Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowej wersji 1.2 TSI 105KM trochÄ™ brakuje werwy ale już wiÄ™kszy 1.4 TSi 125KM ma niezÅ‚Ä… elastyczność i radzi sobie nawet z zaÅ‚adowanym autem. Z kolei wersja wzmocniona do 150KM dorzuca jeszcze garść emocji. JeÅ›li dużo podróżujesz poza miastem, to diesel bÄ™dzie ciekawÄ… ofertÄ…. 2.0 TDI 110KM to raczej propozycja dla handlowców, ale wersja 150-konna jeździ Å›wietnie, a przy delikatnym traktowaniu maÅ‚o pali.

Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2017
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Dobry silnik do Jetty. To zupełnie inna konstrukcja niż poprzednie 1.4 TSI. Tym razem rozrząd mamy na pasku. Jak na razie auto przejechało 85 tys. km i żadnych problemów. Spalanie oceniam na doskonałe biorąc pod uwagę gabaryty auta. Zapewne dużo pomaga tu dobra aerodynamika. Ale na trasie z Warszawy do Mikołajek w obie strony - jadąc po części drogami ekspresowymi i drogami krajowymi udało mi się osiągnąć średnie spalanie 4,6 l (z włączoną klimatyzacją). Na prawdę ciężko jest przekroczyć 8 litrów. Moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie i nisko jak w silniku diesla, więc nie ma potrzeby nadmiernego kręcenia silnika na obroty.
5,6
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Serwis przy tak nowym samochodzie to na razie zero złotych i zero minut zmarnowanych. Spalanie póki co zadowalające. nie trzeba wierzyć komputerowi, który wskazuje, że nawet przez te parę zimowych tygodni zużycie paliwa nie przekracza 6,3 l przy jeździe głównie (90%) po małym mieście. W realu jest gdzieś między 7,5 a 8,5 litra na odcinkach koło 8 do 10 km. Wystarczy wyjechać na trasę i już jest lepiej. Jak do tej pory najniższe spalanie na odcinku 70 km z jedną osoba na pokładzie wyszło na poziomie 4,1 l, przy prędkości do 110 km miejscami.
5,7
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Warunki sprzedaży całkiem ciekawe. Zużycie paliwa nawet przy dużych prędkościach na autostradzie zachęcające, choć na razie trudno mówić o prawdziwej jeździe autostradowej bo przy obecnym przebiegu staram się unikać szarżowania. Poza paliwem przy 3000 km trudno mówić o kosztach.

Usterki Volkswagen Jetta VI

Liczba wpisów: 6
Wadliwy łańcuch rozrządu
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 1.2 TSI 105KM 77kW od 2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Podczas uruchamiania zimnego silnika przy przebiegu poniżej 100 tys.km. słychać było klekot łańcucha rozrządu. Po wymianie kompletu rozrządu przez mechanika terkotanie łańcucha nie ustąpiło. Coś źle ustawił, bo ewidentnie napinacz sobie nie radził. Pojechałem z reklamacją, gość rozłożył ręce. Problem rozwiązało ASO. Zapłaciłem dwa razy za rozrząd ale działa bez zarzutu. Prawdopodobnie istnieje wada łańcucha rozrządu, który się wyciąga a napinacz słabej jakości nie radzi sobie, więc trzeba wymieniać rozrząd jak w przypadku paska.
1 komentarz
Cykanie w podwoziu na wolnych obrotach
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 1.2 TSI 105KM 77kW od 2011
  • inne
  • 10 tys. km
Na tzw. "luzie" słychać było cykanie, jakby coś wprowadzone w drgania. W ASO rozłożyli ręce i powiedzieli, że to typowa praca tego silnika. Okazało się, że to luźne przewody paliwowe przechodzące w pustym kanale.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Tylne drzwi
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 2.0 TSI 200KM 147kW 2011-2013
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Tylne drzwi za kierowcą nie zamykają się, wymieniałem zamek, ale po kilku miesięcy problem wrócił
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting