Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM 92kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Karol
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 20V 125KM 92kW
Solidny samochód, chociaż użytkownik powinien wiedzieć, że trzeba o niego dbać, a na pewne rzeczy zwracać szczególną uwagę (dlatego polecam mój skromny opis, tym bardziej forum passata w internecie - czytanie nie boli a jak przyjdzie co do czego pozwoli zaoszczędzić dużo nerów i pieniędzy). Także jeśli ktoś myśli że to niezniszczalne VW które można katować do upadłego nic mu w zamian nie dając to się może bardzo rozczarować. Ale jeśli ktoś planuje dbać o passata i wysilić się trochę, żeby go poznać, będzie się cieszył wdzięcznym, wygodnym i niezawodnym autem.
4,2
~budyniek, budynprezes@tlen.pl
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 20V 125KM 92kW
Trochę się tu rozpiszę, a to dlatego, że sam szukałem tu odpowiedzi na moje pytania. Dodatkowo zachęcam do odwiedzenia forum passata: http://forum.vw-passat.pl. Wspaniałe rodzinne auto średniej klasy segmentu D. Posiada przepiękną linię nadwozia. Komfortowe zawieszenie oraz przyjazne jasne wnętrze. Podświetlenie jest w kolorach czerwono-niebieskim (mój pasek jest z września). Ktoś może powiedzieć, że taki kontrast może męczyć. Zapewniam, że żal mu tyłek ściska z zazdrości, nic nie męczy. Bagażnik jest ogromny, a po złożeniu tylnej kanapy mamy przestrzeń porównywalną od niejednego łóżka. Ja się wyspałem. Wszyscy przyszli posiadacze pasków muszą zdać sobie sprawę z tego, że o to auto trzeba dbać, a będzie wdzięczne. Jeśli tego nie zrobimy zemści się, a to bardzo zaboli nasz portfel.
3,9
~GrzegorzPPP
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 20V 125KM 92kW
Samochód użytkuję 2 lata i 50 000km, więc co nieco już mogę powiedzieć. Ogólnie jako rodzinne kombi jest spoko, chociaż samochód ma 20 lat i co chwilę coś wychodzi. Z pozytywnych rzeczy nigdy na drodze nie stanął, a to najważniejsze. Poszczególne podzespoły oceniam poniżej. Czy kupiłbym auto drugi raz? Tak, z większym silnikiem pod warunkiem, że byłby tak samo niezawodny.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM 92kW 1997-2000
10,0
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 20V 125KM 92kW
Zwykle poruszam się w mieście, w licznych korkach. Staram się jeździć tak jak większość, czyli szybkie ruszanie do 90km/h. Instalacja gazowa to KME sekwencja. Tankuje zwykle na kilku stacjach. Samochód mam od 2 lat. Przebieg w tym czasie to ok. 65tys km. Kiedyś zrobiłem test porównawczy i na dłuuuugiej prostej porównałem spalanie na LPG i benzynie przełączając instalacje kilkukrotnie LPG/benz. Spalanie chwilowe wyszło przy prędkości 120km/h gaz 11 litr. i benzyna 9 litr. Zwykle podawane spalanie średnie zgadza się z tym wynikającym z licznika, wiec można wierzyć w podane w tamtym teście spalanie chwilowe. Awaryjność chyba normalna, do tej pory nie było żadnych większych usterek, wymieniałem wyłącznie podzespoły eksploatacyjne, klocki, amortyzatory itp.
12,9
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 20V 125KM 92kW
masakra jeżdze nim rok i wydałem FORTUNE. nowy katalizator ok 1800 wachacze i końcówki nawet nie jestem w stanie policzyć. ceny orginałów są przystępne, ale nie w serwisie. polecam autoland.bardzo dużo tanich zamienników ale ta awaryjnosc(kupilem bezwypadkowy od pierwszego właściciela z 57000km)pali jak smok.w serwicie powiedzieli ze to przeoływomież wymiana,potem konty wtrysków czemu? nigdy nie były ruszne.ciągle coś.ostatnio tuleja tylnego mostu.dostepny tylko orginał około 500 zł,i tu warsztatów nie polecam.potrzebna prasa i fachowe nazedzia a nie kazik z młotkiema serwis liczy sobie za wymiane,,słono"
9,6
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.8 20V 125KM 92kW
Porażka jeśli chodzi o koszty utrzymania. Na samym początku się zepsuło pare rzeczy, wymiana których kosztowała majatek. Przy passacie należy się zakumplować z mechanikiem, bo inaczej nie pojedzie. Tzn, jak jest fajnie to jest fajnie, i wtedy tylko paliwo i heja. Ale jak się zacznie sypać to pogrom.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi