Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII Variant 1.5 TSI 130KM 96kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Do wyboru bÄ™dzie kilka jednostek napÄ™dowyc: trzycylindrowa jednostka 1.0 l oraz czterocylindrowe odmiany o pojemnoÅ›ciach odpowiednio 1.5 i 2.0 l, w gamie wysokoprężnych jednostek znajdzie siÄ™ diesel o pojemnoÅ›ci 2.0 l. Z oferty zniknie wersja elektryczna, w jej miejsce wskoczyÅ‚ model ID.3,  zadebiutujÄ… dwie opcja hybrydowe (Mild Hybrid) oraz Plug-in oparte o silnik 1.5 TSI o Å‚Ä…cznej mocy 204 KM.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW)
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 74,5 x 85,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~AF
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Po przesiadce z renault megane najnowszego modelu, dziwi mnie ze VW pakuje do samochodu asystentow pasa ruchu i aktywne tempomaty przy jednoczesnym wycieciu dwustrefowej klimatyzacji i skladania lusterek. No nie ta kolejnosc potrzeb kierowcy. Jadac po waskiej drodze miedzy wioskami asystent pasa ruchu krzyczy ze mam jechac srodkiem drogi bo zaklada ze pas ruchu jest szeroki a ja specjalnoe jade blisko linii. aktywny tempomat natomist przy zjezdxie na prawy pas na autostradzie hamuje na tym pasie bo widzi w oddali inny samochod. To powoduje ze na zatloczonej autostradzie jest bezuzyteczny i wylaczylem go bo hamuje i mnie i innych za mna co widza switla stopu. Ogolnie asystenci po 2000 km doswiadczen z jazdy sa wylaczani calkowicie ze wzgledu na niedopracowanie dzialania, straszace dzwiekiem prawidlowo jadacego kierowce zamiast mu pomagac. Tempomat wyhamowuje plynna jazde. Poza tym samochod ladniutki, bardzo dobre audio, Brak opcji zmiany wygladu zegarow, co dziwi. Te co sa przypominaja predkosciomoerz z malucha. przynajmniej w mojej wersji. Donre oswietlrnie wnetrza, ladowanie idukcyje na plus. Profil kierowcy nie wiem po co jest stworzony, nie zapamietuje ani wylaczenia start stop ani obiegu wewnetrznego. Na komoec spalanie, komputer pokazal mi 7,5 litra/100 km a po zatankowaniu iod pustego do pelna i podzieleniu przez ilosc orzejechanych km wyszlo 9,5 l/100. Komputer zuzycia paliwa ma za zadanie poprawiac samopoczucie zuzycia paliwa podczas jazdy jedynie. Pomylil sie u mmie o 2 litry na 100km. Potrzebuje bardziej 2 strefiwej klimatyzacji i przycisku wylaczenia start stop niz asystentow jazdy, ktorzy bardziej odwracaja uwage od drogi kierowcy niz pomagaja prowadzic.
2,1
~Rafał Zarzycki
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Dno, okropieństwo i wstyd. Samochód otrzymany jako służbowy zawiódł właściwie w każdym aspekcie. Jest to krok wstecz wobec wszystkich dotychczasowych odsłon Golfa, jakościowe dno - awaryjny, niedopracowany, brzydki. Jeśli tak ma wyglądać przyszłość Volkswagena, to daję tej firmie maksymalnie 5 lat do upadku. Zero przyjemności z jazdy, niekończące się problemy z elektroniką, unikajcie za wszelką cenę!
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf VIII Variant 1.5 TSI 130KM 96kW od 2020
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Średnie spalanie od nowości do teraz tj styczeń 2023 do sierpień 2024 to 6,0 l / 100 km. Jest to spalanie uzyskane po przejechaniu niespełna 37 tys km. W całej średniej najwięcej stanowią dojazdy do pracy - Kraków do miejscowości pod Krakowem. Dojazdy Kraków - Myślenice lub po prostu jazda po Krakowie. W przeróżnych konfiguracjach - od samotnej jazdy 1 osoby, po rodzinne przejazdy 2+2. Jazda generalnie z nastawieniem na to, żeby jechać oszczędnie, ale życie w ciągłym biegu i pośpiechu. Pewnie dałoby się osiągnąć niższe spalanie, ale raczej nieznacznie. Natomiast bardzo łatwo uzyskać większe spalania. Utknięcie w naprawdę sporym krakowskim korku bez problemu przebije średnią 7-8 litrów. Tak naprawdę wszystko zależy jakie trasy trzeba pokonać. Bo stanie w korku potrafi podbić. Dodatkowo moc jak na ten samochód jest optymalna do płynnych przejazdów podmiejsko - autostradowych. W mojej opinii najbardziej mocy brakuje paradoksalnie w mieście. Auto słabo przyspiesza z tzw dołu. I gdy zapala się zielone światło są 2 wyjścia: Albo ruszyć bardzo delikatnie blokując wszystkie auta za sobą, albo płynnie i w miarę szybko przyspieszyć do przelotowych po Krakowie 70 km / h (Rybitwy) / Podgórze), ale wkręcając go na wyższe obroty. Kumulacja kilku czerwonych świateł i dynamiczne ruszenie robi spalanie nawet w okolice 10l. Mam porównanie do nieco lżejszego VW z 1.5 DSG 150 KM i tam wygląda to zdecydowanie lepiej, bo auto nie męczy się tak, aby rozpędzić się do przelotowej prędkości. Ogólnie uważam, że jak na te gabaryty samochodu, spalanie jest świetne i wyklucza sens hybrydy - chyba, że ktoś jeździ gł w korkach. W zależności od oferty w danej chwili (bo one potrafią się kształtować bardzo zmiennie) wolałbym wersję 150 KM i to najlepiej z DSG. Natomiast wszystko kwestia ceny.
6,7
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Samochód w trasie przy prędkościach do 100-110 km bardzo oszczędny, jeżdżąc oszczędnie można zejść nawet poniżej 5 litrów. Średnie spalania w cyklu mieszanym gdzie 70% to jazda po mieście a 30% jazda w trasie wynosi 6,5 litra. Jazda wyłącznie po mieście około 7,5 litra.
8,5
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW

Usterki Volkswagen Golf VIII

Liczba wpisów: 13
Problemy z elektronikÄ…
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW od 2019
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiÄ…zany
22 komentarze
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW od 2019
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII Variant