Tutaj najlepszym kompromisem bÄ™dzie benzynowy motor 1.4TSI. MaÅ‚y, podwójnie doÅ‚adowany, podejrzanie wysoko elastyczny, caÅ‚kiem oszczÄ™dny i do tego dostÄ™pny w kilku wariantach mocy. 122KM to minimum, które zupeÅ‚nie wystarcza, 140KM potrafi podnieść ciÅ›nienie, a 160-170KM zabić. W nieodpowiednich rÄ™kach oczywiÅ›cie. Wszystkie żwawo wchodzÄ… na obroty i pracujÄ… cicho, a mocniejszy bÄ™dzie już tylko 2.0TSI, lub jak kto woli – TFSI, bo ma jednÄ… turbosprężarkÄ™ i moc 200KM. Z tÄ… jednostkÄ… auto dosÅ‚ownie lata, bo pomimo tego, że turbina napÄ™dzana jest gazami spalinowymi, to i tak zaÅ‚Ä…cza siÄ™ odczuwalnie szybko. Pewnie dużo osób bÄ™dzie też myÅ›laÅ‚o nad wersjami wolnossÄ…cymi. 2.0l 150KM to w sumie aż nadto do tak niedużego auta, a najtaÅ„szy 1.6FSI 115KM lub zwykÅ‚y 1.6 102KM można podsumować dwoma sÅ‚owami – nic specjalnego. Z tym, że ten pierwszy jest elastyczniejszy i zrywniejszy. WÅ›ród diesli znalazÅ‚ siÄ™ poczciwy 1.9TDI 105KM. Przy odpowiednim serwisowaniu jest nieÅ›miertelny, dlatego jeÅ›li zależy wam na niskim spalaniu i niezawodnoÅ›ci, to warto nad nim pomyÅ›leć. JeÅ›li nie – to sÄ… nowsze jednostki. Delikatny, ale równie oszczÄ™dny i o wiele dynamiczniejszy 2.0 TDI 140KM, a jeÅ›li to maÅ‚o – jego wzmocniona wersja ma 170KM. Ten motor bardzo chÄ™tnie wkrÄ™ca siÄ™ na obroty, a 1.9TDI to przy nim relikt. Szczególnie, jeÅ›li chodzi o sposób pracy.