Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B3 Sedan 1.6 72KM 53kW 1988-1991

Lata produkcji: 1988 – 1991
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1988, trzecia generacja modelu (oznaczenie: B3). Volkswagen Passat B3 na rynek północnoamerykański trafił w roku 1990, natomiast np. w RPA debiutował dopiero w roku 1995. Auto charakteryzowało się nowoczesnymi, opływowymi kształtami, które kontrastowały z kanciastymi, pudełkowatymi sylwetkami jego poprzedników. Był pierwszym Passatem oferowanym na całym globie pod jedną nazwą. Model zdobył 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku w roku 1989. Sprzedaż Passata B3 na Starym Kontynencie i w Ameryce Północnej została zakończona w 1994 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 72 KM (53 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Aleksandra
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.6 72KM 53kW
Auto bez bajerów, ale dzięki temu nie ma co się w nim psuć. Jednak- NIGDY nie kupujcie 1.6 w passacie ani starszym ani nowszym. Te silniki są za słabe do tak dużych aut. Jednak mimo tej mocowej porażki auto zawiozło mnie już na tyle wycieczek i dzielnie woziło mnie do pracy, że aż żal oddawać w inne ręce. Mogłoby mniej palić (w mieście dobija czasem do 14l lpg), bo 1.8T palą podobnie a mają 150KM. Przyznam, że raz jedyny w życiu spaliło mi 6l lpg (nie wpisałam, bo wydaje mi się, że to jakiś gaz był na wsi dobry a to się nie zdarzyło nigdy później). Auto o klasycznej linii, nie wygląda śmiesznie, mimo swojego rocznika. Całkiem ładne w porównaniu z innymi starymi i nowościami. Duże, przestronne. Nie ma się wrażenia ściśnięcia w plastiku. Robi wrażenie bardzo bezpiecznego i przytulnego. Bardzo dobrze trzyma się drogi i ekstra prowadzi. Na benzynie nie czuję żadnej różnicy. Jeżdżę praktycznie z kropelką benzyny a pompa działa i działa. Jak się już rozbuja to cicho sunie po obwodnicach i autostradach, bez jęknięcia. Na gazie da się tę wersję rozpędzić do 160km/h. Podoba się kolegom i koleżankom, które jeżdżą nowszymi autami. Wiele rzeczy można samej zrobić bez kanału i nawet niespecjalnie znając się na autach. Prosta budowa dla ludu. Łatwy dostęp do poszczególnych części, prosta ich wymiana no i duża dostępność części na rynku. Minus za beznadziejne lampy- w nocy słabo widać, ale to mankament wielu starych aut.
4,8
~remix
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.6 72KM 53kW
niezawodny, duży, wygodni i komfortowy samochód, mała moc silnika, więc ciężko przyspiesza ale mało pali, nie psuje się
4,3
~dudis
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.6 72KM 53kW
Jak naprawić szyberdach?
  • Volkswagen Passat B3
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować dwa wiadra cierpliwości i zgrzewkę piwa . 3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz). 4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jena śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąć.....wyskoczą) 5.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję) i odkręcenie przelotki pasa. 6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych. 7.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera ,o ile pamiętam to chyba na końcach są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.6). 8.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 7. 9.Połowę roboty z podsufitką mamy za sobą , następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów. 10.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części środkowej (wygnie się jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy). 11.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu) i osłony przeciwsłoneczne. 12.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej części przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie). Jeżeli wszystko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu (nie przenosić w pozycji "na płasko" bo się złamie). 13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa. 14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła się podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!). 15.Zabieramy się za sprawce tego całego zamieszania. 16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wodę ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone). 17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelaż i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich). 18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy . 19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi. 20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). 21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14. 22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania). 23.Wyjmujemy tylne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie po 14 latach) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie. 24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebyśmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania. 25.Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją zamieszczoną na rysunku (jak mi ktoś powie jak go na tym forum zamieścić ). 26.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną. 27.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa). 28.POWODZENIA !!! 29.Od poniedziałku zapowiadają deszcze przez dwa tygodnie. 30.AMEN
Problem rozwiązany
Gaśnie podczas jazdy
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 2.0 16V GT 136KM 100kW 1988-1993
  • inne
Zapala z małym trudem ok. 2-3 sekund. Jak zapali obroty trzyma jezdzi normalnie przyspieszenie ma po przejachaniu 5km czasem 40 km a czasem po 20 km gaśnie w trakcie jazdy. Po odczekaniu 5 min zapali jedzie dalej. I znów tak jak wyżej się zachowuje. Jeszcze dodam że jak ma obroty po wyżej 3.000 kicha w wydech. Wydaje mi się że niema takiego przyspieszenia jak powinien mieć przy tylu koniach mechanidznych kody błędów to 1. 281-czujnik prędkości własnej pojazdu G68,Sensor prędkości pojazdu-brak sygnału(G68)2. 520-przepływomierz powietrza-G70/G19, Czujnik przepływu poziomu masy-G19ig70 3. 515-czujnik pozycji wału krzywkowego(czujnik efektu hali)- skrót do B plus (G40): sprawdz CPM,jeśli jest OK. wymień dystrybutor wymieniona cweka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu przeczyszczony, świece wymienione,przepływomierz powietrza sprawdzony jest ok. zapłon i dawka paliwa ustawiona na przyżądach, czyjnik temperatury wody wymieniony na nowy przewody ciśnieniowe gumowe sprawdzone i jest ok iskra na świecach jest dosyć mocna
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
niechce odpalic
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 1.8 107KM 79kW 1988-1991
  • silnik
witam wszystkich mam taki problem z moim passatem b3 1.8 b/lpg z 1988 r. silnik nie chce zapalić jakiś czas temu gdy jechałem wybuchł mi akumulator popalił bezpieczniki moduł przekaźnik od gazu wstawiłem go do elektryka zrobił wszystko jednak dalej nie odpalał to ko do mechanika zaprowadziłem mechanik go uruchomił po odebraniu go po jakimś miesiącu gdy wracałem z pracy osłabł do tego stopnia że miał problemy z podjechaniem pod górkę na 2 biegu na drugi dzień gdy go chciałem odpalić załapał ale wcale nie wchodził na obroty sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe bo myślałem że może któryś sie zapchał ale wszystko było oki z przewodami popatrzyłem po rozrządzie i był przestawiony więc go ustawiłem po znakach i próbowałem go odpalić kręci ale nie chce zapalić prycha kicha strzela ale nie chce nawet na chwile załapać proszę o pomoc co może być przyczyną tego???? że tak sie mu dzieje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B3 Sedan