Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B4 Kombi 1.8 90KM 66kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1994 roku czwarta generacja Volkswagena Passata (symbol: B4) była tak naprawdę dogłębnie zmodernizowaną wersją poprzednika. Jednakże mając na względzie rozmiar zmian, stał się odrębną generacją. Zmiany stylistyczne względem poprzednika nie były rewolucyjne. Odmieniono jednakowoż pas przedni, tylne światła oraz kokpit kabiny. Volkswagen Passat B4 był także nieznacznie większe od modelu B3. Produkcja Passata B4 zakończona została w 1996 roku.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~mp9790@op.pl
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.8 90KM 66kW
Ogólnie mówiąc, było to moje pierwsze auto. Kupione zupełnie przypadkiem, bo nigdy Passata nie chciałem, ale przez całe ponad 4 lata użytkowania ani razu nie żałowałem, że go kupiłem. Przy należytym dbaniu, regularnym serwisie i nie kupowaniu części najtańszych, wiernie służył zarówno w trasie, jak i w mieście. Podczas 70tkm, które nim przejechałem, nie zawiódł poważnie ani razu. Raz się tylko zdarzyła awaria instalacji gazowej, ale to pikuś. Ogólnie z ciężkim sercem się z nim rozstawałem, ale potrzebowałem diesla.
4,4
~Sikor
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.8 90KM 66kW
Zdecydowanie najlepsze auto dla stosunkowo mało zarabiających. Bez wiekszych przygód jeśli chodzi o awarie na trasie, oczywiście jak się dba - tak się ma. Nie jestem typem pedanta, żeby z każdą ryską lecieć do lakiernika, ale wiem, że jak regularnie wymienię co trzeba, to się nie zatrzymam na trasie. Auto przestronne, przyjemne w prowadzeniu, wygodne i trwałe. jedyny poważny minus - w mojej wersji brak schowka - ale po 5 latach już nawet nie pamiętam że mógłbym go mieć. Przejechałem nim ponad 170 000 km, przewiozłem tony różnych rzeczy, przeciągnąłem nim tony przyczepek, spędziłem w nim kilka nocy (bagażnik po złożeniu foteli ma płaską podłogę...) jakby były nowe takie to innego bym nie kupił. blachy ocynk - brak rdzy (oczywiście jak się ogrodzeniem głaszcze lakier to siły nie ma..)
4,0
~W1SN14
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.8 90KM 66kW
Ogólnie autko bardzo mi się podoba, poprzednim autem był passat, teraz jest passat i wiem że następny też będzie passat. Mimo swojego wieku autko wygląda nadal atrakcyjnie. Z przyciemnionymi szybami, fajnym kołem i obniżonym zawieszeniem nie jedna osoba się oglądnie a przecież to rodzinne kombi :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B4 Kombi 1.8 90KM 66kW 1993-1997
8,6
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.8 90KM 66kW
Aby osiągnąć tak niskie spalanie na gazie trzeba pamietac o tym, że 5 bieg jest dosyć krótki co skutkuje tym ze aby oszczednie jeździć nie nalezy przekraczac 80 km/h. Oczywiście stosując sie dodatkowo do zasad eco-driveing´u, bez tego to wszedzie nalezałoby jeszcze po jednym może półtorej litra dorzucić. A maksymalne 14 wyszlo mi w zimę, kiedy to podczas odśnieżania samochodu silnik juz pracował grzejąc się - także tego spalania idzie uniknąć w bardzo prosty sposób. Trasa mieszana to średnio między 8 a 9 litrów LPG w zimę o jeden litr więcej, jednym zdaniem bardzo oszczędny rodzinny samochód biorąc pod uwagę rozmiary oraz komfort jazdy.
9,7
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.8 90KM 66kW
Aby osiągnąć tak niskie spalanie na gazie trzeba pamietac o tym, że 5 bieg jest dosyć krótki co skutkuje tym ze aby oszczednie jeździć nie nalezy przekraczac 80 km/h. Oczywiście stosując sie dodatkowo do zasad eco-driveing´u, bez tego to wszedzie nalezałoby jeszcze po jednym może półtorej litra dorzucić. A maksymalne 14 wyszlo mi w zimę, kiedy to podczas odśnieżania samochodu silnik juz pracował grzejąc się - także tego spalania idzie uniknąć w bardzo prosty sposób. Trasa mieszana to średnio między 8 a 9 litrów LPG w zimę o jeden litr więcej, jednym zdaniem bardzo oszczędny rodzinny samochód biorąc pod uwagę rozmiary oraz komfort jazdy.
10,0
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.8 90KM 66kW
Jak na takie gabaryty auta to bardzo dobrze sie spisuje. Spalanie tez jak na takie auto nie jest duze, posiadam wersje z klimą wiec kiedy jest włączona spalanie wzrasta o jakis litr. przy jezdzie w trasie ok 110km/h schodzi nawet ponizej 9l,jezeli zas cise passka w miescie od skrzyzowania do skrzyzowania to potrafi wciagnac 13 z klima 14 ale sadze ze to normalne jeżeli auto trzyma sie na wysokich obrotach. Ogólnie auto bardzo fajne i szczerze polecam, miałem przed nim skode fabie 1.4 8v 60km i bez porownania z przyspieszeniem a przedewszystkim z wygoda i przestrzenia w aucie a spalanie duzo wieksze nie jest!!!
Odma silnika.
  • Volkswagen Passat B4
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Passat 1,9 Tdi 16.02.2009 Witam Posiadam Passata B4 1996r 1,9 TDI, z niewyjaśnionych przyczyn pękł tłok który został wymieniony na oryginalny i nominalny, głowica też zrobiona wszystko poskładane, zrobiłem po remoncie 1 tys. km i nic wszystko było w porządku nie dolałem ani grama oleju. od pewnego czasu oleju zaczynało ubywać, wymieniłem turbo bo faktycznie było już na wykończeniu i nadal ubywa olej dużo mniej ale ubywa. jakieś 100ml na 200km. Mechanik powiedział bym wymienił sobie odmę czyli to odpowietrzanie silnika, lecz po zdjęciu tej odmy tam nic nie ma, nic nie zatkane i nie wiem co robić. Pomocy, co z tą odmą?? co zrobić aby ją sprawdzić??
3 komentarze
Zamarzające zamki.
  • Volkswagen Passat B4
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
Typowa dolegliwość. Nadchodzi zima, otwieramy drzwi bez problemu a przy próbie zamknięcia - zonk. Drzwi odskakują bo rygiel nie chce się zamknąć. Problemem jest wilgoć zalegająca pod plastikową czarną osłoną zamka. Szybka naprawa: ściągamy plastikową czarną osłonę zamka (jest na wcisk) i odnajdujemy od spodu małą wystająca śrubkę. Natryskujemy ją i okolice lekkim penetrującym olejem. W dolnym narożniku osłony wiercimy na wylot otwór fi 5mm w celu lepszego odprowadzania wilgoci i zakładamy osłonę. Oczywiście najlepiej zrobić to przed zimą...
13 komentarzy
Nie działający mechanizm tylnej szyby elektrycznej.
  • Volkswagen Passat B4
  • instalacja elektryczna
Wszystkie szyby chodzą oprócz tylnej za kierowcą. Często okazuje się że główne przewody zasilające które przechodzą przez drzwi są po prostu zerwane dlatego szyby nie reagują . Należy sprawdzić jaki jest stan przewodów w osłonie z gumy w drzwiach, oraz sprawdzić stan złącza w drzwiach. Czasem wystarczy wyczyścić ,( połączyć zerwane kable, są grubsze od innych) i jest OK. Jeśli szyba w przednich drzwiach pracuje ciężko należy sprawdzić cały mechanizm szyby, korpus który trzyma cały mechanizm ulega zużyciu i pęka co prowadzi do wyhaczenia mechanizmu. Mechanizmy przednich i tylnych drzwi różnią się budową.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B4 Kombi