Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta V

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja modelu produkowana w latach 2005-2010. Drugi, po New Beetle samochód Volkswagena, którego debiut odbył się nie w Europie, a w Stanach Zjednoczonych. Po eksperymentach z modelami Vento i Bora, niemiecki koncern zdecydował się powrócić do nazwy Jetta na większości rynków, poza Meksykiem i Kolumbią (obowiązuje nazwa Bora), Argentyną i Chile (Vento) oraz Chinami (Sagitar). Pod względem stylistycznym i technicznym Jetta V była spokrewniona z Golfem piątej generacji. Dzieliła z nim także m.in. płytę podłogową (VW A5, symbol PQ35).
czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Oliwer
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.6 102KM 75kW
Samochód miałem 13lat i zrobiłem nim ponad 120 000 km. Sprzedałem go z wielkim bólem serca. Silnik może nie był królem dynamiki ale za to nadrabiał to bez awaryjnością. Samochód ogólnie był bezawaryjny jedyne co się zepsuło sonda lambda która kosztowała mnie z robocizną około 500 zł. Układ jezdny, trzymanie drogi było rewelacyjne samochód pewnie się prowadził. Jakość wykonania wnętrza była bardzo dobra nic nie skrzypiało ani nie trzeszczało. Jeżeli ktoś szuka bezawaryjnego samochodu za rozsądne pieniądze polecam.
1,9
~Patryk S
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.6 FSI 115KM 85kW
DRAMAT - To słowo najlepiej opisuje ten samochód. Jettę kupiłem z przebiegiem 80000km bezpośrednio od pierwszego właścicela, który serwisował ją do 2014 (68000km) roku w ASO - znałem całą historię samochodu. Myślałem, że to był strzał w dziesiątkę. Myliłem się.  Bardzo. Więc zaczynamy! Silnik - Tragedia. Rozciągnięty łańcuch rozrządu, napinacz nietrzymający ciśnienia, prawdopodobnie uszkodzony wariator. No szlag! Przy takim przebiegu? Tym bardziej, że to nie jest odosobniony przypadek. Czy VW w fazie testów by tego nie zauważył? WĄTPLIWE. Naprawa około 3000-4000zł. Dodam w tym miejscu, że posiadam Toyotę na łańcuchu - na chwilę obecną 253kkm nalotu i CISZA. Do tego ciągły chceck od sondy NOX (1500) i ogólne zamulenie (prawdopodbnie zebrany nagar - koszt czyszczenia ponad 1000 zł). Należy dodać, ze auto trzeba tankować paliwem 98, inaczej pracuje jakby ktoś wsypał garść gwoździ do wiadra i trząsł. Żeby chociaż spalanie było niskie lub dobre osiągi - ani jedno, ani drugie. Średnie spalanie 60%miasto/40% trasa na dystansie 5000km wyszło mi 8,9l/100. Dobre słowo mogę powiedzieć tylko o skrzyni biegów - bardzo precyzyjna. Kolejny "mechaniczny" temat to liczne zapocenia - uszczelniacz oraz pomiędzy motorem a skrzynią biegów. Zawieszeniowo auto bardzo niepewne przy wyższych prędkościach, nie czuć co dzieje się z kołami, wspomaganie jest strasznie "gumowe", kierowca nie wie co się dzieje z kołami. Idąc dalej - wnętrze. Cóż... obłażące plastiki w vagu to norma. Wygląda to tragicznie, jednak dało się to ogarnąć. Do tego szaro, smutno, nudno, spasowanie słabe. Ciągły problem z kostką od bocznej poduszki powietrznej, co równa się blędom :) Na niską jakoś wykończenia oraz niską jakość użytych materiałów wskazuje też system informujący o niezapiętych pasach bezpieczeństwa - blaszka w zatrzasku, która zamyka obwód po zapięciu pasów, była już wytarta. I na koniec wiśienka na torcie. Korozja. Jetta się z Nią bardzo, bardzo kocha! Ogólnie mój egzemplarz miał malowaną maskę oraz jeden przedni błotnik - więc ruda na tych elementach była usprawiedliwiona. Lecz poza maską (gniła z boku, wzdłuż zgrzewów) korozja wyszła na dwóch przednich błotnikach (na dole - przy progach, nawet w tym który nie był malowany oraz na "szczycie" koła, gdzie pod spodem jest gąbka, ktora super chłonie wilgoć - pogratulować specom z vw). Do tego ruda pokazała się na obu progach przy przednim kole i na dolnych rantach drzwi przednich. Powód prozaiczny z którym vw nie potrafiło (lub nie chciało) sobie poradzić przez Golfa IV, V i VI. Pomiędzy tymi elementami stoi woda, która zimą zamarza, lód zwiększa swoją objętość, otwierając drzwi, kruszymy ten lód, lakier sie uszkadza i gotowe :) Plus za nadkolem zbiera się błoto i dramat gotowy. Na dokładkę zaczęło źreć klapę wokół podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz blotnik tylny, od rantu. Das auto? Jakość? Renoma? Nie! Ściema i gniot! Dziś znów mam dwie Toyoty i wiem, że bez przygód dowiozą mnie na drugi koniec Europy. Jettą bałem się jechać dalej niż 100km Jest taki żart - ponoć właściciel Alfy cieszy się bardziej podczas sprzedaży niż podczas kupna. Ja tak się czułem, sprzedając VW. Także polecam, ale tylko wrogom.
4,3
~Marcin
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.6 TDI-CR 105KM 77kW
Przejechałem tym autem ponad 100 000 km. Serwisuje w trybie longlife. Koszt przeglądu co dwa lata lub co 30 000 to około 900 zł w autoryzowanym serwisie. Autem podróżuje się komfortowo, w mieście Spala około 7 l na 100 km przy moim dojeździe do pracy około 5km. Raz w tygodniu robię trasę około 200 km z prędkością 100 – 110 wtedy Spala około 5 l na 100 km. Jedyną usterka jaka na tej pory się przydarzyła to awaria Zaworu egr z chłodnicą recyrkulacji spalin oraz pęknięcie rury dolotowej. Koszt naprawy w ASO obu usterek wyniósł 3700 zł. To do tej pory jedyny naprawy jakie miałem poza wymiana klocków hamulcowych i płynów eksploatacyjnych Według mnie Auto godne polecenia. Czy podróżuje sam czy z rodziną jest komfortowe spalanie zadowalające. Jedyny mankament to filtr DPF który przy jeździe po mieście staje się dość uciążliwe. Jeśli nie wyjeżdżam w trasę to spalanie DPF a odbywa się co około 200 km. Szybko się zapycha. Przy jeździe pół na pół po mieście i trasie do pana nie DPF a odbywa się co około 400 – 600 km
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Jetta V
6,9 – 9,6
l/100 km
5,9 – 7,4
l/100 km
8,8 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Najlepsza strona tego auta. Jak go kupowałem w 2010, czyli dawno to myślałem że będzie palił 5-6l. W małym zakorkowanym mieście pali jak się rozgrzeje 5l. W trasie gdy się jedzie do 120km/h, max 4,5l. Jazda autostradowa 5,2l. Spalanie z 4000km to 5,0l. Są i anomalie, jak jedziesz 85km/h cały czas z klimą to pali... 3,5l/100km! Druga strona to w zimie krótki dystans w mieście. Jak jedziesz dynamicznie, to wtedy 8-9l potrafi, ale relatywnie jest ze 2 litry mniej. Jazda normalna jak każdy to około 5l i poniżej
5,7
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Bardzo oszczędny samochód. 4,1 to średnia na 100 km jazdy jak emeryt na prochach ( 10 km przez miasto ). 4,9 to już normalna jazda 90 w porywach do 140 ( ta sama 100 km trasa ). Więc różnica niewielka, pierwszy pomiar tylko w celach eksperymentalnych :). Dane pochodzą z komputera po przejechaniu tego samego 100 km odcinka w takich samych warunkach. Nie upalałem przez 100 km ale w cyklu miejskim na odcinku 5 km najwięcej pokazał 11 L. Realnie przy gazie wciśniętym w podłogę średnia nie powinna przekroczyć 7,5-8,0 podczas pokonywania dystansu 100 km w optymalnych warunkach. Pozdrawiam :).
7,9
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Informacje o których pisze producent, można sobie między bajki włożyć. Nie wspomnę o tych, co tu brednie wypisują! Oszukują samych siebie. Wygląda na to, że oni jeżdżą tylko i wyłącznie z góry i siiiilnym wiatrem. Bo mój samochód jakoś nie chce w mieście spalić mniej niż 10L/100km, a średnie spalanie jakie pokazuje komputer na 10000km (bo jakby ktoś nie wiedział, to jest taki przycisk na manetce, który niestety mówi prawdę i przelicza ile samochód średnio pali na długim dystansie i to jest wiarygodne, a nie spalanie chwilowe, a w dodatku chyba na postoju), to 8,2L/100km! Tych którym ten samochód schodzi poniżej 5,8L/100km proponuję zgłosić do nagrody Nobla. Cudotwórcy!

Usterki Volkswagen Jetta V

Liczba wpisów: 14
Boczne drzwi siÄ™ nie zamykajÄ…
  • Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 285 tys. km
Witam. Mam taki problem kupiłem auto wczoraj i przy zamykaniu auta z pilota nie zamyka mi prawej strony auta chodzi o zamek centralny ale kurwa stronę zamyka bez żadnego problemu po wciśnięciu na pilocie żeby zamknelo dzwi słychać że zamyka ale one są nadal otwarte A jak je otworzę to mruga światłami awaryjnumi gdzie szukać problemu w elektryce w zamku centralnym czy s jakichś silownikach pomocy może ktoś miał taki sam problem
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Psują się światła LED
  • Volkswagen Jetta V 1.6 102KM 75kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Psują się LED-y w światłach tylnych i kierunkowskazach w lusterkach bocznych. Masowa wymiana całych świateł po 10 latach, które są nierozbieralne, duże koszty. Wadliwe mocowania Led-ów w płytkach. Można je rozkleić i polutować nóżki Led-ów, sprawa trudna techniczne i czasochłonna
Psują się światła LED
  • Volkswagen Jetta V 1.6 102KM 75kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Psują się LED-y w światłach tylnych i kierunkowskazach w lusterkach bocznych. Masowa wymiana całych świateł, które są nierozbieralne, duże koszty. Wadliwe mocowania Led-ów w płytkach. Można je rozkleić i polutować nóżki Led-ów, sprawa trudna techniczne i czasochłonna
Volkswagen Jetta V