Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B4 Sedan 2.0 115KM 85kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1994 roku czwarta generacja Volkswagena Passata (symbol: B4) była tak naprawdę dogłębnie zmodernizowaną wersją poprzednika. Jednakże mając na względzie rozmiar zmian, stał się odrębną generacją. Zmiany stylistyczne względem poprzednika nie były rewolucyjne. Odmieniono jednakowoż pas przedni, tylne światła oraz kokpit kabiny. Volkswagen Passat B4 był także nieznacznie większe od modelu B3. Produkcja Passata B4 zakończona została w 1996 roku.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B4 Sedan 2.0 115KM 85kW 1993-1996
8,9
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Volkswagen Passat B4
Sedan 2.0 115KM 85kW
Gdy go kupiłem spalanie w trasie było ok, ale na mieście palił ponad 2 razy więcej (raz nawet 22 litry LPG!). Szukałem rozwiązania problemu i się udało, wymieniłem przepływomierz i od razu zaczął żwawiej jeździć i mniej spalać. W trasie jadąc ponad 100 km/h spala 9 l LPG. Jadąc 90 km/h lub mniej spala poniżej 9 l. Przy 130 km/h może z 10 litrów... Jedynie zastrzeżenia do spalania w mieście... tam pożera 14 litrów. Jeśli chodzi o naprawy, to mimo że autko ma już prawie 17 lat, nie wymaga poważniejszych napraw, nie psuje się. Minusem jest elektryka (szyby), będę musiał to w końcu naprawić, choć w jeździe to nie przeszkadza.
11,7
Volkswagen Passat B4
Sedan 2.0 115KM 85kW
Witam. Posiadam instalację gazową II generacji i spalanie tak jak napisalem. Wszystko zależy od jakości tankowanego LPG i uwierzcie mi- to ma znaczenie. Tankowałem na 7 stacjach po kolei i różnica kolosalna- 11 a 13 robi różnice, co czuć też pod nogą. Na trasie spalił nawet 10,5 i to jest żart;) Na benzynie nie jeżdze (tylko zapalam) także o pomyłce nie ma mowy. Autko fajne, dynamiczne, przestronne, fakt faktem kopułke trzeba często czyścić, dobre przewody i świece i można śmigać. Pozdro
11,3
Volkswagen Passat B4
Sedan 2.0 115KM 85kW
zużycie paliwa jak na ten silnik oceniam na optymalne silnik jest spory i jak na 115KM to 11/12 litrów gazu to tak w miarę. Jeśli chodzi o naprawy to części są strasznie drogie
Odma silnika.
  • Volkswagen Passat B4
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Passat 1,9 Tdi 16.02.2009 Witam Posiadam Passata B4 1996r 1,9 TDI, z niewyjaśnionych przyczyn pękł tłok który został wymieniony na oryginalny i nominalny, głowica też zrobiona wszystko poskładane, zrobiłem po remoncie 1 tys. km i nic wszystko było w porządku nie dolałem ani grama oleju. od pewnego czasu oleju zaczynało ubywać, wymieniłem turbo bo faktycznie było już na wykończeniu i nadal ubywa olej dużo mniej ale ubywa. jakieś 100ml na 200km. Mechanik powiedział bym wymienił sobie odmę czyli to odpowietrzanie silnika, lecz po zdjęciu tej odmy tam nic nie ma, nic nie zatkane i nie wiem co robić. Pomocy, co z tą odmą?? co zrobić aby ją sprawdzić??
3 komentarze
Zamarzające zamki.
  • Volkswagen Passat B4
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
Typowa dolegliwość. Nadchodzi zima, otwieramy drzwi bez problemu a przy próbie zamknięcia - zonk. Drzwi odskakują bo rygiel nie chce się zamknąć. Problemem jest wilgoć zalegająca pod plastikową czarną osłoną zamka. Szybka naprawa: ściągamy plastikową czarną osłonę zamka (jest na wcisk) i odnajdujemy od spodu małą wystająca śrubkę. Natryskujemy ją i okolice lekkim penetrującym olejem. W dolnym narożniku osłony wiercimy na wylot otwór fi 5mm w celu lepszego odprowadzania wilgoci i zakładamy osłonę. Oczywiście najlepiej zrobić to przed zimą...
13 komentarzy
Nie działający mechanizm tylnej szyby elektrycznej.
  • Volkswagen Passat B4
  • instalacja elektryczna
Wszystkie szyby chodzą oprócz tylnej za kierowcą. Często okazuje się że główne przewody zasilające które przechodzą przez drzwi są po prostu zerwane dlatego szyby nie reagują . Należy sprawdzić jaki jest stan przewodów w osłonie z gumy w drzwiach, oraz sprawdzić stan złącza w drzwiach. Czasem wystarczy wyczyścić ,( połączyć zerwane kable, są grubsze od innych) i jest OK. Jeśli szyba w przednich drzwiach pracuje ciężko należy sprawdzić cały mechanizm szyby, korpus który trzyma cały mechanizm ulega zużyciu i pęka co prowadzi do wyhaczenia mechanizmu. Mechanizmy przednich i tylnych drzwi różnią się budową.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B4 Sedan