Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B4

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1994 roku czwarta generacja Volkswagena Passata (symbol: B4) była tak naprawdę dogłębnie zmodernizowaną wersją poprzednika. Jednakże mając na względzie rozmiar zmian, stał się odrębną generacją. Zmiany stylistyczne względem poprzednika nie były rewolucyjne. Odmieniono jednakowoż pas przedni, tylne światła oraz kokpit kabiny. Volkswagen Passat B4 był także nieznacznie większe od modelu B3. Produkcja Passata B4 zakończona została w 1996 roku.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Volkswagen Passat B4 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~djjarosz2
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
samochód posiadam 7 lat. kupiony z przebiegiem ponad 400 tyś. obecnie na liczniku widnieje 609870 km. średnio pali w cyklu mieszanym 5.0-5,2 litra jazda po mieście. od 2 miesięcy domierzam nim do pracy. na kompie wskazania przy oszczędnej jeździe, bez zbędnych przyśpieszeń i hamowaniu silnikiem to 3,1l/100km, lecz z obliczeń dystansu do zalanego paliwa wychodzi mi 3.7l/100 komp trochę oszukuje. oczywiście auto nie posiada kata i dla tego spalanie mniejsze przez 7 lat użytkowania praktycznie 0 awarii, wymiana tylko rzeczy eksploatacyjnych klocki, oleje, filtry, świece żarowe raz do roku. z poważnych awarii tylko alternator i pompa ABS-u. Auto ma już u mnie dożywocie, jest w najbogatszej możliwej wersji jaką wydawał vw w tamtych latach z manualem, posiada skóry klimę pełną elektrykę grzane fotele, komputer itp.
4,2
~bartek
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Passat jest moim drugim autem po oplu astrze 1. Przez 8 lat użytkowania spisuje się nadal bez zarzutu. Ogromna żywotność silnika, ekonomia może nie budzi zachwytu dzisiaj jednak auto może śmiało konkurować z dzisiejszymi. Przy odpowiednim serwisie i dbaniu jest po prostu niezawodne. Nie jest to samochód dla wszystkich. Niektórzy potrzebują samochodu, żeby się pokazać (jakieś 80 % Polaków). W b4 pokażesz, że nie musisz się pokazywać. Moja wersja to ostatni wypust. Klima, elektryka, a przede wszystkim bardzo dobrej jakości welurowa przyjemna tapicerka. Mimo , iż jest to kombi bagażnik nie należy do największych, gdyż jest po prostu płytki. Oczywiście można odsunąć roletę i ładować pod sam dach. Jeżeli traficie na zadbany egzemplarz auto godne polecenia. Proszę nie bać się przebiegów dwukrotnie wyższych od średniej na rynku. Ja gdy kupowałem dokładnie tak było 274000 w moim, a dookoła ledwie ponad 100000, do aut z przebiegiem 200000 nikt nie podchodził. Duży plus to ogromny bak paliwa. W trasie można zrobić do 2000 km na baku (sprawdzone welokrotnie).
4,2
~Karol
Volkswagen Passat B4
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
4+. Samochód jest dobry, ale nie bardzo dobry. Solidny, to chyba najlepsze określenie na niego. Jest to typowy samochód do tyrania, jest wyjątkowo zwyczajny, niczym się nie wyróżnia, ale jeździ i nie sprawia kłopotów. Taki niemiecki polonez. Wydaje mi się, że obecnie jest to jeden z najtańszych w utrzymaniu samochodów. Prosta konstrukcja powoduje i bardzo niskie ceny części generuje niskie koszty. Spalanie niewysokie, a duży, 70 litrowy bak pozwala na przejechanie 1200-1300 km. Passata mam od ponad 4 lat. Kupiłem go przy przebiegu 270 000 km, teraz jest 321 000. Przez ten czas wymieniłem wszystkie łożyska w kołach, zrobiłem zawieszenie, rozrząd, pompę wody, tylne amortyzatory, teraz muszę naprawić rozrusznik i uszczelnić pompę wtryskową. Byliśmy nim w Chorwacji w 2009 r. Przejechał3500 km bez zająknięcia, spalając na autostradzie średnio 6 l/100 km, przy przelotowych rzędu 130-140 km/h. Wielki bagażnik pozwala na zapakowanie praktycznie wszystkiego. Teraz mam budowę więc passat dzielnie służy jako holownik przyczepy. Myślę, że na tym etapie mojego życia jest to idealny samochód i jako taki każdemu bym go polecał. Poradzi sobie jako auto dla rodziny, czy dla ekipy budowlanej, choć nie wzbudzi zazdrości sąsiadów i znajomych. Bo taka jest jego rola - poczciwego woła roboczego.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B4
7,5 – 11,3
l/100 km
5,5 – 6,8
l/100 km
9,7 – 17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 75KM 55kW
Ten silnik to nie TDI a po prostu TD. Klasyczny diesel z komorą pośrednią i turbodoładowaniem sterowany niemal czysto mechanicznie. Dlatego też jego osiągi czy spalanie nigdy nie dorównają właśnie TDI który to już posiada wtrysk bezpośredni oraz elektroniczne sterowanie dawką paliwa. Niemniej mechaniczne sterowanie ma jedną ważną zaletę - jest niezawodne i nie zależy od czujników które lubią się psuć. Minimalne spalanie które można tutaj osiągnąć jadąc bardzo zachowawczo na długiej trasie to około 6 litrów. Na co dzień, w jeździe mieszanej 70 miasto/30 trasa co bym nie robił to spala mi 7,1-7,2 litra. Przy odwróconych proporcjach miasto/trasa 6,8-6,9 litra.
