Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.6 102KM 75kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.6 102KM 75kW 2000-2005
8,0
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.6 102KM 75kW
Nie wiem skąd inni biorą swoje raporty spalania ale mnie się wydają nierealne. Ten silnik przy tym modelu jest po prostu za słaby. Taaak jest powiedzmy spoko jeśli jeździmy we dwoje bez ładunku z klockiem pod pedałem gazu aby nie przekroczyć setki a poza tym nie próbujemy poruszać się nim jak bolidem F1. Jazda na Pb była by samobójstwem finansowym dlatego założyłem instalacje gazową która w zależności od ceny gazu sprawia że koszt 100km może wahać się od 17zł a nawet 16zł do aż 37zł. Na szczęście górne pułapy cen gazu nie utrzymują się długo tak ze średni koszt jazdy na gazie to jakies 24zł co daje 50% oszczędności wobec jazdy na PB. Kilka słów o silniku...słaby nie lubi wniesień i ładunku za to uwielbia jazde z górki. Aby wyprzedzać inne pojazdy należy dobrze skalkulować odcinek jaki musimy pokonać aby nie skończyć na czołówce a na światłach najlepiej ustawiać się na prawym pasie. Historia z życia... jadąc w góry zostałem zatrzymany za przekroczenie prędkości gdzie było ograniczenie 70 ja jechałem około 90. Panowie ustawili się z pistoletem na drodze dwupasmowej w dolinie przed wzniesieniem. Trasa jest mi znana i ja w taki miejscu rozpędzam się aby swobodnie pokonać wzniesienie a więc złapali mnie. Miał być mandat no bo Passat B5 to śmiga...po wysłuchaniu moich doznań z jazdy z tym silnikiem dostałem tylko pouczenie. Panom policjantom powiedziałem...a teraz będziecie mnie pchali pod górkę. Plusem są gabaryty samochodu chociaż zapasówka wożona w bagażniku zabiera dużo miejsca. Samochód praktycznie nie psuje się ograniczam się się do wymiany zużywających się elementów a więc klocki tarcze olej były dwa wahacze dwie końcówki drążka no i niestety trzy razy gumowe osłony przegubów które nagminnie pękają.
8,2
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.6 102KM 75kW
VW passat b5 fl rocznik 2000, końcówka roku 2000, modelowo 2001. Silnik trochę słaby ale się przyzwyczaiłem. Samochód kupiony w myślą o wyjazdach weekendowych. Założone LPG STAG ( koszt 2300 zł)butla w kole zapasowym . Spalanie na benzynie : trasa autostrada jazda z prędkością 110 - 130 km/h w cztery osoby ( dwoje dorosłych i dwójka dzieci) 6,0 do 6,5 l/100 km bez częstego wyprzedzania. Cykl mieszany ( małe miasto plus trasa w proporcji 70/30) na benzynie to od 7,8 do 10 l/100 km. Jazda na LPG : trasa jakieś 7,5 l/100 LPG miasto to od 10 do 11 l/100 km. Dane na podstawie tankowania " pod korek". Nie jest źle. Mam również audi a4 b5 z silnikiem 1.8 20 V z LPG . Audi pali trochę więcej na benzynie , średnio o jakieś 1,5 litra/100 km na trasie. W mieście podobnie. Na LPG Passat pali mniej na trasie w audi wychodzi koło 10 litrów/100 km LPG na trasie.
7,4
Volkswagen Passat B5
Kombi 1.6 102KM 75kW
Z jednej strony mamy silnik 75KW (102KM przy 5600obr/min) i moment obrotowy 148Nm (3800obr/min) a z drugiej ok.1300kg masy własnej... W wyniku tego jesteśmy zmuszani częściej sięgać do dźwigni skrzyni biegów. Jednak nie mogę się zgodzić z tym że auto jest "mułowate" ale sprinter z niego nigdy nie będzie. Model mój jest z 2005r. przebieg ok.150tys. Na razie zrobiłem ok.1000km w cyklu miejskim i 250 pozamiejskim... Wstępne wyliczenia zużycia paliwa nie odbiegają od podanych przez producenta więc: - Miasto ok 9-11 litrów/100 pb95 - Trasa 6-7 litrów/100 pb95 Zastanawiam się nad instalacją LPG - przy tym spalaniu będzie jazda za grosze.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi