Debiutująca na rynku w roku 1973, oznaczona symbolem B1, pierwsza generacja Volkswagena Passata zastąpiła w ofercie niemieckiej marki modele Typ3, Typ4 oraz K70. Passat B1 został zaprojektowany przez Włocha Giorgetto Giugiaro. Technicznie Volkswagen Passat nieznacznie różnił się od Audi 80, z którym dzielił szereg podzespołów, w tym m.in. tę samą płytę podłogową. Samochód przeszedł facelifting w roku 1977. Produkcja modelu na Starym Kontynencie zakończyła się w roku 1980, lecz w Brazylii auto wytwarzane było aż do roku 1988. Samochód w Stanach Zjednoczonych oferowano pod nazwą Dasher.
czytaj więcej
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
~Powagosław
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.
~Luzacjusz