Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B3 Kombi 1.8 90KM 66kW 1988-1993

Lata produkcji: 1988 – 1993
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1988, trzecia generacja modelu (oznaczenie: B3). Volkswagen Passat B3 na rynek północnoamerykański trafił w roku 1990, natomiast np. w RPA debiutował dopiero w roku 1995. Auto charakteryzowało się nowoczesnymi, opływowymi kształtami, które kontrastowały z kanciastymi, pudełkowatymi sylwetkami jego poprzedników. Był pierwszym Passatem oferowanym na całym globie pod jedną nazwą. Model zdobył 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku w roku 1989. Sprzedaż Passata B3 na Starym Kontynencie i w Ameryce Północnej została zakończona w 1994 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~herbu
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
Gdyby nie to, że auto powoli poddaje się rdzy, byłoby idealne. Mega przestronne, mega tanie w zakupie i utrzymaniu, proste, niezawodne i komfortowe. Praktycznie same zalety, choć i niewielkie wady również znajdziemy. Ale ilość zalet skutecznie je maskuje. Każdy mechanik je naprawi, nawet sami, przy minimalnej wiedzy, również sobie poradzimy z naprawami. Praca przy tym aucie to przyjemność - wszystko łatwo dostępne, proste. Ceny części należą do najniższych na rynku, a ich wybór jest ogromny. Mamy całą masę części oryginalnych, takich i droższych zamienników, a rynek używek pęka w szwach. Passat B3 to auto bardzo wdzięczne - pomieści wszystko i dowiezie wszędzie.
3,9
~Henry II
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
Moją b3 sprowadził mi znajomy z Niemiec. Samochód z 1993 r . Przebieg 145 tyś km , patrząc na kierownicę i nakładki na pedały miał smiało pod 300 tyś km.Zrobiłem nim w Polsce ponad 50 tyś km ,gł w mieście . Blach w b.dobrym stanie , nie licząc małych ognisk rudy na tylnej klapie. Samochód przestronny jak jasna cholera .Mając 1.84 wzrostu pasażerowie za mną mieli odpowiednio duzo miejsca na nogi.Co do pozycji za kierownicą :brakowało trochę podłokietnika . Jeśli chodzi o usterki, awarie , wymiany części podlegających eksploatacji : rozrząd kompletny 400 zł wraz z wymianą(serwis) ,końcówki drążków ,tuleje i sworznie wahacza,pompa paliwa , prowadnica przedniej szyby ,czujnik ciśnienia oleju,kable zapłonowe... i pewnie parę innych drobiazgów. Wszystkie te części nie są w stanie nadwyrężyć stanu konta przeciętnego Kowalskiego. W tej cenie jest to fura godna polecenia , sam się zastanawiam nad jej ponownym kupnem jako okazjonalny wół roboczy tylko ,że w dieslu. Mam 26 lat ,od 7 lat prawko oraz 250 tyś km za sobą . jeżdżę na co dzień fiatem doblo , a dla przyjemności w weekendy 300 konnym nissanem 200 sx.
3,5
~Kabee
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
Kiedyś moje marzenie - dzisiaj gdy już go mam to emocje opadły ;-) Duże, wygodne auto dla rodziny. Doskonałe na wakacyjne wypady. Nadaje się do pracy jako wół roboczy. Wytrzymały. Jednak ma dużo wad takich jak trzeszczące i stukające plastiki, głośna praca zawieszenia, zbyt mułowaty silnik, duże zużycie paliwa (gdyby nie gaz to była by tragedia), zbyt wygórowana cena zakupu w stosunku do wyposażenia. Mimo tego, że jeździłem gorszymi autami (np. Opel) zawiodłem się na przereklamowanym passacie. Następne auto będzie prawdopodobnie Francuskie - od pancernej konstrukcji (Pancervagen) bardziej cenię komfort....
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B3 Kombi 1.8 90KM 66kW 1988-1993
9,1
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
Ceny części należą do najniższych na rynku, a z ich dostępnością nie ma najmniejszych problemów. Dostępna jest cała masa, zarówno części nowych (oryginalnych, dobrych zamienników i tanich zamienników), jak i części używanych. Naprawy, z racji prostaty pojazdy można wykonać samemu, co redukuje koszty. Choć i mechanicy nie kasują za dużo, a i każdy go naprawi. Koszty paliwa, z racji posiadania LPG, rozpieszczają. Średnie spalanie 8.8 - rewelacja jak na auto tych gabarytów i tak wiekowe. Niska awaryjność to kolejny atut.
10,3
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
Stworzony do gazu. Przejechałem na gazie (BRC) 130 000 tys bez żadnego dotykania, napraw, strzałów itp. tylko eksploatacyjne czynności. Ważne jak założyłem gaz ze sterownikiem to kupiłem od razu nową sondę lambda. Palił mi w lato około 10 litrów. W zimę do 13 litrów gazu. Na trasie przez pierwsze lata nawet 8 litrów a później 9 litrów. Ten samochód to "czołg". Blacha nie rdzewieje, żywotny, tani w eksploatacji. Ważne: dbałem; świece NGK co 20tys., przewody BERU i kopułka+palec co 50 tys, co 10 tys: olej mobile, filtry:gaz, powietrze.
