Szukaj

Informacje o Volkswagen Lupo 1.2 TDI 61KM 45kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1191 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 61 KM (45 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Lupo 1.2 TDI 61KM 45kW 1999-2005
3,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,3
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 61KM 45kW
Niektórzy nie wierzą, jak mówię ile średnio spala ... Oczywiście to ich sprawa, kiedyś jak się mówiło że dieselek spala 5,5 - 6,5 l/100km to był bardzo oszczędny! ...Ale to było kiedyś. Czas leci, technika postępuję, a Korncern VW na wskroś ambicjonalnie potraktował stworzenie super autka o najniższej emisji CO2/1km do atmosfery zgodnie z trendami na przełomie XX/XXI wieku. Wg mnie Smart ForTwo CDI powinien spalać o pół litra mniej - mniejsza masa, mniejszy silnik, korzystniejszy współczynnik CX. Lecz według większości wypowiedzi, Lupo 3L oraz ForTwo CDI spalają bardzo podobnie. Dla mnie, dwa dodatkowe miejsca w drugim rzędzie okazały się decydujące przy wyborze ... Pozdrawiam wszystkich NIEDOWIARKÓW . 3Lupowicz (Silnik)
3,4
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 61KM 45kW
samochód użytkowany głównie w Warszawie w ciągłych korkach, tankuje jedynie lepszą ropę na stacji BP, najniższa średnia 3,2 litra uzyskana jest w czasie wakacji latem (brak korków), najgorzej jest zimą w korkach zużycie rośnie do 4,2 litra (Silnik)
4,1
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 61KM 45kW
Na miescie pali duzo, 5litrow chyba ze moze ja zle jezdze. na trasie 3.2 litra nizej nie schodzi. Przeglad wynosi 100 zl. co roku. czesci dosyc drogie. wymiana rozrzadu z czesciami 800 zł.jesli macie jakies wskazowki co do spalania i jak je ograniczyc to bardzo prosze nr gg 3891746 i mail mmalwa1987@wp.pl (Silnik)

Usterki Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 11
Sączący się olej ze skrzyni biegów
  • Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 182 tys. km
W moim Lupo przez cały czas sączy się olej ze skrzyni biegów, przez co regularnie dwa razy w roku muszę go uzupełniać. Pomijając już koszty takich operacji mój samochód regularnie pozostawia po sobie brzydkie ślady na ziemi. Najdziwniejsze, że podobno rzecz jest nie do naprawienia w tych modelach. Nawet wymiana skrzyni na niewiele się zda, ponieważ w nowej zaraz dzieje się to samo. Przy ostatnim serwisie mechanik specjalnie wymienił mi uszczelkę na mniejszą, która z założenia miała lepiej trzymać, niestety problem jest cały czas aktualny. Może ktoś ma/miał podobne problemy i sobie z nimi poradził? Jak to wygląda u Was?
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Sprzęgło elektrohydrauliczne.
  • Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
proszę bardzo o pomoc. od kilku miesięcy posiadam lupo 3L. prośba moja dotyczy dokładnie pompy oleju hydraulicznego obsługującego ponoć sprzęgło. zbiornik znajduje się obok płynu do spryskiwaczy. od pewnego czasu zauważyłem, że z nakrętki wydobywa się olej. podczas wizyty na serwisie dolano mi właśnie tego oleju do zbiorniczka i od tego momentu wycieka. w nakrętce jest dziurka. powiedziano mi, że to normalne i tędy wydostaje się nadmiar tego oleju. sprawa wydaje mi się podejrzana, ponieważ na nakrętce pisze " don't open " (nie otwierać). proszę o pomoc: czy to faktycznie normalne, czy tak się może dziać (wcześniej tego nie było), czy w ogóle dolewa się tego płynu?
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
prawdopodobne zaiweszenie się pływaka
  • Volkswagen Lupo 1.4 i FSI 16V 105KM 77kW 2000-2005
  • inne
Przy tankowaniu auta do pełna odbija pistolet na stacji - w baku jest pełno. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wskaźnik pokazuje, że w baku jest gdzieś o około 5 litów mniej paliwa, zatrzymuje się trochę ponad kreską 3/4 baku. Czy jest to spowodowane zawieszonym pływakiem?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Volkswagen Lupo