Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta II 1.8 i 90KM 66kW 1986-1992

Lata produkcji: 1986 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Druga i najdłużej produkowana generacja modelu produkowana w latach 1984-1992. Jetta II została oparta na VW Golfie II. W porównaniu do swojego poprzednika, model był dużo większy, zyskał bardziej opływowe nadwozie i w przeciwieństwie do Jetty I, mógł pomieścić pięć osób. W 1988 roku auto przeszło face-lifting. Jetta II była dużym sukcesem rynkowym (ponad 1,7 mln wyprodukowanych modeli), była też najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem w USA. Do 2009 roku, w zmodernizowanej wersji oferowano go w Chinach pod nazwą Jetta Wang.
czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1986 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta II 1.8 i 90KM 66kW 1986-1992
9,7
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Przy spokojnej jeździe po mieście i dobrze wyregulowanym gazie pali 10,5 do 11 L gazu. Przy agresywniejszej jeździe po mieście potrafi łyknąć 13L. W trasie przy mojej ciężkiej nodze ( z dzisiejszej trasy powrotnej do domu ) spaliła 10L, a jeśli jedzie się spokojnie i nie męczy silnika to potrafi 8.5 - 9 L. W trybie mieszanym 75% trasa 25% miasto pali od 10 do 13L. 1991 - 1.8L - 90KM - LPG od 10 lat
8,5
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Eksploatuję od 11 lat, w tym 10 na LPG. Zużycie paliwa trasa/mieszany/miasto 6,0/6,7/8,0. Kupiłem bardzo zaniedbane i doprowadzenie do „normalności” trochę kosztowało, ale to i tak dużo mniej niż analogiczne doprowadzenie do „normalności” współcześnie kilkuletnich samochodów. Podsumowując, bardzo proste, trwałe i tanie w eksploatacji. Zaletą jest duży bagażnik, a wadami miękkie tylne zawieszenie (trzeba założyć sprężyny od Passata) i obecnie atakująca korozja.
7,6
Volkswagen Jetta II
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Na razie zrobiłem nią od grunia 2004 5.000 km. na trasy za specjalnie nie miałem jeszcze okazji oprócz jednego wypadu z łodzi do Torunia i z powrotem. Kiedy było ciepło, w mieście spala 9l, czasem nieco poniżej 9l gzu na 100. Na trasie wyszło mi 7l gazu n
Pracuje nierówno (nie na wszystkich garach) jak zimny-zimno około - 10 stopni
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchamia , lecz po chwili zaczyna pracować na nie wszystkich cylindrach , czuć paliwo w spalinach , lekko przybywa oleju po dłuższej takiej pracy , szarpie silnikiem . Objawy występują najczęściej jak temp. na zew. wynosi około -8, -10 stopni lub mniej , w południe jak postała na słońcu odpaliła normalnie na wszystkich garach. Wymieniłem wszystkie czujniki te przy króćcu na głowicy zwłaszcza ten niebieski, oraz kopułkę rozdzielacza , palec jest ok. Poradźcie coś , może to sonda lambda. Myślę jeszcze wymienić świece zapłonowe czy to coś da . Miał ktoś takie kłopoty , proszę odpiszcie . Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
nierówna praca silnika na zimnym silniku
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchomiłem auto ,zaczeła nierówno pracować tj. nie na wszystkich cylindrach , po około 10minut objawy ustąpiły .Jak już pisałem w dzienniku pokładowym diadnozowałem tą usterkę rok temu i pomogła wymiana jednego z trzech czujników temp.cieczy chłodzącej . Być może są również inne przyczyny takich usterek . Podczas problemów w zeszłym roku mechanik przybywanie oleju w silniku określił spływaniem nadmiaru paliwa do miski na zimnym silniku - silnik wtedy się zalewał i czuć było benzyne w spalinach Uszkodzony czujnik , podający sygnał do modułu sterujący wtryskiem paliwa skutkujący zbyt dużą dawką paliwa . DIAGNOSTYKA VAG nie wykazała usterki , dopiero wymiana w/w czujnika pomogła
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z wiatrakiem chłodnicy ciągle włączony pomocy
  • Volkswagen Jetta II 1.8 i 90KM 66kW 1986-1992
  • układ chłodzenia
Witam mam problem z wiatrakiem w vw jetta a2 1991r 1.8 90km gdyż od wczoraj rozładował mi całą baterie. nie wiem co się mogło stać... Wczoraj dużo było wody na drodze może to jakieś zwarcie?? Proszę pomóżcie będę bardzo wdzięczy
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Jetta II