Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta II 1.6 TD 70KM 51kW 1984-1992

Lata produkcji: 1984 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Druga i najdłużej produkowana generacja modelu produkowana w latach 1984-1992. Jetta II została oparta na VW Golfie II. W porównaniu do swojego poprzednika, model był dużo większy, zyskał bardziej opływowe nadwozie i w przeciwieństwie do Jetty I, mógł pomieścić pięć osób. W 1988 roku auto przeszło face-lifting. Jetta II była dużym sukcesem rynkowym (ponad 1,7 mln wyprodukowanych modeli), była też najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem w USA. Do 2009 roku, w zmodernizowanej wersji oferowano go w Chinach pod nazwą Jetta Wang.
czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Marek
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Noooo... To Volkswagen i co ja powiem POLECAM TO AUTO każdemu kto nie będzie go kochał. Ten samochód nie wymaga od Ciebie pieszczot, czy jakiegoś większego uczucia tylko żebyś lał paliwo i jechał w miarę ekonomicznie, w miarę bezawaryjnie, w miarę w ludzkich warunkach pod warunkiem że nie będziesz szarżował na zakrętach. Moim zdaniem to po prostu dobre auto... Ale już nigdy drugi raz nie kupię Volkswagena. Za bardzo kocham motoryzacje żeby się takim czymś wozić. Raz straćcie rozum, raz posłuchajcie serca, raz kupcie naprawdę szalony samochód który będzie się psuł, będzie paliwożerny i głośny w dodatku niewygodny i wtedy zastanów się czy chcesz wrócić do po prostu DOBREJ Jetty czy może zostać i cieszyć się szaleństwem. Następne auto będzie inne... a to kupiłem tylko po to bo jest lepsze od chodzenia piechotą i jeżdżenia autobusem... wszystko w temacie
4,3
~Pkr
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Miałem ładną bielutką Jette, cała była odnowiona i pociągnięta lakierem bezbarwnym, nie jedna a'la perła nie ma takiego lakieru. Całokształt ok, ale teraz bardziej trzeba to już trzymać na zabytek, z czasem trochę żałowałem że nie jeździłem dalej Polonezem Atu Plus a zamieniłem go na rzecz Jetty, jednak czuć już starością zwłaszcza w środku. Ogólnie autko ok, mało pali, mało awaryjne i dość obszerne. Mój odpalał nawet w wielkie mrozy, gdzie niektóre benzyniaki wymiękały:).
4,5
~Bzik
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Jest to Jetta II, ale jeszcze nowszy model od zwykłej II, przód jest identyko jak w Vento, a tył minimalnie się różni. Z taśmy produkcyjnej zostało wypuszczonych bardzo mało takich modeli. Uważam, że jest to Super autko, które zawiezie Cię nawet na koniec świata i to za bardzo małe pieniądze, a na komfort na pewno nie będziesz narzekał. Jednym słowem: Jetta to jest TO, a dwoma słowami: Volkswagen to POTĘGA.
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta II 1.6 TD 70KM 51kW 1984-1992
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Dlaczego oceniam na przeciętnie. ŻEBYŚCIE NIE KUPOWALI DIESLA!!! To był mój życiowy błąd. Jest w porządku minimalne spalanie oleju napędowego czy rzepakowego na poziomie 4,5l/100km nie można nazwać paliwożernym szczególnie że moja niunia (Alfa Romeo) potrafiła skonsumować nawet 15... Różnica polega na tym że teraz diesel jest zajebiście drogi i lepiej kupić inne auto w gazie. Będzie taniej Żałuję że nie kupiłem zagazowanej Alfy Romeo koszt przejechania 100km byłby mniejszy niż tą chujową Jettą... Ogólnie jestem niepocieszony :(
6,0
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Dzisiaj mija 2 lata odkąd mam Jettę, zrobiłem nią już ponad 30.000 km, mam ją od początku swojego prawo jazdy, mechanika robiona na bieżąco, rozrząd bez pompy to 60zł :D dobrze że jest osobno. Świetny samochód, tani w utrzymaniu, u mnie jest igła, to wpakowane 5.000 zł. Pozdrawiam, teraz przy dynamicznej jeździe i dołożonym Intercoolerze z GTD pali 6,5 cały czas ogień jest :D
5,2
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Zużycie paliwa jest na bardzo dobrym poziomie. Przez 4 lata jazdy tym autkiem,to spalanie mam 5,2 l na 100 km. Myślę, że można byłoby zejść ze spalaniem spokojnie do równej piątki przy spokojniejszej jeździe, ale ten wynik jest moim zdaniem bardzo dobry.
Pracuje nierówno (nie na wszystkich garach) jak zimny-zimno około - 10 stopni
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchamia , lecz po chwili zaczyna pracować na nie wszystkich cylindrach , czuć paliwo w spalinach , lekko przybywa oleju po dłuższej takiej pracy , szarpie silnikiem . Objawy występują najczęściej jak temp. na zew. wynosi około -8, -10 stopni lub mniej , w południe jak postała na słońcu odpaliła normalnie na wszystkich garach. Wymieniłem wszystkie czujniki te przy króćcu na głowicy zwłaszcza ten niebieski, oraz kopułkę rozdzielacza , palec jest ok. Poradźcie coś , może to sonda lambda. Myślę jeszcze wymienić świece zapłonowe czy to coś da . Miał ktoś takie kłopoty , proszę odpiszcie . Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
nierówna praca silnika na zimnym silniku
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchomiłem auto ,zaczeła nierówno pracować tj. nie na wszystkich cylindrach , po około 10minut objawy ustąpiły .Jak już pisałem w dzienniku pokładowym diadnozowałem tą usterkę rok temu i pomogła wymiana jednego z trzech czujników temp.cieczy chłodzącej . Być może są również inne przyczyny takich usterek . Podczas problemów w zeszłym roku mechanik przybywanie oleju w silniku określił spływaniem nadmiaru paliwa do miski na zimnym silniku - silnik wtedy się zalewał i czuć było benzyne w spalinach Uszkodzony czujnik , podający sygnał do modułu sterujący wtryskiem paliwa skutkujący zbyt dużą dawką paliwa . DIAGNOSTYKA VAG nie wykazała usterki , dopiero wymiana w/w czujnika pomogła
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z wiatrakiem chłodnicy ciągle włączony pomocy
  • Volkswagen Jetta II 1.8 i 90KM 66kW 1986-1992
  • układ chłodzenia
Witam mam problem z wiatrakiem w vw jetta a2 1991r 1.8 90km gdyż od wczoraj rozładował mi całą baterie. nie wiem co się mogło stać... Wczoraj dużo było wody na drodze może to jakieś zwarcie?? Proszę pomóżcie będę bardzo wdzięczy
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Jetta II