4,5
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
samochód posiadam 7 lat. kupiony z przebiegiem ponad 400 tyś. obecnie na liczniku widnieje 609870 km. średnio pali w cyklu mieszanym 5.0-5,2 litra jazda po mieście. od 2 miesięcy domierzam nim do pracy. na kompie wskazania przy oszczędnej jexdzie, bez zbędnych przyśpieszeń i chamowaniu silnikiem to 3,1l/100km, lecz z obliczeń dystansu do zalanego paliwa wychodzi mi 3.7l/100 komp trochę oszukuje przez 7 lat użytkowania praktycznie 0 awarii, wymiana tylko rzeczy eksploatacyjnych klocki, oleje, filtry, świece żarowe raz do roku. z poważnych awarii tylko alternator i pompa ABS-u. Auto ma już u mnie dożywocie, jest w najbogatszej możliwej wersji jaką wydawał vw w tamtych latach z manualem, posiada skóry klimę pełną elektrykę grzane fotele, komputer itp.
11,7
Volkswagen Passat B4
Sedan 2.8 VR6 174KM 128kW
Jeżdżę tym autem od przeszło pół roku i zaskakuje mnie tak niskie spalanie jak pojemność skokową tego silnika. Nie dość że auto z taką jednostką napędową pozwala bezpiecznie wyprzedzać, dość przyjemnie przemieszczać się zarówno w mieście jak i w trasie to dodatkowo jego spalanie nie przysparza bólu głowy. Stary dobry VR6. Instalacja gazowa to Zenit PRO.
Odma silnika.
  • Volkswagen Passat B4
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Passat 1,9 Tdi 16.02.2009 Witam Posiadam Passata B4 1996r 1,9 TDI, z niewyjaśnionych przyczyn pękł tłok który został wymieniony na oryginalny i nominalny, głowica też zrobiona wszystko poskładane, zrobiłem po remoncie 1 tys. km i nic wszystko było w porządku nie dolałem ani grama oleju. od pewnego czasu oleju zaczynało ubywać, wymieniłem turbo bo faktycznie było już na wykończeniu i nadal ubywa olej dużo mniej ale ubywa. jakieś 100ml na 200km. Mechanik powiedział bym wymienił sobie odmę czyli to odpowietrzanie silnika, lecz po zdjęciu tej odmy tam nic nie ma, nic nie zatkane i nie wiem co robić. Pomocy, co z tą odmą?? co zrobić aby ją sprawdzić??
3 komentarze
Zamarzające zamki.
  • Volkswagen Passat B4
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
Typowa dolegliwość. Nadchodzi zima, otwieramy drzwi bez problemu a przy próbie zamknięcia - zonk. Drzwi odskakują bo rygiel nie chce się zamknąć. Problemem jest wilgoć zalegająca pod plastikową czarną osłoną zamka. Szybka naprawa: ściągamy plastikową czarną osłonę zamka (jest na wcisk) i odnajdujemy od spodu małą wystająca śrubkę. Natryskujemy ją i okolice lekkim penetrującym olejem. W dolnym narożniku osłony wiercimy na wylot otwór fi 5mm w celu lepszego odprowadzania wilgoci i zakładamy osłonę. Oczywiście najlepiej zrobić to przed zimą...
13 komentarzy
Nie działający mechanizm tylnej szyby elektrycznej.
  • Volkswagen Passat B4
  • instalacja elektryczna
Wszystkie szyby chodzą oprócz tylnej za kierowcą. Często okazuje się że główne przewody zasilające które przechodzą przez drzwi są po prostu zerwane dlatego szyby nie reagują . Należy sprawdzić jaki jest stan przewodów w osłonie z gumy w drzwiach, oraz sprawdzić stan złącza w drzwiach. Czasem wystarczy wyczyścić ,( połączyć zerwane kable, są grubsze od innych) i jest OK. Jeśli szyba w przednich drzwiach pracuje ciężko należy sprawdzić cały mechanizm szyby, korpus który trzyma cały mechanizm ulega zużyciu i pęka co prowadzi do wyhaczenia mechanizmu. Mechanizmy przednich i tylnych drzwi różnią się budową.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
2,3
Volkswagen Passat B4
Kombi 2.0 107KM 79kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO 094 ECO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul....
3,3
Volkswagen Passat B4
Kombi 2.8 VR6 174KM 128kW
instalacja: ACON AGIS OBD
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
jak instalacja była nowa to auto jechało, po przejechaniu 12000 km siadł parownik, oczywiście poszedł do wymiany (ZAVOLIN ZETAVS), wtryski gazu terz są do wymiany ( OMVL FAST DREAM), odrazu żeby był komplet to siadł sterownik gazu agis i8, niemożna zrobić mapowania instalacji, sterownik wogule nie reaguje na jakiekolwiek wprowadzane zmiany parametrów, w efekcie końcowym...
5,0
Volkswagen Passat B4
Kombi 2.0 115KM 85kW
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
11,000 na gazie. żadnych problemów. spadek mocy odczuwany jedynie podczas dużych mrozów (mała różnica) oraz w sytuacji, gdy w butli niewiele gazu pozostało. spalanie na poziomie 9.5l (opony letnie 205/50/R15 i zimówki 185/65/R15). wymieniłem kopułkę oraz palec rozdzielacza.najniższe spalanie to 8.8 (długa trasa nad morze, średnia prędkość 110km/h). INSTALACJA BEZOBSŁUGOWA
Volkswagen Passat B4