Szukaj

Informacje o Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
6,7
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 16V 75KM 55kW
Autem jeździłem głównie po mieście, nie spalił mi więcej niż 8,4 LPG, co uważam za rewelacyjny wynik, ponieważ nie jeździłem ekonomicznie, ani tym bardziej go nie oszczędzałem. W trasie jest to niecałe 6 litrów LPG, a więc wynik dość śmieszny, można podróżować praktycznie za darmo.
6,7
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 16V 75KM 55kW
Witam. Auto z tym silnikiem jest bardzo dynamiczne i w cyklu miejskim jeżeli ktoś ma duży temperament, to potrafi dostosować się i dynamicznie ruszać (nawet z piskiem opon ;-)) Na trasie, przy spokojnej jeździe i delikatnym muskaniu pedału przyśpieszenia da się jeździć ekonomiczne. Moc do masy auta jest super dostosowana i przy umiejętnej jeździe nie trzeba zbyt często odwiedzać dystrybutor z paliwkiem ;-) Przy okazji - na rezerwie w trasie da się przejechać około 50km.
8,3
Volkswagen Lupo
Hatchback 3d 1.4 16V 75KM 55kW
Uzywam samochodu do jazdy do szkoły i po szkole. Mieszkam na wsi. Do szkoły pokonuje dystans 25 km w jedna strone. Kręce samochód do 2,8-3 tys obrotow. Na skrzyzowaniach staram sie dojeżdżać bez gazu. Cały zbironik paliwa wystarczył mi na 460 km przy oszczędnej jezdzie. Spalanie w zime jest o około dwa litry wieksze.

Usterki Volkswagen Lupo

Liczba wpisów: 11
Sączący się olej ze skrzyni biegów
  • Volkswagen Lupo 1.4 16V 75KM 55kW 1998-2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 182 tys. km
W moim Lupo przez cały czas sączy się olej ze skrzyni biegów, przez co regularnie dwa razy w roku muszę go uzupełniać. Pomijając już koszty takich operacji mój samochód regularnie pozostawia po sobie brzydkie ślady na ziemi. Najdziwniejsze, że podobno rzecz jest nie do naprawienia w tych modelach. Nawet wymiana skrzyni na niewiele się zda, ponieważ w nowej zaraz dzieje się to samo. Przy ostatnim serwisie mechanik specjalnie wymienił mi uszczelkę na mniejszą, która z założenia miała lepiej trzymać, niestety problem jest cały czas aktualny. Może ktoś ma/miał podobne problemy i sobie z nimi poradził? Jak to wygląda u Was?
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Sprzęgło elektrohydrauliczne.
  • Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
proszę bardzo o pomoc. od kilku miesięcy posiadam lupo 3L. prośba moja dotyczy dokładnie pompy oleju hydraulicznego obsługującego ponoć sprzęgło. zbiornik znajduje się obok płynu do spryskiwaczy. od pewnego czasu zauważyłem, że z nakrętki wydobywa się olej. podczas wizyty na serwisie dolano mi właśnie tego oleju do zbiorniczka i od tego momentu wycieka. w nakrętce jest dziurka. powiedziano mi, że to normalne i tędy wydostaje się nadmiar tego oleju. sprawa wydaje mi się podejrzana, ponieważ na nakrętce pisze " don't open " (nie otwierać). proszę o pomoc: czy to faktycznie normalne, czy tak się może dziać (wcześniej tego nie było), czy w ogóle dolewa się tego płynu?
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
prawdopodobne zaiweszenie się pływaka
  • Volkswagen Lupo 1.4 i FSI 16V 105KM 77kW 2000-2005
  • inne
Przy tankowaniu auta do pełna odbija pistolet na stacji - w baku jest pełno. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wskaźnik pokazuje, że w baku jest gdzieś o około 5 litów mniej paliwa, zatrzymuje się trochę ponad kreską 3/4 baku. Czy jest to spowodowane zawieszonym pływakiem?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Volkswagen Lupo