Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
Samochód w rodzinie od ponad 9 lat, użytkowany przez 3 kierowców. Obecnie ma przejechane 312000 km. Silnik AJM, oryginalna turbina i wtryskiwacze. Klimatyzacja praktycznie cały czas w trybie automatyczym. Nigdy nas nie zawiódł. 3 razy pokonał trasę 1500 km w jedną stronę. Wszystko wymieniane na czas, silnik zalewany dobrymi olejami. Przy spokojnej jeździe bez problemu można zejść poniżej 5 l/100 km. Średnie spalanie przy dosyć dynamicznej jeździe z ok. 2000 km to zazwyczaj 6.3-6.8 l/100 km, w zależności od tego po jakich drogach się poruszamy. Na autostradzie przy 140 km/h spalanie ok. 7 l/100 km. W zakorkowanym mieście ok. 8-9 l/100 km. Uważam, że jak na tak przestronny samochód spalanie jest w porządku. Przydałaby się jedynie skrzynia 6 biegowa montowana z silnikami ATJ. Dziwią mnie komentarze osób, które nie potrafią zejść poniżej 5.5 l/100 km - jeśli samochód jest sprawdzony i zadbany to znaczy, że problem leży po stronie kierowcy.
7,6
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
Witam. Samochodem glownie jezdzilem do Niemiec, a wiec tak, 4 os+pelno bagazu, predkosc okolo 180km/h komputer pokazywal 9.8, obecny wlasciciel(kolega) jadac do niemiec z predkoscia 120km/h szczysci sie spalaniem nie calych 6 litrow. POdsumowujac jak dla mnie samochod palil bardzo malo, biorac pod uwage ze byl bardzo obciazony no i predkosc nie byla najmniejsza.A dynamika naprawde bardzo dobra, no i 6 bieg bardzo sie przydaje, samochod kupilem z niemiec i podejrzewam ze mial zrobinego chipa,bo znajomy majac ten sam silnik w pasku zostawal daaaaleko w tyle. :)
6,2
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
Witam,zastanawia mnie jedno.Autem jezdzi zona,2x40km do pracy,predkosc do 110kmh,(nie autostrada ,ani ekspresowka),tankuje auto pod korek zawsze tak samo,min 3x na tej samej stacji,przeliczam z kartki ,nie z komputera.Zima wychodziło 5,5-5,7na 100km,ale wiadomo,ze wolno,latem ,za chonke nie idzie zejsc ponizej 6L\100km.Czytam opinie i widze 2 obozy.spalanie podobne jak w naszym pasku i magiczne 5L(dla zony nie osiagalne).Auto sprawne,nie oszczedzam na naprawach.Teraz czeka mnie trasa POZNAN-BERLIN,POZNAN -ŁODZ,zobaczymy ,co wyjdzie z autostrady(predkosc do 130kmh),jestem ciekaw.Mam dylamat,wymienic zone ,czy passata? pozdrawiam.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi