Szukaj

Informacje o Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1191 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 61 KM (45 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~ELA
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Wszystkie negatywne opinie na temat tego samochodu to niestety prawda. Teraz nie da się nie kupić dobrego egzemplarza... Łudziłam się, że może moje Lupo nie podąży za schematem i nie zepsuje się na amen, niestety się myliłam. Korzystałam z samochodu pół roku, inwestując w międzyczasie w naprawy. Turbo się ciągle psuło, auto nie chciało niekiedy jechać więcej niż 90 km/h. Poza tym błędy w silniku i skrzyni, co dla mechanika stanowi często problem, bo ciężko się to auto naprawia. Na plus oceniam komfort prowadzenia i spalanie (3,8l), fajnie mi się nim jeździło, dopóki nie odjechało nagle na lawecie.
4,6
~Zolw
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Jestem bardzo zadowolony z mojego Lupo. Pomimo, ze przesiadlem sie do tak malego auta z Mercedesa 124, nie jestem rozczarowany. Zawsze uwazalem, ze Volkswagen jest przereklamowany, ale w tej chwili uwazam, ze jest to doskonale auto, szybkie, oszczedne, rzadko sie psuje i potrafi zaskoczyc, zarowno komfortem jak i iloscia miejsca w srodku. Szczegolnie podoba mi sie zuzycie paliwa i niezawodnosc silnikow, przy stosunkowo duzej mocy. Polecam Lupo zarowno dla pan, do uzytkowania w miescie, na zakupy (male, zwrotne, zrywne, wszedzie sie zmiesci, skrzynia automatyczna, doskonala widocznosc, wysokie standardy bezpieczenstwa), jak i dla facetow pragnacych troche zaoszczedzic(za ta kase mozna zabrac zone lub dziewczyne na weekend do dobrego hotelu - w nagrode wrazenia zapewne lepsze niz z jazdy Lupo :-)), a wrazenia z jazdy tez sa (mozna jechac i 155 km/h jak ktos lubi i ma gdzie, a i 165 km/h tez pojedzie). Ekonomia Lupo 3L (pomimo wydatku na skrzynie biegow) jest fantastyczna. Porownujac do mojego poprzedniego auta Mercedesa 124 2,3 benzyna, spalanie LPG 13-14 ltr/100 km. Kalkulacja jest prosta. Mercedes 14ltr/100km x 2.85zl=39.90 zl/100 km. Lupo 3.9ltr/100km x 5.7=22.23. Wynik 17.67 zl oszczednosci na kazde 100km przejechane. Nie chce wiedziec jaka roznica bylaby, gdybym w Mercu uzywal benzyny, a nie gazu. Kontynuujac, po przejechaniu 30.000km oszczedzilem 5301 zl. Wydalem wprawdzie na naprawe skrzyni 2000, ale to wciaz 3300 oszczednosci. Zakladam ze skrzynia nie zepsuje sie po raz kolejny zbyt szybko. Teoretycznie powinna potrzymac tyle samo co poprzednio. Rachunek jest prosty i nie musze chyba nic wiecej dodawac. Polecam Lupo jeszcze raz. (obliczenia oparlem na biezacych cenach paliw 14/03/2012). Piszac na temat Lupo kierowalem sie moim osobistym, subiektywnym odczuciem na temat tego samochodu. Mam nadzieje, ze moja ocena bedzie pomocna dla innych. Moge podzielic sie moimi wrazeniami i doswiadczeniami na temat tego samochodu. Kontakt: pav116@wp.pl Pozdrawiam.
4,2
~Lasket , psychotrop@op.pl
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Ogólnie dla 2 osób bez dziecka jest to super samochodzik i na miasto i na trasy (bardzo wygosny). Ma jeden bardzo duży minus - ta wersja którą posiadam i tym wyposażeniem (nówka oczywiście) jest droższa nawet od podstawoej wersji VW Golfa - dlatego nie ma go w sprzedaży na polskim rynku - co za tym idzie bardzo duży problem z dostpnością nawet drobnych części i brak zamienników - no chyba że od audi A2 :-)). nawet od innych wersji lupo większąść częsci nie podchodzi. Wszystko trzeba zamawiać przez VW z niemiec i czeka się 2 tygodnie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
3,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Trochę więcej niż podaje producent w katalogu, ale też auto ma swoje lata oraz ma zwykłe opony a nie jakieś eko-oszczędne, co na pewno wpłynęło na gorszy niż fabryczny wynik. 3 litry można spalić średnio jeżeli jedziemy 90 km/h autostradą. Na innych drogach poza miastem gdzie jazda nie jest aż taka płynna, już trzeba się bardzo postarać żeby osiągnąć 3 litry(oraz wyłączyć klimę), więc raczej trzeba liczyć się ok 3.5 jeżeli nie chcemy być zawalidrogą i jechać do 70 km/h. Ale za to na trasie 700km z Krakowa przez górzysta Słowację i do północnej Serbii, jadąc z ciężką nogą, z czego ok 350km autostrady przy 130km/h, wyszła średnia 4.2 (większość czasu w modzie ECO, pełną mocą tylko gdy była potrzebna, czyli pod górki, przy wyprzedzaniu, klima chodziła cały czas) Swoją drogą, komputer pokazuje realne wartości, co do 0.1 zgadzające się z wynikiem pod dystrybutorem. Jazda autostradą przy 110 to 4 litry, przy 140 to 5.5-6, a cały czas but w podłodze i 165 km/h to jakieś 7 litrów. Włączenie klimy dodaje 0.5 litra na 100 W mieście (Krakowie) różnie bywało, ale trudno mi podać konkretną wartość średnią, bo dużo zależy od warunków i stylu jazdy, oraz długości odcinka i czy jest zimno. Generalnie pomiędzy ok 4 przy oszczędnie jeździe(ale nie w zawalidroga stylu) do przepisowych prędkości 50 lub 70, do 6 litrów w mniej sprzyjających warunkach(korki, krótkie odcinki, zimno, dynamiczna jazda) Generalnie auto jest spoko, fajnie i przyjemnie się nim jeździ, nawet na długich trasach. Miękko zawieszone więc dość wygodne na słabych drogach, ale w zakręty już nie ma co wchodzić szybko bo strasznie się pochyla. Wspomaganie fajnie działa, klima mrozi nawet w upale, na ogrzewanie też nie narzekałem bo po kilometrze lub dwóch już zaczynało grzać, i jeszcze chwile na nagrzanie kabiny i można było ściągać kurtkę. Miejsca z tyłu dla osoby 170-175 jest pod dostatkiem. Pozycja za kierownicą dobra, niska, wygodna.
3,6
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Pojazd posiadam od roku. Od czasu regeneracji pompowtryskiwaczy (koszt ok. 2000 zł) staranniej dobieram stacje benzynowe. Staram się tankować 50/50 paliwo premium i najtańsze na zmianę, jedno tankowanie do pełna takie i jedno takie. Samochód jest bardzo oszczędny i widzę zdecydowany spadek kosztów. Jeżdżę głównie po Warszawie + 1-2 wyjazdy miesięcznie, rocznie robię ok. 30 tys. km. Największe spalanie osiągam na autostradzie ale i tak przy maksymalnej prędkości nie odbiega ono zbytnio od ok. 5l. Samochód jak na swój silnik jest bardzo dynamiczny. Jedyny mankament to jego pakowność i na wyjazdach większej liczbie osób przydaje się zdolność gry w tetris ;), choć jego wielkość to duża zaleta w mieście.
3,7
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.2 TDI 3L 61KM 45kW
Ekonomicznosc powoduje, ze wszystkie (nieliczne) mankamenty Lupo, wlacznie z naprawa skrzyni biegow po prostu przestaja byc istotne. Najlepszym wynikiem jaki udalo mi sie osiagnac bylo 3,6 ltr/100 km. Co zaskakujace, osiagnalem ten wynik na trasie kretej, gorzystej i w dodatku czesc drogi jadac w korku. Ogolnie realne spalanie, jakie udaje mi sie osiagnac to z reguly 3,8- 3,9 ltr/100km, samochodem z obciazeniem ok. 300kg, wiec tak jakbym wiozl 3 pokazne osoby i przy normalnych predkosciach (nawet 150km/h czasami). (Aktualizacja 20.07.2012 udalo mi sie osiagnac 3,2 ltr/100km na trasie Sierakowice-Gdansk, czyli jednak mozna). Jak juz wyzej wspomnialem, inni uzytkownicy Lupo osiagaja lepsze wyniki. Z tego co slyszalem, duza role graja tu felgi i opony (w Lupo 3L byly montowane jakies specjalne felgi aluminiowo/magnezowe i jakies eco opony, nie wiem dokladnie jakie). Ja jezdze na normalnych stalowych felgach i oponach wielosezonowych M+S, o kazdej porze roku. Mozliwe, ze to powoduje rowniez wieksze zuzycie paliwa. Ciekawostka w Lupo 3L jest tryb ECO. Po wcisnieciu tego przycisku, samochod nie tylko zmienia biegi przy nizszych obrotach silnika, oszczedzajac tym samym paliwo, ale rowniez automatycznie wylacza silnik gdy trzymamy wcisniety hamulec dluzej niz 5 sekund, przy nieruchomych kolach (np. stojac na swiatlach lub w korku). Po puszczeniu hamulca, silnik w ciagu doslownie sekundy uruchamia sie i jedziemy dalej. (automatyczne wlaczanie i wylaczanie silnika moze nie dzialac, gdy: 1. silnik nie osiagnal odpowiedniej tempetarury, 2. Akumulator nie ma wystarczajacej ilosci energii np. jest zuzyty lub rozladowany). Procz tego w czasie jazdy po puszczeniu pedalu "gazu" samochod jedzie jakby "na luzie", nie hamuje silnikiem do momentu az zaczynamy hamowac. Wtedy wlacza sie rowniez "hamowanie silnikiem". Oczywiscie tryb ECO ma tez mankamenty: samochod nie przyspiesza tak szybko jak w trybie normalnym. Osobiscie stalem raz w korku kolo Londynu 2,5 godziny. Podjezdzanie 10 metrow - stop, 5 metrow - stop itd przez caly ten czas. Silnik wylaczal sie i wlaczal ok. 70 razy, nie policzylem dokladnie. Niesamowite!

Usterki Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 11
Sączący się olej ze skrzyni biegów
  • Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
W moim Lupo przez cały czas sączy się olej ze skrzyni biegów, przez co regularnie dwa razy w roku muszę go uzupełniać. Pomijając już koszty takich operacji mój samochód regularnie pozostawia po sobie brzydkie ślady na ziemi. Najdziwniejsze, że podobno rzecz jest nie do naprawienia w tych modelach. Nawet wymiana skrzyni na niewiele się zda, ponieważ w nowej zaraz dzieje się to samo. Przy ostatnim serwisie mechanik specjalnie wymienił mi uszczelkę na mniejszą, która z założenia miała lepiej trzymać, niestety problem jest cały czas aktualny. Może ktoś ma/miał podobne problemy i sobie z nimi poradził? Jak to wygląda u Was?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Sprzęgło elektrohydrauliczne.
  • Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • układ napędowy
proszę bardzo o pomoc. od kilku miesięcy posiadam lupo 3L. prośba moja dotyczy dokładnie pompy oleju hydraulicznego obsługującego ponoć sprzęgło. zbiornik znajduje się obok płynu do spryskiwaczy. od pewnego czasu zauważyłem, że z nakrętki wydobywa się olej. podczas wizyty na serwisie dolano mi właśnie tego oleju do zbiorniczka i od tego momentu wycieka. w nakrętce jest dziurka. powiedziano mi, że to normalne i tędy wydostaje się nadmiar tego oleju. sprawa wydaje mi się podejrzana, ponieważ na nakrętce pisze " don't open " (nie otwierać). proszę o pomoc: czy to faktycznie normalne, czy tak się może dziać (wcześniej tego nie było), czy w ogóle dolewa się tego płynu?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
prawdopodobne zaiweszenie się pływaka
  • Volkswagen Lupo 1.4 i FSI 16V 105KM 77kW 2000-2005
  • inne
Przy tankowaniu auta do pełna odbija pistolet na stacji - w baku jest pełno. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wskaźnik pokazuje, że w baku jest gdzieś o około 5 litów mniej paliwa, zatrzymuje się trochę ponad kreską 3/4 baku. Czy jest to spowodowane zawieszonym pływakiem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Lupo