Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~zsrr2@vp.pl
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
MARZENIE TYPOWEGO POLAKA ! Jaki jest sens przepłacać za passata ? Passat w porównaniu z Renault Laguna czy Peugeot 406 jest ubogim, nudnym samochodem. Ja żałuje zakupu passata. Wszyscy mi go polecali bo to VW i ma tanie części a francuza nie kupuj bo zawieszenia się psują. Po czasie jakim jeździłem VW passatem i go poznałem to największa bzdura, żę VW jest niezawodny. Usterki przedniego zawieszenia, ceny ich części i częstotliwość napraw potrafi doprowadzić do szału. NIGDY NIE KUPIE TEGO MARZENIA TYPOWEGO POLAKA !
4,2
~marti5
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
VW Passat Kombi B5 to bardzo komfortowe, przestronne, bezpieczne i dobrze wyposażone rodzinne auto. Wersja Comfortline wyposażona jest w 2 poduszki przednie i 2 boczne. System ABS i ESP. Duży bagażnik pozwala całej 5 osobowej rodzinie podróżować po całej Polsce czy Europie z kompletem bagaży. Dodatkowo tak załadowane auto nie spali na trasie więcej niż 6l ON na 100km lub ewentualnie 7l na autostradzie przy prędkościach ok. 160km/h. Silnik 1.9 TDI to żaden "potwór" pod maską, ale te 115KM naprawdę daje radę! Turbina ciągnie już od ok 2200obr. więc moment obrotowy jest również imponujący. Zarówno z zewnątrz i wewnątrz auto prezentuje się na wysokim poziomie. Jakość tapicerki, materiałów i sposób wykończenia/montażu na wysokim poziomie. Plastiki wewnętrzne czarne, większość elementów z miękkiego tworzywa. Te bardziej twarde niestety podatne na porysowania. Kierownica wykonana ze słabej jakości materiału, łatwo się wyciera.
5,0
~Marian
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Dzień dobry Szanownemu Gronu. Kupiłem passata okazyjnie na początku roku 2013 z komisu zajmującego się importem samochodów z niemiec za 15,000 zł i jestem bardzo zadowolony przejechałem już 5 tyś km i moge powiedzieć jedno, passat to nowoczesna limuzyna o sportowym charakterze. Osiągi bardzo dobre a spalanie bardzo małe, samochód po prostu płynie po drodze nie czuć najmniejszego kamienia, kierownica ma wspomaganie i można kręcić jednym palcem, fotele jak sofa miętkie nie czuć zmęczenia, dla mnie dużym plusem są swiatła przeciwmgielne. Auto jest w piękinym niebieskim kolorze i dodatki chromowane powodują ze nie ma osoby ktora nie obejrzy sie za samochodem. Jest to wersja kombi wiec mozna przewiezc lodowke czy pralke. Kupilem je za namową sąsiada bo terz posiada passata i tak jak ja zachwala, zreszta wiadomo marka popularna w polsce u nas nawet sołtys jeździ passatem a sklepowa wolkswagenem ale polo i tez nei narzeka. Jednym słowem auto można kupowac w ciemno i najlepiej z niemiec bo tam sa nizsze przebiegi niz u nas i zawieszenie pracuje jak nowe.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW 1999-2005
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Silnik AVB 101KM. Automat 4 biegi. Spalanie w teasie autostrada 140 -170 pali max do 7.5 ON. Przy ekonomicznej czyli od 90-130 ponizej 6litr. Ale Ale!!! W miescie typu Wroclaw Glogow Leszno pali od 10 do 12 litr. Mniej nie spali. Wszystko jest sprawne badane wielokrotnie. Ma obecnie 360tys km i przez ostatnie 220tys km wymienilem dwa razy wachacz gorny tylny w przednim prawym oraz dwa razy lewy przegob oraz zacisk hamulc tyl prawy i amortyzatory tyl czeskiej produkcji. Reszta zawiechy w idealnym stanie od nowosci. W serwisie w swidnicy nie umieli tego wyjasnic dlaczego nic sie nie wybija
6,5
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Mim zdaniem silnik 1.9 tdi 101 km to idealny silnik na polskie drogi. Jeśli silnik nie jest zajeżdżony to jest to idealne połączenie przyzwoitej dynamiki i spalania. Spalanie w trasie (nie autostrada średnia prędkość 90-110 km/h) to 5,8, spalanie w trasie (autostrada średnia prędkość 140-160 km/h) to 6,2, a spalanie w mieście to ok. 7,3 l. Przez 2 lata zrobiłem 70 tysięcy kilometrów, żadnych awarii poza wymianą płynów i klocków hamulcowych. Obecnie mój przebieg to 310 000 tysięcy i spalanie nadal jest takie same. Polecam gorąco autko z tym silnikiem.
6,8
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
I tutaj dochodzimy do bardzo ważnego tematu. Koszty utrzymania TDI są akceptowalne, nawet jeśli trzeba wymienić sprzęgło z kołem dwumasowym (wystarcza na ok. 85000km, cena ok. 2500zł) lub wymienić turbosprężarkę (raz na 120000km). Rozrząd to koszt ok. 1000zł (co 60000km). Typowa serwisówka, czyli wymiana oleju Castrol 5W-40 505 01 plus 4 filtrów (oleju, paliwa, powietrza i kabinowy) to 400-500zł. Spalanie jest rewelacyjne jak na takie gabaryty auta i moc silnika. Na trasie jadąc z całą rodziną można spokojnie zejść poniżej 5l/100km. Miasto to ok. 7,5l/100km. Moja średnia z ponad 100000 przejechanych kilometrów to dokładnie 7l/100km. Przy przebiegu prawie 200000km musiałem wymienić 4 pompowtryskiwacze co wyniosło mnie prawie 6000zł. Było to wyjątkowo trudne do ostatecznego zdiagnozowania, więc temat ciągnął się przez prawie pół roku.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi