Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta VI Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowej wersji 1.2 TSI 105KM trochę brakuje werwy ale już większy 1.4 TSi 125KM ma niezłą elastyczność i radzi sobie nawet z załadowanym autem. Z kolei wersja wzmocniona do 150KM dorzuca jeszcze garść emocji. Jeśli dużo podróżujesz poza miastem, to diesel będzie ciekawą ofertą. 2.0 TDI 110KM to raczej propozycja dla handlowców, ale wersja 150-konna jeździ świetnie, a przy delikatnym traktowaniu mało pali.

Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Janusz2
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
To moja druga opinia, po zmianie warunkow jazdy na zimowe i kilometrach mam uwagi: * samochod nie posiada wylacznika esp i asr. Na sliskim podjezdzie stara fabia daje rade, vw zwalnia do calkowitego zatrzymania. Cos tylko smierdzi spalenizna w trakcie, gaz jest do dechy ale komp nie pozwala jechac. W serwisie stwierdzili ze tak ma byc, producent nie przewiduje wylacznika. Nie zamontuja mi nawet jesli zgodze sie na utrate gwarancji. Dla mnie jest to sory problem, mam nadzieje ze na nartach w jakichs lodach wykaraskam sie * nagrzewanie jest slabe, najwyzej srednie, nieporownywalnie gorsze niz w fabii, * mocowania pasow z tylu wymyslil idiota:-) a raczej ktos, kto jette przewidzial jako limuzyne. Chodzi o to, ze jak z tylu jest fotelik to zanic nie da sie wpiac pasa bo gniazdo ucieka w siedzenie. No tak , w d... pasazerowi nie wejdzie, ale trzylatek w foteliku nie zapnie a ty jak wsadzisz leb mu na kolana zeby to zrobic to ci odgryzie...:-) a jak uprzejmy akurat z litosci jedynie zgnoic twoja koszule czymkolwiek co mu nagle wpadnie w lapy, to ciebie trafia ze co chwila grzbiet wyginasz. W skodzie bylo na sztywnym drucie :-) * spalanie zmniejszylo sie, ale to zasluga tylko pilnowania obrotow. Mozna zejsc do sredniej 8,5 litra, glownie w krakowie po szczytach, no jest sukces, rzeklbym umiarkowany * mam zestaw glosnomowiacy start. Jakos nie dziala najlepiej jego wylaczanie. W zaleznosci od tego ktory telefon sie rozlacza, przelacza z powrotem na mfa lub nie. Recznie przelaczenie dziala za drugim razem. Taki feature. * nie zauwazylem roznicy w jakosci oswietlenia dzieki spryskiwaczom przednich lamp. W zuzyciu plynu owszem, zjadam go teraz ok. 3 razy wiecej niz do tej pory. Nie jest to jakis problem, ale wspominam. * do bagaznika nie wchodza 4 opony 16 cali. Weszlyby, gdyby nie te prowadnice. * jednak zal braku dziur w dachu na staly bagaznik dachowy. * kolejny przejaw braku przykladu od mlodszego brata: brak uchwytu na bilet pod szybą, * silnik przy duzych ujemnych temperaturach ma stale wyzsze obroty niz przy wyzszych - od ok 700 do 900 rpm, powtarzam, niezaleznie od uzyskanej temperatury silnika, * jednak gumowe wycieraczki vw sprawdzaja sie swietnie w zimie. Podsumowujac, doskonaly samochod jak do tej pory, i dziwi tylko ten brak wylacznika esp, gdzie brakuje go tylko jescze w vw golf variant. Moze amerykanow trzeba bronic przed wylacznikiem, ale ja sie czuje nieswojo. Jak komus zalezy, to znajdzie i na to sposob, tyle ze po gwarancji (podobno wystarczy wiazka i guzik, ale to plotka z forum, vw idiotycznie postaral sie tylko wyjasnic zapisy z instrukcji o istnieniu wylacznika esp asr w jettcie).
4,4
~Piotr 2
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
VW Jetta 1.4 TSI 122 km, to dobry wybór, biorąc pod uwagę mniejszego, i w podobnej cenie Golfa oraz większego ale znacznie droższego Passata. Kupując Jettę VI czujesz przedsmak prestiżu. Jest to alternatywa dla większego lecz dużo droższego Passata. Parkując obok Passata na pierwszy rzut oka trudno rozróżnić Jettę od swojego większego brata. Pojemnością wnętrza napewno mu nie ustępuje , również wyglądem (choć to sprawa gustu)w związku z tym po co przepłacać. Jetta to świetna rodzinna limuzynka, dobrze wyposażona (wersja high line) posiada ESP.ABS skórzane wstawki, pełną elektrykę, podgrzewane fotele i fajny wyświetlacz -ekranowy wielofukcyjny itp. Posiada nowoczesną i świerzą sylwetkę. Ale również ma kilka wad m.in. w stosunku do poprzednika- Jetta V , plastyk w kieszeniach bocznych oraz schowka (brak wygłuszenia), metalowe zawiasy w bagażniku wnikające do wnętrza (poprzednik posiadał teleskopy), mógłby mniej palić jak na nowoczesny silnik TSI, przy obciążeniu tyłu trze podwozie (bardzo mnie to irytuje) przełknąłbym te zawiasy i plastyk schowka ale to dobijanie tyłu przy każdej mniejszej dziurce to naprawdę wkurza. Reasumując w wersji High line (polecam lepiej dołozyć parę tysiączków więcej niż potem żałować ) w powyższej wersji Jetta ma fajny wygląd i daje poczucie luksusu, za niezbyt wygórowaną cenę - w porównaniu do Passata, który osobiście mnie nie powala i naprawdę Jetta, moim zdaniem to duża konkurencja dla Passata (cena + porównywane wyposażenie i komfort). Prawdą jest,że kupi się autko w tej klasie za mniej, niestety za znaczek VW trzeba zapłacić (taki to już zwariowany świat). Obiektywnie to naprawdę dobry wybór dla konserwatywnych, lubiących klasyczne sedany bez udziwnień ceniących sobie markę ,solidność i spokój podczas odsprzedaży (stosunkowo niski spadek wartości).
4,5
~Piotr
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Auto VW Jetta 1.4 TSI VI generacji to, moim zdaniem kompromis pomiędzy, świetnym ale mniej prestiżowym golfem a bardzo prestizowym ale duuużo droższym Passatem. Za niecałe 80 tys zł.w wersji High Line w pakiecie premium można wyjechać,nowoczesnym, fajnie wyposażonym i dynamicznym autem, które poza przyjemnością z jazdy (dynamiczny i oszczędny silnik)daje również prestiż limuzyny. Postawiony obok Passata nie różni się prawie niczym (4 cm krótszy), więc po cóż płacić ponad 100 tys zł. za Passata?? Ja mam auto wreszcie takie jakie chciałem. Pewnie,że ma kilka wad jak ordynarne zawiasy w klapie bagażnika, plastyk w kieszeniach bocznych drzwi, ale nie ma aut bez wad. W kazdym razie autem jeżdzę max.6 lat. następnym będzie, pewnie również Jetta. W USA Jetta zrobiła furorę jest najlepiej sprzedawanym europejskim autem. Ale wersje USA są gorzej wykończone i posiadają potężne i nieekonomiczne silniki 2.5 L. W Polsce taki model chyba by się nie sprzedał.
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta VI Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW od 2011
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie jak na auto o takiej masie. Na szóstce, przy 60km/h spala 6,0-6,2. W trasie przy prędkości do 120km/h spala od 5,6 do 6,2 (w zależności czy trasa jest w miarę pozioma czy są delikatne górki i dolinki - ale nie pagórki). Powyżej 130km/h spalanie wzrasta. Przy 150km/h spalanie 8,2-8,5. W mieście póki co nie jest strasznie 8-8,2 w zależności od korków. Auto póki co przejechało 3tys km i styl jazdy jest raczej zrównoważony (nie katuje auta przyśpieszaniem ile fabryka dała przy ruszaniu). Przy wyprzedzaniu ładnie się zbiera i przyśpiesza. Widzę również, iż na jeździe z tempomatem spalanie jest sporo mniejsze. Na chwilę obecną jesteśmy z auta zadowoleni. Ładnie się prezentuje. Niektórzy są zaskoczeni jak widzą, że to Jetta a nie Passat. Minusem są na pewno te zawiasy klapy bagażnika. Auto posiada skrzynię manualną i trochę żałuję, że nie wybraliśmy automatu.
9,3
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Spalanie auta zaskakujące, szczególnie wobec opinii innych. Na razie przejechałem ok 2000 km jedynie, ale do tej pory pali dużo więcej niż innym. Na trasie przy tempomacie ustawionym na 70 km/h na odległości 60 km spalił 7.2. I nie, nie jechałem na "trójce". Po mieście rekord 12, fakt że w dużych korkach (średnia była 22 km/h, przejechałem 37 km po Krakowie). Typowe spalanie to wg komputera 8.6. Mimo że nie jestem nienormalny i nie wierzyłem że spali ile napisali w katalogu, to jednak spalanie na poziomie prawie 50% więcej niż deklaracja na trasie z tempomatem to jest wqr....ce. Jak się pojeździ nieco dynamiczniej po mieście to w ogóle jest masakra, też wychodzi prawie 12. Generalniem moim zdaniem nie da się wycisnąć mniej niż 8,0-8.5 w dłuższym okresie. Ale podzielę się za 15k.
6,8
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Spalanie na przyzwoitym poziomie... najniższe odnotowane na trasie(krajówki, wojewódzkie) do max 100km/h to 5,3l... trasa blisko 500km(głownie autostrada i ekspresówka+ krajówka) to 6,3-7l... jazda typowo miejska (dojazdy do pracy ok 9km w jedną stronę) 7,3-8l.... jazda w zimie na krótkich odcinkach 9l. Wszystkie pomiary z dystrybutora, komputer przekłamuje na "plus" o ok. 0,1-0,3l . Średnia ze wszystkich tankowań to 7,02l.
Volkswagen Jetta VI Sedan