9,6
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
Na pewno dużo zależy od prawidłowego wyregulowania instalacji gazowej. Staram się jeździć spokojnie, ekonomicznie. Średnio pali mi ok 10l/100km. Codziennie dojeżdżam ze wsi do średniej wielkości miasta (tam i z powrotem 25km) kilka świateł bez korków.
Jak naprawić szyberdach?
  • Volkswagen Passat B3
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować dwa wiadra cierpliwości i zgrzewkę piwa . 3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz). 4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jena śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąć.....wyskoczą) 5.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję) i odkręcenie przelotki pasa. 6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych. 7.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera ,o ile pamiętam to chyba na końcach są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.6). 8.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 7. 9.Połowę roboty z podsufitką mamy za sobą , następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów. 10.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części środkowej (wygnie się jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy). 11.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu) i osłony przeciwsłoneczne. 12.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej części przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie). Jeżeli wszystko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu (nie przenosić w pozycji "na płasko" bo się złamie). 13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa. 14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła się podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!). 15.Zabieramy się za sprawce tego całego zamieszania. 16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wodę ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone). 17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelaż i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich). 18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy . 19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi. 20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). 21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14. 22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania). 23.Wyjmujemy tylne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie po 14 latach) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie. 24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebyśmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania. 25.Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją zamieszczoną na rysunku (jak mi ktoś powie jak go na tym forum zamieścić ). 26.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną. 27.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa). 28.POWODZENIA !!! 29.Od poniedziałku zapowiadają deszcze przez dwa tygodnie. 30.AMEN
Problem rozwiązany
Gaśnie podczas jazdy
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 2.0 16V GT 136KM 100kW 1988-1993
  • inne
Zapala z małym trudem ok. 2-3 sekund. Jak zapali obroty trzyma jezdzi normalnie przyspieszenie ma po przejachaniu 5km czasem 40 km a czasem po 20 km gaśnie w trakcie jazdy. Po odczekaniu 5 min zapali jedzie dalej. I znów tak jak wyżej się zachowuje. Jeszcze dodam że jak ma obroty po wyżej 3.000 kicha w wydech. Wydaje mi się że niema takiego przyspieszenia jak powinien mieć przy tylu koniach mechanidznych kody błędów to 1. 281-czujnik prędkości własnej pojazdu G68,Sensor prędkości pojazdu-brak sygnału(G68)2. 520-przepływomierz powietrza-G70/G19, Czujnik przepływu poziomu masy-G19ig70 3. 515-czujnik pozycji wału krzywkowego(czujnik efektu hali)- skrót do B plus (G40): sprawdz CPM,jeśli jest OK. wymień dystrybutor wymieniona cweka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu przeczyszczony, świece wymienione,przepływomierz powietrza sprawdzony jest ok. zapłon i dawka paliwa ustawiona na przyżądach, czyjnik temperatury wody wymieniony na nowy przewody ciśnieniowe gumowe sprawdzone i jest ok iskra na świecach jest dosyć mocna
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
niechce odpalic
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 1.8 107KM 79kW 1988-1991
  • silnik
witam wszystkich mam taki problem z moim passatem b3 1.8 b/lpg z 1988 r. silnik nie chce zapalić jakiś czas temu gdy jechałem wybuchł mi akumulator popalił bezpieczniki moduł przekaźnik od gazu wstawiłem go do elektryka zrobił wszystko jednak dalej nie odpalał to ko do mechanika zaprowadziłem mechanik go uruchomił po odebraniu go po jakimś miesiącu gdy wracałem z pracy osłabł do tego stopnia że miał problemy z podjechaniem pod górkę na 2 biegu na drugi dzień gdy go chciałem odpalić załapał ale wcale nie wchodził na obroty sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe bo myślałem że może któryś sie zapchał ale wszystko było oki z przewodami popatrzyłem po rozrządzie i był przestawiony więc go ustawiłem po znakach i próbowałem go odpalić kręci ale nie chce zapalić prycha kicha strzela ale nie chce nawet na chwile załapać proszę o pomoc co może być przyczyną tego???? że tak sie mu dzieje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
4,5
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly...
5,0
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik 1.8/90 KM + mieszalnikowa instalacja porządnej firmy = bezproblemowa eksploatacja + duże oszczędności. Nie odnotowałem żadnych problemów z instalacją, co jakiś czas (co około rok) jeździłem tylko na przegląd do ASO, który kosztował mnie zawsze mniej więcej 50 zł. Polecam!
5,0
Volkswagen Passat B3
Kombi 1.8 90KM 66kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AG
przebieg: 340 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
instalacja była ok,przez 3 lata,teraz na zimno po odpaleniu gdy automat przełacza na gaz to silnik gaśnie,to samo jest gdy silnik jest rozgrzany,po przegazowaniu kuleje i gaśnie,byłem w serwisie,wymienili filterek,podregulowali 60zł skasowali. i nic nie dało,dalej to samo??????????????????
Volkswagen Passat B3 Kombi