU I NERWÓW I KASY. AUTKO SUPER FAJNE. super oszczędne. uwaga nie kupować z silnikami z pompowtryskami. koszt naprawy nawet do 16tyś zł.
5,5
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
ten silnik w tym aucie jest po prostu super. nie wiem jak możecie pisać że pali wam 8-10 litrów. J choćbym nie wiem jak mu cisnął to więcej niż 6 litrów nie weźmie. no chyba że dojazd do pracy jakieś 2,5 km w zimę (zanim się autko rozgrzeje to już je gasze) ale i tak przy rozsądnym dawkowaniu gazu więcej jak 7,5 nie bierze. Sukcesem było dla mnie osiągnięcie spalania 3,6 litra na dystansie z zawiercia do dąbrowy górniczej jakieś 20 kilka kilometrów, ogólnie wychodzi poniżej 5 po trasie ale biorąc pod uwagę tryb mieszany to średnia z 2500 km to 5,5 litra, jak na swoją wagę i gabaryty zadowala się nie wielką ilością paliwa

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi